12 februari 1994Helaas weet ik niet precies waar dit is, ik denk ter hoogte van de Nachtegaalstraat. Misschien weet iemand wat die koepel in de verte is. Ik dacht dat de koepelgevangenis er anders uitzag, maar die zit wel in die richting toch? (Nee ik vergis me. De gevangenis zit meer achter de fotograaf.)
De voetbrug zelf. Ik zie dat fietsen ook mocht. Deze foto geeft niet alle details prijs, maar ik denk dat deze brug er nog wel is voor nader onderzoek.
De koepel is niet van de gevangenis, Bij de gevangenis liggen maar 5 sporen; twee naar Nijmegen, 3 naar utrecht, althans tot de verbouwing. Het torentje dat je ziet is de koepel van het huidige Museum voor moderne kunst in Arnhem. link De koepel lijkt mij te laag voor die van de gevangenis, daarnaast is er ook geen grote koepel onder. De foto lijkt mij ook genomen vanaf de Noordelijke Parallelweg. De diesel van of naar Tiel, vertrok ook van spoor 3 of 4 (als ik niet abuis ben). Ik baseer het op de woningen die er staan, dit zijn vlgs mij de woningen die er nog steeds staan, naast het gebouw van Liander (voorheen NUON gebouw). En op het verloop van de wissels. De wissels op de voorgrond behoren tot die van de ingang van het opstelterrein. Michel
... en een wit Golfje ...