Volgens mij gaat dit de verkeerde kant op met deze discussie.Een slotje lijkt me geen overbodige luxe.Er kijken ook Belgen mee op dit forum, een beetje respect kan geen kwaad.Het zou hier over treintjes moeten gaan en niet over geharkte parken.Groet, Albert.
In walonië is dat veel erger.Ga maar eens in Eijsden de grens over en dan kun je meteen na Visé de rommel al zien liggen.Zoals de verlaten metaalindustrie.Als je uit Luik komt en je gaat richting het vlaamse leuven, dan merk je al gelijk waar de taalgrens ligt.En dan zie je dat Vlaanderen er toch een stuk beter uitziet.Jos.
Rijtuigen hebben vaak deurvergrendeling, maar geen centrale deurvergrendeling zoals in treinstellen. Het is wel mogelijk, maar dan moet de conducteur/conductrice de sleutel omgedraaid houden in het sleutelkastje, dan zijn ze vergrendeld. Anders zijn ze alleen vergrendeld als ze roldetectie hebben (vroeger lag de grens op 4km/h geloof ik, tegenwoordig is roldetectie al vergrendeling). Dus dan is het wel mogelijk om bij stilstand deuren open te doen. Ik zag laatst eens bij de Berlijntrein iemand die de deur aan de verkeerde kant open deed, dus niet de perronzijde. Dat is ook mogelijk.Ernst-Jan