.... denk dan ook aan een elok 1200.
Hoezo Gert?Aan iedere grootserie 1200 so far zitten grote mankementen:- Lima is slecht mechanisch en qua detail- Fleischmann is meer 1:82, erg grof- Oude Marklin is meer 1:93, wat grof en niet correct qua draaistellen- Nieuwe Trix/Marklin heeft een slechte aandrijving, draaistellen niet correct, handgrepen te grof
Afgezien van de 1200 discussie nog even over de stalen kolenbak.Als LS daar mee gaat komen is die dan zo uniek dan? Volgens mij heeft Roco de laatste jaren dezelfde E-tjes op de markt gebracht, na jaren NS E-tjes te hebben verkocht, welke omgespoten DB modellen waren. Die laatste E van Roco is uitstekend. Ik weet wel dat er verschillende series zijn geweest (overzicht dankzij modelspotter alias Otto Dijkstra in een ander draadje) met waarschijnlijk onderlinge verschillen, maar echt nieuw is een dergelijke stalen kolenbak volgens mij niet. Ook het boek Spoorwegmaterieel in Nederland van Nieuwenhuis/Nahon meldt verschillende series als E, E-z, Eo en Elo. Leuk voor de puzzelaars onder ons mvg,Ivo