Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 67326 keer)

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1452
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #45 Gepost op: 28 March 2012, 21:54:48 »
Zou het niet een NMBS I2 B8 of een I2B10 kunnen zijn.
Ik heb hier een paar spoorwegjournaals 172, 173 en 174.
Daar staan deze treinparen in vermeld.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #46 Gepost op: 04 April 2012, 08:30:24 »
Bij LS staan de foto's van de SBB Dms en de set waar die in zit hier
Dus binnenkort een stap verder met de INT 296/297

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #47 Gepost op: 04 April 2012, 09:10:58 »
Erg fraai die Dms van LS Models, wel jammer dat je geljk een set met 3 rijtuigen moet kopen...

@ Dennis, zoals ik de samenstelling van de D296 achter die 1203 zie, is als volgt:
2x Wegmann CFL
1x Dms SBB
1x UIC-X ABm SBB
1x ABm FS
1x Bm FS
-----------
1x Bc I3 NMBS
1x Bm FS
2x B I1 of I2 NMBS

De stam boven de stippellijn, behoudens 1 extra Wegmann-rijtuig, is de stam die normaal door rijd van Luik naar Amsterdam. Het lijkt erop dat ze op de bewuste foto ook het gedeelte Ancona-Luik naar Amsterdam mee laten lopen (gedeelte onder stippellijn).
Het is erg slecht te zien wat de laatste 2 rijtuigen zijn, maar volgens mij zijn het I1 en/of I2 rijtuigen.

Groet, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #48 Gepost op: 04 April 2012, 17:13:41 »
Vandaag maar weer eens 2 samenstellingen. Nu dus van de INT297

Zomer 1981:


Zomer 1982:


Zie de verschillen in aantallen wagens en de lok (in 1981 was de 1600 nog niet volledig ingestroomd)

dirkjan

Dennis

  • Gast
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #49 Gepost op: 12 April 2012, 22:08:25 »
Plannen zijn iets gewijzigd.
Mijn samenstelling ga ik baseren op de gegevens van Dirkjan.
De foto in het 1200 boek geeft zoals duidelijk is geen standaard situatie aan, terwijl die van Dirkjan veelvuldig voorkwam.

Eerste twee modellen zijn binnen (y)


De SBB ABm was al reeds in huis.
De italiaanse zijn besteld en liggen klaar.
Nu nog wachten op de SBB Dms (y)

Grtn,
Dennis

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #50 Gepost op: 14 April 2012, 17:33:39 »
Ik heb de Roco Set (64037) voor de FS toch ook maar aangeschaft. Beter dan een ACME wagen naast een Roco wagen te plaatsen. Teveel verschil...

dirkjan

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #51 Gepost op: 14 April 2012, 18:16:17 »
Kan het kloppen dat ik een samenstelling in mijn hoofd heb die in de jaren 90 heeft gereden.

Namelijk 2e klas SBB 1/2e klas SBB beide groen, 2e klas FS rood/grijze kleurstelling, 2e klas type Wegmann CFL groen creme en een bagagewagen van de NMBS oranje?

ik heb deze samenstelling bij mijn weten vaker zien rijden ter hoogte van de nog niet bestaande halte Randwijck toendertijd in Maastricht.

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #52 Gepost op: 14 April 2012, 18:40:34 »
Heb hier het boek voor van Les Locmotives diesel de Ligne.
Gekocht tijdens het 175 jarig bestaan van de NMBS in St Ghislain.
Het is Franstalig maar geen probleem met plaatjes kijken.

Op pagina 249 staat een foto genomen op 14 juli 1987 in Esneux

deze bestaat uit een blauwe reeks 55 { 5505}
CFL 2e klas wegmann  groen /creme
SBB bagagewagen groen
SBB 1/2e klas groen
SNCF corail in het groen met groene band boven de ramen.
FS 1/2e klas rood.grijs
DB 2e klas BM 235 groen/creme
B 2e klas lijkt op I4 groen
FS 2e klas rood/grijs
B 2e klas ouder type dan I4 groen


Ik kan helaas niet scannen
Groetjes Chris (y)
« Laatst bewerkt op: 14 April 2012, 20:17:13 door lok6494 »
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Dennis

  • Gast
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #53 Gepost op: 14 April 2012, 19:58:24 »
Ik heb de Roco Set (64037) voor de FS toch ook maar aangeschaft.

 (y) (y)

Denk dat ik mijn setje ook maar snel ga halen ;D
Hoop trouwens dat de LS Dms snel wordt uitgeleverd.

Grtn,
Dennis

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1397
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #54 Gepost op: 11 May 2012, 12:41:00 »
Lima maakte fraaie onverkorte CFL Wegmanns in groen/beige, zowel de B als de AB, met het 'ovale' CFL-logo.


Äddi, Nordstreck.
« Laatst bewerkt op: 11 May 2012, 12:42:39 door nordstreck »
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #55 Gepost op: 23 June 2012, 22:57:06 »
De Int 296/297 heeft ook enige tijd in de onderstaande samenstelling gereden:

CFL Wegmann 2e klas
SBB UIC-X 1e/2e klas
SBB UIC-X 2e klas
SNCF Corail B6D

Weet iemand of de Roco 45749 daarvoor geschikt is? Volgens mij is het logo te modern, maar ik ben niet zo bekend met de Franse logo's en tijdperken.
Wat zou anders het juiste alternatief zijn?

Groet, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #56 Gepost op: 24 June 2012, 08:14:42 »
De B6Dd kwam vanaf 1989 in de trein rijden. De Roco 45749 is een versie met logo nouille (spaghetti logo). Die is correct voor die tijd, dus dien kan prima in die trein.

dirkjan

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
  • http://www.amsac.be/

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #58 Gepost op: 24 June 2012, 09:46:30 »
@ Dirk-Jan: Bedankt! Weet je ook wanneer dit logo geintroduceerd werd?
@ Peter: Da's ook een leuke samenstelling!

Groet, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #59 Gepost op: 24 June 2012, 10:40:05 »
logo nouille verving logo encadré vanaf 1986

dirkjan