Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 18:21:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 17:45:27
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:03:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Conrat door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:02:13
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door saskia
Vandaag om 16:23:40
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 15:01:28
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29

Poll

NS moet Plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen

Ja, Mooie treinen, opknappen en rijden
37 (43.5%)
Ja, Zonde om af te danken
11 (12.9%)
Nee, Ze zijn toch al zo vergaan
12 (14.1%)
Nee, Nieuwe treinstellen zijn mooier
6 (7.1%)
Alleen als ze in goede staat zijn
19 (22.4%)

Totaal aantal stemmen: 78

  

Auteur Topic: NS moet plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen  (gelezen 14797 keer)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: NS moet plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen
« Reactie #45 Gepost op: 25 November 2006, 11:31:16 »
wat betreft  de deuren, deze zijn juist moderner als ICM en sprinter oud, zo rond 1988 zijn bij al het mat 64 de deur systemen vervangen door een draaicilinder omdat het oude jasper systeem door remanent magnetisme wel eens spontaan open wilde gaan.
Verlaagde begrenzing is al zo'n 5 jaar door een schakelaar uitgevoerd. Dan nog een leuke het meeste mat 64 heeft fase 4 ATB terwijl juist ICM en SGM en de 1800 loc nog fase 3 heeft.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: NS moet plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen
« Reactie #46 Gepost op: 25 November 2006, 12:09:06 »
Aha, de dikke duimentijd is al 5 jaar voorbij.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: NS moet plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen
« Reactie #47 Gepost op: 25 November 2006, 15:05:46 »
Als je um opknappen net als de Vlaflip... Maar ik vindt dat het veels te veel gekraak en gekreun als je door een bocht gaat.

Groetjes,

Robert

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: NS moet plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen
« Reactie #48 Gepost op: 26 November 2006, 12:33:47 »
 ;) Afgelopen week nog en 400 de motoren losgehaald en gescheiden, maar ze zien er niet best uit aan de onderkant, die gaan echt geen 10 jaar meer mee. Plan T zag er beter uit.