Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:20:22
Goede wensen voor 2026 door Eric B
Vandaag om 16:11:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Arjan6511
Vandaag om 16:11:25
herrmann door grossraumwagen
Vandaag om 16:04:36
Kerstwensen 2025 door Keska
Vandaag om 15:59:13
Rondom Charlois door Twinkie
Vandaag om 15:50:10
'Permaloog' met electronenbuizen door Pauldg
Vandaag om 15:49:01
Anyrail 7; aansluiten draaischijf door Gerrit H
Vandaag om 15:30:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:28:05
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 15:24:43
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Zoedelaar
Vandaag om 14:42:30
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 14:38:02
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:09:47
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 13:41:55
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door willyTEE
Vandaag om 13:40:16
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door R.C.Grootveld
Vandaag om 13:28:46
US diorama in H0 door william_2
Vandaag om 13:06:36
Pfarrerwinkel bahn door william_2
Vandaag om 13:03:17
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 12:39:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:20:40
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 12:17:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:02:05
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 11:39:40
Roco smeerolie door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:17:08
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:44:10
Meerdere sounddecoders doen het alleen heel zacht door ikbener
Vandaag om 10:21:12
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 10:03:46
HO wisselnietjes gezocht..... door astrantia
Vandaag om 09:47:29
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 09:29:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Bert Senden
Vandaag om 09:13:31

Poll

NS moet Plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen

Ja, Mooie treinen, opknappen en rijden
37 (43.5%)
Ja, Zonde om af te danken
11 (12.9%)
Nee, Ze zijn toch al zo vergaan
12 (14.1%)
Nee, Nieuwe treinstellen zijn mooier
6 (7.1%)
Alleen als ze in goede staat zijn
19 (22.4%)

Totaal aantal stemmen: 78

  

Auteur Topic: NS moet plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen  (gelezen 15354 keer)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re: NS moet plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen
« Reactie #45 Gepost op: 25 November 2006, 11:31:16 »
wat betreft  de deuren, deze zijn juist moderner als ICM en sprinter oud, zo rond 1988 zijn bij al het mat 64 de deur systemen vervangen door een draaicilinder omdat het oude jasper systeem door remanent magnetisme wel eens spontaan open wilde gaan.
Verlaagde begrenzing is al zo'n 5 jaar door een schakelaar uitgevoerd. Dan nog een leuke het meeste mat 64 heeft fase 4 ATB terwijl juist ICM en SGM en de 1800 loc nog fase 3 heeft.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: NS moet plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen
« Reactie #46 Gepost op: 25 November 2006, 12:09:06 »
Aha, de dikke duimentijd is al 5 jaar voorbij.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: NS moet plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen
« Reactie #47 Gepost op: 25 November 2006, 15:05:46 »
Als je um opknappen net als de Vlaflip... Maar ik vindt dat het veels te veel gekraak en gekreun als je door een bocht gaat.

Groetjes,

Robert

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re: NS moet plan V (Mat 64) langer in gebruik nemen
« Reactie #48 Gepost op: 26 November 2006, 12:33:47 »
 ;) Afgelopen week nog en 400 de motoren losgehaald en gescheiden, maar ze zien er niet best uit aan de onderkant, die gaan echt geen 10 jaar meer mee. Plan T zag er beter uit.