Totaal aantal stemmen: 137
Ik wacht nog steeds op een mailtje van Marijn Ik mocht een keertje langskomen bij de MSCZ als de HO gelijkstroombaan opgesteld staat.ik wacht al een jaartje
@ PetDig1 (en alle anderen ook ): Zijn dat soort dingen niet vooral te wijten aan een incapabel bestuur? .- Of mensen de clubbaan terecht als hun persoonlijk bezit beschouwen, dat hangt ervan af of er iets geregeld is .- Dat er "geouwehoerd" wordt is een regelrecht uitvloeisel van de andere drie punten. Voor zover dat niet het geval is, doe je er ook als bestuur weinig aan. Daar schiet de macht van het bestuur (en ook de ALV) tekort.
Wesley , Het bestuur heeft hier zeker iets mee te maken. Helaas heb je hier als clublid soms weinig zeggenschap in. Denk dat dit bij grotere clubs waar het bestuur dmv van een stemming democratisch verkozen word, best wel anders zal liggen.
eigendom van de baan, deze was en is eigendom van de club als dusdanig, maar slechts zij die de aanvang van de baan begonnen waren mochten eraan verderwerken.
Stond dat zo in de statuten of een Huishoudelijk Reglement of zoiets? Dat zou heel raar zijn en in dat geval moet je nooit lid worden van zo'n club. Als het geen harde regel is maar een gewoonte, dan kun je dat soort perikelen wederom aankaarten op een ALV. Daar kun je niet afgewimpeld worden omdat je stokken achter de deur hebt .
Mogelijke struikelblokken voor een clubbaan: welke schaal, analoog/digitaal, welk tijdperk, welk land, stoom/diesel of elektrisch, normaalspoor/smalspoor?
Bovendien doen de marklinisten qua bestuur en andere zaken bijna alles.
Ja ik ben ook lid van een club. Maar er is teveel tweedracht tussen 2-rail/ 3-rail. Bovendien doen de marklinisten qua bestuur en andere zaken bijna alles.