Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 21:26:52
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 20:48:02
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 20:45:45
Toon hier je (model)TRAM foto's. door jjg koopmans
Vandaag om 20:41:31
Liliput verpakking en motor door hervé
Vandaag om 20:33:24
Stofvrij houden van mijn treinbaan door Eric B
Vandaag om 20:32:44
PB Models, ICR-rijtuigen door zweistein
Vandaag om 20:31:18
NS-1000 in spoor-1 door Edsko Hekman
Vandaag om 20:26:53
Kleur van het dak,van een geelbander. door Noud
Vandaag om 20:23:54
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 20:14:02
C12c rijtuig door martijnhaman
Vandaag om 19:39:57
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:32:01
werking 0ude Lenz silver decoder 10331 door maartenvdb
Vandaag om 19:29:23
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Eric B
Vandaag om 18:50:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 18:44:45
verlichting op mijn draaischijf zeten door keesm
Vandaag om 17:44:22
Een nieuw baantje op Micromodules door Huup
Vandaag om 17:28:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:03:15
Een leuke vrachtwagen door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:48:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ceuleer
Vandaag om 16:29:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:27:24
Roco wagon openen door Stieven76
Vandaag om 16:18:15
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
Vandaag om 16:13:47
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door ex-DR V100
Vandaag om 14:30:43
Line-up foto's van modellen door eemstede
Vandaag om 13:39:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:00:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 12:59:18
Bietschtalbrücke h0 door Ronald Halma
Vandaag om 12:58:14
Viesmann 5214 pendelautomaat door Ronald Halma
Vandaag om 12:56:52
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Pauldg
Vandaag om 12:34:11
  

Auteur Topic: Treinongeval Barendrecht  (gelezen 46674 keer)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8998
  • Hengelooo 1:160
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #45 Gepost op: 25 September 2009, 11:26:07 »
Het zal mij benieuwen hoe laat het draadje op slot moet.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Anoniem

  • Gast
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #46 Gepost op: 25 September 2009, 11:28:43 »
Een verstandig woord, Chris.

Wat betreft die vierde trein: toen ik vanochtend rond 07:45 uur over het viaduct in de Dierensteinweg reed (op weg naar huis: ik woon hemelsbreed 1200 meter van de plaats des onheils), stond daar inderdaad behalve de drie treinen ook een mDDM-stel stil ter hoogte van de (enorme) ravage, ook met het gevaarsein ontstoken. Ik ga er derhalve van uit dat dit stoppertje ook betrokken is geweest bij het incident.

Voor de niet-kenners van de spoorsituatie ter plaatse: er liggen daar negen sporen. Van west naar oost komen we tegen:
- twee HSL-sporen, die overigens verdiept liggen om luttele meters verderop de Havenspoorlijn ongelijkvloers te kunnen kruisen,
- drie goederensporen, waarvan de westelijke twee dus enkele meters noordelijker afbuigen en over de HSL heen geleid worden; het derde gaat parallel aan de sporen voor reizigerstreinen rechtdoor richting Rotterdam Lombardijen,
- vier sporen voor reizigerstreinen, doorgaans worden de buitenste sporen gebruik voor IC's en de binnenste voor stop- en sneltreinen.

De hele reeks kruist onderlangs de Dierensteinweg (het zuidelijke van twee viaducten) en de A 15 (het noordelijke). Onder de A 15 is het onheil dus geschied. Direct voorbij het viaduct in de A 15 buigen de twee genoemde goederensporen naar links af, de rest loopt rechtdoor. In zuidelijke richting is er vanaf de Dierensteinweg nog ongeveer 400 meter to het begin van de overkapping van Barendrecht.

Het behoeft geen betoog dat het een zeer betreurenswaardig ongeval is, daarover hebben al vele gebruikers zich uitgesproken en daar sluit ik mij dan ook bij aan.

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #47 Gepost op: 25 September 2009, 11:34:47 »
 :-\ Mijn medeleven gaat uit naar de betrokkenen, familie en ook collega machinisten.

@Bas, er wordt hier altijd veel gel*@#, trek het je niet aan. Het zijn tenslotte allemaal hobbyisten met kleine treintjes die vaak het grootbedrijf naspelen.
Je kunt misschien ook beter hier niet alles zitten lezen als echte machinist.

Strerkte,
groet, Albert.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #48 Gepost op: 25 September 2009, 11:44:06 »
Daarnaast denk ik dat de tijdige stop van de BNL niet alleen te danken is aan het vakmanschap van de meester, maar ook aan het feit dat de trein werd getrokken door een moderne Traxx lok. Die over het algemeen vrij aardig wil remmen.

Groet Peter,
Die rijtuigen remmen anders niet harder met een Traxx ervoor of een 11.8 hoor, en aangezien lokken meestal niet bijzonder goed beremd zijn komt het toch echt op de rijtuigen aan en daar is niks anders aan.

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #49 Gepost op: 25 September 2009, 11:54:11 »
Citaat
irritant die zogenaamde "experts" hier die het al hadden zien aankomen of al weten wat er precies gebeurd is, en hoe het kon gebeuren en wie er wat fout heeft gedaan. Speculaas per kilo hier.....Mijn medeleven gaat uit naar de beroepscollega en zijn familie.

Sluit ik me geheel bij aan.

Grtz Marcel

Ook mcn

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #50 Gepost op: 25 September 2009, 12:00:37 »
Inderdaad is het ernstig wat er gebeurd is. De telefoon staat hier roodgloeiend (zit op de Communicatieafdeling bij ProRail).

Zoals al eerder gezegd: mensen die denken te weten wat de oorzaak is, en het al aan hebben zien komen, hebben geen idee waar ze het over hebben.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2034
  • A-C
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #51 Gepost op: 25 September 2009, 12:04:31 »
Mijn condoleances, ik wens iedereen veel sterkte toe.

barry

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #52 Gepost op: 25 September 2009, 12:12:03 »
Die rijtuigen remmen anders niet harder met een Traxx ervoor of een 11.8 hoor, en aangezien lokken meestal niet bijzonder goed beremd zijn komt het toch echt op de rijtuigen aan en daar is niks anders aan.

Heb jij de remschijven/blokken van een Traxx al eens van dichtbij gezien?
Ik kan jou uit eigen ervaring vertellen dat daar een behoorlijk goede set remmen op zit.
Maar voor ook deze discussië uit de hand gaat lopen, is dit het laatste wat ik erover zeg.

Groet Peter,

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2108
  • MSc Micro-Electronics
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #53 Gepost op: 25 September 2009, 12:14:35 »
Ze zeiden dat het al een onderdeel was van de 'Betuwelijn' , maar hier geldt toch nog ATB of niet ? ECTS begint toch pas later

Wat het geheel verder betreft. Condoleances voor de gesneuvelde bestuurder, sterkte voor de andere 2. De ene ligt in het ziekenhuis (kritiek?) en de andere heeft ook zomaar een ongeluk meegemaakt. Stom om te zeggen, maar soms handel je instinctief en dat heeft de levens gered van de passagiers in de Benelux.

Laatste punt t.o.v. Traxx vs 11.8 : het helpt niet als de lok sneller stilstaat als de rest van de trein hem gewoon voorduwt. De invloed van de lok is m.i. minimaal.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #54 Gepost op: 25 September 2009, 12:42:26 »
Sander Fondse,


zucht!


Richard Lourens.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #55 Gepost op: 25 September 2009, 12:46:54 »
Tja, wat zou er zijn gebeurd als het op een ander goederenspoor was gebeurd, een deel van de raage op het HSL-spoor terecht was gekomen en er net een HST aan zou komen stuiven? Ze rijden nu nog niet, maar het is geen ondenkbaar scenario.

Als ik de totaal gemangelde 6400 zo zie, hoop ik alleen maar dat de machinist niet geleden heeft.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Naznim

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #56 Gepost op: 25 September 2009, 13:51:55 »
WOW ik heb hier geen woorden voor.
Groeten Arnold

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #57 Gepost op: 25 September 2009, 13:52:54 »
Triest, condoleances voor een voormalig collega en zijn familie en een voorspoedig herstel en sterkte voor de anderen.
Verder hoop ik dat al de zogenaamde "deskundigen" zich verder onthouden van uitspraken die ze totaal niet waar kunnen maken.
Er wordt al genoeg slap geouwehoerd in deze wereld.

Dolf.

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #58 Gepost op: 25 September 2009, 15:21:45 »
Naar dit ongeluk. Hoorde er vanochtend van. Maar dat een andere trein geraakt is door rondvliegende brokstukken krijg ik wel de vraag hoe ontzettend krachtig die botsing wel niet geweest moet zijn :o
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #59 Gepost op: 25 September 2009, 15:29:44 »
Als ik de totaal gemangelde 6400 zo zie, hoop ik alleen maar dat de machinist niet geleden heeft.
Een van de nieuwszenders had het erover dat ook de RN MCN vast heeft gezeten en later aan zijn verwondingen overleedt, ik vrees dus van wel.

Veel sterkte voor de betrokkenen en veel sterkte aan de nabestaanden. Belangrijkste nu is dat de MCN van de 6616 het overleeft en zonder enige chronische gevolgen eruit komt. Dit geldt ook zeker voor de lichtgewonden, alhoewel het daar waarschijnlijk wel snor mee zit.

Ik heb nog steeds de tevergeefse hoop dat men hier eens verstandig wordt en de echte profs niet tot leugenaars bombardeerd, wat nog steeds gebeurt.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2009, 15:34:56 door laurent »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de