Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 20:51:57
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 20:38:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 20:38:35
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:17:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mark D.
Vandaag om 20:16:53
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:02:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door daempfer
Vandaag om 19:58:34
Uhlenbrock Intellibox 3 door Hasenwald
Vandaag om 19:58:21
Uhlenbrock Iris door Ronald Halma
Vandaag om 19:43:54
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 19:27:59
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door einte
Vandaag om 19:14:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:56:27
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:54:46
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 18:44:41
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 18:42:39
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:42:16
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:24:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:15:22
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 16:14:55
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
Vandaag om 16:14:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door RdJ
Vandaag om 15:49:38
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Rob Ellerman
Vandaag om 15:17:11
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
Vandaag om 15:12:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:10:51
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
Vandaag om 15:09:40
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:04:57
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door dennie
Vandaag om 14:47:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:10:53
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Duikeend
Vandaag om 13:07:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:58:51
  

Auteur Topic: nooit meer stuivende lading  (gelezen 2641 keer)

Fred van E

  • dus!!........... zodoende
  • Offline Offline
  • Berichten: 121
nooit meer stuivende lading
« Gepost op: 17 September 2009, 00:21:35 »

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:nooit meer stuivende lading
« Reactie #1 Gepost op: 17 September 2009, 07:55:08 »
Mooie film. Er wordt geen druppel gemorst. :)
Men kijkt daar niet op een wagentje meer of minder..., tenminste, zo lijkt het.

Groet,
Basilicum

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6341
  • ***
Re:nooit meer stuivende lading
« Reactie #2 Gepost op: 17 September 2009, 08:17:59 »
lekkere lange treinen daar. Er staan trouwens 2 installaties achter elkaar te spuiten.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26711
    • Pagina van klaas
Re:nooit meer stuivende lading
« Reactie #3 Gepost op: 17 September 2009, 09:41:42 »
Op zich is dit niet zo'n bijzonder proces. Kolenbergen bij kolencentrales worden ook natgesproeid. Dat is niet alleen tegen het stuiven, maar ook om broei tegen te gaan.
Ik wist alleen niet dat dit ook bij kolentreinen gebeurde.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Fred van E

  • dus!!........... zodoende
  • Offline Offline
  • Berichten: 121
Re:nooit meer stuivende lading
« Reactie #4 Gepost op: 17 September 2009, 20:42:26 »
@ Klaas Zondervan

Dit is geen water Klaas maar latex ,wordt hard als het afkoeld.
De lading wordt dus als het ware geseald.
En over broei dit ontstaat juist door vocht een droge hooiberg zal ook nooit vlam vatten door broei.

Fred
« Laatst bewerkt op: 17 September 2009, 20:45:16 door Bonke Billie »

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1446
  • Take It Or Leave It
Re:nooit meer stuivende lading
« Reactie #5 Gepost op: 17 September 2009, 20:55:11 »
Niet alleen hard, het slaat ook wit uit.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26711
    • Pagina van klaas
Re:nooit meer stuivende lading
« Reactie #6 Gepost op: 17 September 2009, 23:51:31 »
En over broei dit ontstaat juist door vocht een droge hooiberg zal ook nooit vlam vatten door broei.
Broei in een kolenberg werkt anders dan in een hooiberg.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Fred van E

  • dus!!........... zodoende
  • Offline Offline
  • Berichten: 121
Re:nooit meer stuivende lading
« Reactie #7 Gepost op: 18 September 2009, 09:38:35 »
Broei werkt niet

Bart-1967

  • Gast
Re:nooit meer stuivende lading
« Reactie #8 Gepost op: 18 September 2009, 10:15:38 »
Klaas ook niet  ;D (Vut geloof ik)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26711
    • Pagina van klaas
Re:nooit meer stuivende lading
« Reactie #9 Gepost op: 18 September 2009, 12:03:56 »
Inderdaad, maar vut betekent niet dat je niet meer werkt.
Je hoeft er alleen geen geld voor te vragen, want dat komt toch wel. 8)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.