Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 21:01:04
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia
door
Noordernet
Vandaag
om 20:32:58
NS 1700 transfers
door
ES44C4
Vandaag
om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
Vandaag
om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:11:13
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Ben
Vandaag
om 20:09:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 19:53:44
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Roelof R
Vandaag
om 19:36:41
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
Vandaag
om 19:19:01
De Projecten van RetroJack
door
NS264
Vandaag
om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:25:23
Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan
door
R1954
Vandaag
om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
Vandaag
om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 15:26:07
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bellejt
Vandaag
om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Bahn-AG
Vandaag
om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
NS264
Vandaag
om 13:28:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ? (gelezen 4638 keer)
maartenvanderburgt
Gast
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
«
Reactie #15 Gepost op:
14 September 2009, 09:47:53 »
Begrepen en gelukkig maar. Had anders kunnen zijn.
Maarten
Gelogd
GW
Offline
Berichten: 3056
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
«
Reactie #16 Gepost op:
14 September 2009, 09:50:44 »
@
Klaas
: man, wat is het lastig om goed te formuleren heh? Dit is wel precies wat ik bedoelde namelijk, één booster per trafo (plus overigens de rest van de spullen, kan dat wel?'; dus een segment staat gelijk met het bedieningsgebied van één booster...
Gerard
Gelogd
Zie
washtown topic
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26636
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
«
Reactie #17 Gepost op:
14 September 2009, 10:01:30 »
Het is niet zo lastig om goed te formuleren.
Gewoon een kwestie van nalezen wat je hebt geschreven, en je dan afvragen of een lezer wel begrijpt wat je daarmee bedoelt.
Maar goed, een booster heeft ongeveer 50VA nodig, dus bij de door jou gekozen trafo heb je nog 20VA over voor allerlei toeters en bellen. Dat kan uiteraard, maar dan moet je er wel voor zorgen dat de stroomkringen waar die toeters en bellen in zitten verder nergens contact hebben met de railspanning.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een andere optie. Gebruik per booster een eigen trafo, die monteer je direct naast de booster en je verbindt ze met twee draadjes.
Voor de toeters en bellen neem je dan een aparte trafo, en de uitgang daarvan verdeel je via de ringleiding over de hele spoorbaan. Zo houd je de instalaltie overzichtelijk.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
GW
Offline
Berichten: 3056
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
«
Reactie #18 Gepost op:
14 September 2009, 10:10:01 »
Hmmm, zit wat in, en ook dat is een simpele maar toch eenvoudige oplossing. Aantal trafo's wordt dan: boostersecties + (minstens) 1...
Bedankt Klaas.
Gelogd
Zie
washtown topic
maartenvanderburgt
Gast
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
«
Reactie #19 Gepost op:
14 September 2009, 13:04:23 »
Ik denk dat het voorstel van Klaas het beste is, maar dan heb je wel weer meer trafo's nodig.
Zelf zou ik gaan voor 1 zware trafo per sectie, met aan de trafo een zekeringenblok om verschillende stroomkringen te maken, bijv 1x 4 A en 2x 1,5 A afzekering.
Dan heb je op een veilige manier voldoende vermogen voor de booster en daarnaast nog voldoende voor andere aansluitingen.
De overzichtelijkheid is dan anders dan bij Klaas, maar minstens even duidelijk. (en met minder trafo's)
Maarten.
Gelogd
Ben
Offline
Berichten: 6686
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
«
Reactie #20 Gepost op:
14 September 2009, 19:32:14 »
Huib Maaskant beschijft
de bouw van een grote voeding
.
Mits je weet wat je doet en de veiligheidsvoorschriften in acht neemt een prima ding. De Amplimo trafo's kan ik aanbevelen.
Gr, Ben.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?