Ik wil een 1309 omnummeren naar 1313 in geel/grijs waarbij de loc enkele pantograFen krijgt, maar welke zijn nu de juiste?
Op plaatjes van diverse 1300en in boek van Henk Bouman is te zien dat de panto's op een voet met vier isolatoren staan.Je moet dus de Sommerfeldt 968 hebben.De sleepstukken zijn niet helemaal goed, maar in mijn ogen beter dan de losse sleepstukken die je laat zien.
Er zijn geen juiste panto's voor Nederlands materieel. Getoonde plaatjes zijn van een Faiveley AM18B die niet hier gebruikt worden, alleen een licensie gemaakte zijn te vinden op de type 11 van de NMBS (met een ander schuitje) die hier rijdt. Deze zijn hoger van constructie, dus de scharnierpunten liggen verder uit elkaar. Getoonde schuitjes zijn ook van een Frans type en de onderste afbeelding benadert het een beetje maar zijn ze ook weer niet.Wat zijn 'enkele' pantografen? Ze zijn toch altijd alleen? De AM serie van Faiveley staat voor 'mono jambiste' enkel benig.Patografen zijn ook niet van adel, de pantgraVen van jou wel?
Patografen zijn ook niet van adel, de pantgraVen van jou wel?
Zullen we die dingen maar weer stroomafnemer gaan noemen?