Henk, Lees gerust alle postings nog even door en zie hoe vaak er bij gezet wordt dat 1:87 gewenst wordt. Ik vind dat dat best opgemerkt mag worden. Als jij 1:100 wil of 1:93.5 be my guest, daar lig ik niet wakker van.Daarbij beslis ik niets, als jij dat zo leest prima, ik quote mijzelf maar even:En aan de laatste zin is niets gelogen, zo zit de schaalverdeling nu wel eenmaal in elkaar. En als jij 1:100 wilt blijven rijden, wat je goedrecht is, zal wel tot gevolg hebben dat je steeds minder nieuw ontwikkelde modellen kan kopen. Dus uiteindelijk toch keuzes moet maken. Het is nu al zo dat in de afwijkende schalen ( 1:100 en 1:93.5 ) steeds minder en minder is te krijgen terwijl in 1:87 zeer veel nummervarianten worden uitgebracht.
Het tijdperk van tapijtrijden is reeds LANG achter ons! Laten we het hele 1:100, met de te krappe R1 bogen ed nou eens afzweren! Als het niet past op de beschikbare ruimte ben je dus of te ambitieus of in een verkeerde schaal bezig. Het "oplossen" door selectief te verkleinen kan anno 2009 echt niet meer.