Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Chinese prut kabel door hmmglaser
Vandaag om 01:33:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:20:24
Line-up foto's van modellen door Ronald69
Vandaag om 00:07:33
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
25 July 2025, 23:21:37
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
25 July 2025, 23:20:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
25 July 2025, 23:17:57
Heroplage Artitec Plan W? door Jeroen Water
25 July 2025, 23:14:02
US diorama in H0 door Wim Vink
25 July 2025, 23:10:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
25 July 2025, 23:01:52
Iemand ervaringen met een Lima Astora RaBe 503 018, art 1680 ? door Dave.......
25 July 2025, 22:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 July 2025, 22:58:28
Mijn geweatherde modellen door Dave.......
25 July 2025, 22:42:29
Aachenau West door wob
25 July 2025, 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door MOVisser
25 July 2025, 22:29:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
25 July 2025, 21:46:43
Show je werkplek door cor_b
25 July 2025, 21:25:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
25 July 2025, 21:00:32
schok bij vertrek door phdirk
25 July 2025, 20:52:17
Raadplaatje door Rick
25 July 2025, 19:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
25 July 2025, 19:11:24
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
25 July 2025, 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
25 July 2025, 17:35:46
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
25 July 2025, 15:46:46
Arduino loconet-interfaces door NTeering
25 July 2025, 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
25 July 2025, 14:07:51
Spuitmondjes door Bahn-AG
25 July 2025, 13:51:34
Yamorc booster door Montanbahn
25 July 2025, 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
25 July 2025, 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
25 July 2025, 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
25 July 2025, 12:49:58
  

Auteur Topic: Neurenberg komt er weer aan....  (gelezen 65328 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #180 Gepost op: 03 September 2009, 10:50:54 »
Oh ik heb er nog een:

Een Roco NS 1500 ;D

Gr. Remco.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #181 Gepost op: 03 September 2009, 10:55:42 »
Remco,

Staat er al heel vaak in :)

Wat ik niet zie is het DD AR materieel in 1:87. De Lima bakken in een te korte schaal zijn kennelijk voor iedereen voldoende, of we vinden het DD AR materieel net zo lelijk als een Fyra en we hopen allemaal dat iemand de Rivarossi set wil verkopen voor een redelijke prijs :D

Dus voor de fabrikanten is dit ook een signaal.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3241
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #182 Gepost op: 03 September 2009, 10:55:56 »
nog als aanvulling

moderne goederen wagens en dan met name containerwagens, aangezien hier nog vele keuzemogelijkheden open liggen en voor de fabrikant natuurlijk een groot afzetgebied, meeste zwerft in een of andere variant wel door europe heen ;)
en natuurlijk de bijpassende belading, ook in containers zijn vele varianten mogelijk, meer als 40 en 20 voets containers wat nu zo'n beetje de standaard is in modelspoorland ;)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #183 Gepost op: 03 September 2009, 10:57:29 »
Remco,

Staat er al heel vaak in :)

Wat ik niet zie is het DD AR materieel in 1:87. De Lima bakken in een te korte schaal zijn kennelijk voor iedereen voldoende, of we vinden het DD AR materieel net zo lelijk als een Fyra en we hopen allemaal dat iemand de Rivarossi set wil verkopen voor een redelijke prijs :D

Dus voor de fabrikanten is dit ook een signaal.

mvg,
Ivo

Hoi Ivo,

Hoe meer hoe beter, de DD-AR/DDM is ook al genoemd hoor ;)

Gr. Remco.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #184 Gepost op: 03 September 2009, 11:17:27 »
En van Märklin Nog diverse ICR uitvoeringen in 1:00 zoals:
-ICRm
-ICRm Benelux
-ICRm HiSpeed
-Nog wat varianten van de ICM zowel 3-delig als 4-delig.

Het tijdperk van tapijtrijden is reeds LANG achter ons! Laten we het hele 1:100, met de te krappe R1 bogen ed nou eens afzweren! Als het niet past op de beschikbare ruimte ben je dus of te ambitieus of in een verkeerde schaal bezig. Het "oplossen" door selectief te verkleinen kan anno 2009 echt niet meer.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3241
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #185 Gepost op: 03 September 2009, 11:34:37 »
Het tijdperk van tapijtrijden is reeds LANG achter ons! Laten we het hele 1:100, met de te krappe R1 bogen ed nou eens afzweren! Als het niet past op de beschikbare ruimte ben je dus of te ambitieus of in een verkeerde schaal bezig. Het "oplossen" door selectief te verkleinen kan anno 2009 echt niet meer.
Naar mijn bescheiden mening is dit een persoonlijke keuze, vind niet dat de een voor de ander moet uitmaken wat ie wel of niet mag. Er zijn mensen genoeg die tevreden zijn met de schaal 1:100, of die inmiddels een dusdanige verzameling in die schaal hebben opgebouwd dat vervanging ook geen optie meer is.
Als iemand een tapijt rijder wil zijn, laat hem dat dan ook zijn, laat een ieder de hobby op zijn manier beleven en niet dikteren door een paar puristen die alles op hun manier willen zien.

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 584
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #186 Gepost op: 03 September 2009, 11:45:57 »
Dus inhakend op bovenstaande bericht zou ik graag zien dat fabrikanten
voor ieder wat wils in productie nemen zodat een ieder dat uit de hobby kan halen wat
de persoon eruit wil halen
Gr. Ron

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #187 Gepost op: 03 September 2009, 11:47:19 »
Een fabrikant zal een model voor een relatief kleine markt niet snel 2 maal ontwikkelen en op de plank leggen, zowel 1:100 als 1:87

Inmiddels is de groep 1:87 mensen groter dan de groep 1:100 rijders (Roco heeft een poos diverse DB dingen dubbel gehad en heeft toen , ongetwijfeld naar aanleiding van verkoop cijfers, gekozen voor 1:87) dus als er dan schaarse resources worden gebruikt voor een nieuw model is het zowel voor fabrikant als meeste modelspoorders dus beter om voor 1:87 te gaan.

De meeste 1:100 rijders zijn dit niet bewust, maar mede vanuit verleden. De meeste 1:87 rijders zijn dit wel bewust en zullen een 1:100 rijtuig niet kopen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #188 Gepost op: 03 September 2009, 11:59:13 »
@JAB. Mijn collectie is inderdaad vrij groot, waarbij ook nog eens de beperkte ruimte.            Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #189 Gepost op: 03 September 2009, 12:30:34 »
Ik heb eens een beetje geknipt en geplakt ;D maar dit is wat we graag willen ;D En dat is best veel ;D
De vet gedrukte artikelen zijn zo vaak genoemd dat deze m.i. echt wel markt hebben!

E-Treinstellen ( Alles in 1:87 ):

Blokkendoos Motorkonvooiwagen / Motorpost
CFL Wegmann-treinstellen serie 201/211 - 208/218
DD-AR / DDM
DD-IRM
GTW in actuele liveries
Hondekop Benelux met 2 pitten
Koploper ( Zowel ICM als ICMm )
Mat 34,35,36 en 40
Mat’46
MC 9002 ‘Jaap’
Motorpost in alle uitvoeringen
Roco Aec, ABecm, mB4D, mABD en BD ( Blokkendoos )
SGM(m) in alle varianten ( 2 / 3 delig )
SLT ( 4 / 6 delig )
V-IRM ( Gewoon en Olympisch )

D-Treinstellen  ( Alles in 1:87 ):

DE-1
DE-2
DE-3
DE-5
DH1
DH2

DM 90
NS 20 Kameel
Plan U

E-loks  ( Alles in 1:87 ):

25.5 van LSM
BR 189 in actuele liveries
NS 1100 bots blauw met geheel gele neus
NS 1200
NS 1500
Roco 1100 ( Verbeterde draaistellen )
Roco 1600 in rood NS Cargo
Roco 1700 nummer varianten

D-Loks  ( Alles in 1:87 ):

Class 58
Class 66 5 deurs
Class 66 in moderne liveries ( o.a. Nieuwe ACTS variant )
G1206
NMBS reek 52/53, groen met enkele gele streep en front- én sluitseinen van Roco
NMBS reek 59 (geen koffiemolen zoals de Matrix versie voor veel te veel geld)
NS 2200 verbeterd
NS 6400/6500
Oersik
Reeks 55 en 62 zoals ze als tijdelijke huurlocs bij ACTS hebben gereden
Shunter O&K 600
Sik
V100 in alle moderne liveries zoals ze in NL rijden

S-Loks  ( Alles in 1:87 ):

Nederlandse stoomlocs zoals 1700, 3700, 4600, 6000, 6100, 6200, 6300
NS 7742 "Bello"

Rijtuigen  ( Alles in 1:87 ):

Amvz rijtuig in blauw (slaaptrein) en in IC kleur
Benelux WRKd
Heruitgave OBB rijtuigen in Eurofirma kleuren
IC geel/blauw fietsenrijtuig
ICK met bagagecompartiment
ICR in IC+ uitvoering
ICRm
Lovers rail rijtuigen
LS Models: de andere types van de Wit-Russische slaaprijtuigen die hier in NL in de nachttreinen rijden
NMBS donkerblauwe beneluxrijtuigen (LS Models)
ÖBB rijtuigen
Ovale ramen rijtuigen
PKP AB en B rijtuigen uit de Hoek Warszawa Express
Plan E DE
Plan K
Plan N

Stalen NS coupérijtuig C10c, C11c, C12c

Wagons  ( Alles in 1:87 ):

ACTS-1 wagens Slps.
Containerwagen Sgns waar bijv ACTS veel mee rijdt
DB VTG 'huurder' NAM ketelwagens (zwartgrijs) van het type waarvan de immens grote ketel op het onderstel rust. (Schoonebeek-Almelo)
De nieuwe kalkwagens van DB schenker
Dg (in vele varianten)
Een "ACTS" vuilwagen (met 3 containers) zou ook leuk zijn
Grijze VAM-wagen, type 1 (dus niet het onlangs uitgebrachte type 2 van Roco)
HBIS-T
Lgns (2-assers) en Sgns (4-assers) wagens in Touax uitvoering bruin of blauw
losse (tank)containers/ wissellaadbakken, rederijen als BAS, Samskip, de Waard
Nederlandse ketelwagens uitvoering 1950
NS Euerdingen ketelwagen van Pieter Bon tijdperk IVa. (Kleinmodellbahn, Roco)
NS rongenwagens twee-assig (Werkspoor Amsterdam) en vier-assig (Allan Rotterdam)
NS Verblijfswagens en werkwagens o.a. van de sproeitrein.
NS zeegroene zoutwagons. (je kent ze vast wel :D)
NS zwenkdakwagen type Tads meststoffen in het oranje met rood NS logo! (Roco)
Nummervarianten van Fccpps ( Zowel NS als Railpro )
Pec
PKP Eaos
Roco Type E NS bietenwagens tijdperk IVa/b maar dan mét bruin onderstelSNCF/B Graanwagens tijdperk IVa/b lichtgrijs met rode tekst 'Transcereales'. (Rivarossi, Jouef, Marklin/Trix)
Sgns wagens van privaat vervoerders.
SNCF/FS Ibehs vierassige Interfrigo wagens (LS Models)
Varianten van graanwagens

In N spoor:

ICM viertje in het geel/blauw in N
2200
2400
189 loc in Railion uitvoering van Hobbytrain
Beel
Complete Railjet garnituur in spoor N,bij passend bij de Hobbytrainlok.
MaK G1700 als SBB Am 843 of BLS Cargo (Niet als 6400 fantasie-model)
Mat 46 van Arnold
NS 1100 loc met botsneus geel/grijs van Minitrix
NS 1500 loc ook van Fleisschmann
NS 500/600 hippel  
NS compartiment wagons(personenvervoer anno 1940-1960)
NS/ACTS 1200 loc in gerenoveerde versie , met sluit verlichting van Minitrix
Plan V en Plan T van Fleisschmann
SBB Cargo Tagnpps goederenwagen.
Sprinter (vlaflip) van Fleisschmann
Stadler GTW 2/6 en/of GTW 2/8 in Thurbo of SBB-Seethal uitvoering
Verwarmingswagen

Even aanhakend op deze posting:

Een fabrikant zal een model voor een relatief kleine markt niet snel 2 maal ontwikkelen en op de plank leggen, zowel 1:100 als 1:87

Inmiddels is de groep 1:87 mensen groter dan de groep 1:100 rijders (Roco heeft een poos diverse DB dingen dubbel gehad en heeft toen , ongetwijfeld naar aanleiding van verkoop cijfers, gekozen voor 1:87) dus als er dan schaarse resources worden gebruikt voor een nieuw model is het zowel voor fabrikant als meeste modelspoorders dus beter om voor 1:87 te gaan.

De meeste 1:100 rijders zijn dit niet bewust, maar mede vanuit verleden. De meeste 1:87 rijders zijn dit wel bewust en zullen een 1:100 rijtuig niet kopen.

De roep om 1:87 materieel is ZO groot in dit draadje, dat inderdaad 1:100 en elke afgeleide variant geen optie meer lijkt te zijn voor de markt.

Dus heb je veel 1:100 zul je toch keuzes moeten maken, de schaal waarin je rijdt is nu eenmaal 1:87 zowel in hoogte, breedte als lengte

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 03 September 2009, 12:33:02 door Remco »

Ekklesia

  • Gast
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #190 Gepost op: 03 September 2009, 13:00:26 »
Voor de N rijders komt er weer wat nieuw Nederlands materiaal, de 1300 in 4 kleur varianten. http://www.hobby-n-express.nl/mijnwinkel;jsessionid=E51C83663E52A859AFAC05558BEECFD6?__stateless=E51C83663E52A859AFAC05558BEECFD6&_lang=nl

Groenten Rob

P.s. Deze loc's zijn digitaal voorbereid volgens NEM 651
« Laatst bewerkt op: 03 September 2009, 13:37:19 door Rob Manenschijn »

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #191 Gepost op: 03 September 2009, 14:32:05 »
@ Remco.

Je vergeet het zlsm materieel wat ik al eerder noemde.
Al deze loc's hebben ook bij de Zweedse spoorwegen gereden (SJ).


En wat ZLSM materieel (Voormalig SJ Materieel) zoals:
-E 1090
-E 1040
-B 1220
-B 1289
Alle 4 stoomloc's


Jos.
« Laatst bewerkt op: 03 September 2009, 16:47:49 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #192 Gepost op: 03 September 2009, 14:40:45 »
Een fabrikant zal een model voor een relatief kleine markt niet snel 2 maal ontwikkelen en op de plank leggen, zowel 1:100 als 1:87

Inmiddels is de groep 1:87 mensen groter dan de groep 1:100 rijders (Roco heeft een poos diverse DB dingen dubbel gehad en heeft toen , ongetwijfeld naar aanleiding van verkoop cijfers, gekozen voor 1:87) dus als er dan schaarse resources worden gebruikt voor een nieuw model is het zowel voor fabrikant als meeste modelspoorders dus beter om voor 1:87 te gaan.

De meeste 1:100 rijders zijn dit niet bewust, maar mede vanuit verleden. De meeste 1:87 rijders zijn dit wel bewust en zullen een 1:100 rijtuig niet kopen.

Maar je reageerde op een verzoek om nieuwe producties van de Märklin ICR rijtuigen Jan-Albert. Dat heeft niets met nieuwe ontwikkelingen te maken. Recente uitgaven van dat spul verkopen nog prima.
Los daarvan zijn er nog genoeg mensen die heel bewust 1:100 willen en geen 1:87 kopen. Je eigen voorkeur is prima, maar niet voor anderen willen spreken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #193 Gepost op: 03 September 2009, 14:42:07 »
CFL Wegmann-treinstellen serie 201/211 - 208/218

Puur uit nieuwsgierigheid: Als je zozeer Nederlands rijdt, vanwaar dan de belangstelling voor Luxemburgs materiaal?

mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
Re:Neurenberg komt er weer aan....
« Reactie #194 Gepost op: 03 September 2009, 14:44:07 »
Zullen we de 1:100 versus 1:87 discussie verder buiten dit draadje houden?
Mag gerust ergens anders, maar hier leidt het erg af van de wensenlijstjes.

mvg,
Gert