Remco,Staat er al heel vaak in Wat ik niet zie is het DD AR materieel in 1:87. De Lima bakken in een te korte schaal zijn kennelijk voor iedereen voldoende, of we vinden het DD AR materieel net zo lelijk als een Fyra en we hopen allemaal dat iemand de Rivarossi set wil verkopen voor een redelijke prijs Dus voor de fabrikanten is dit ook een signaal.mvg,Ivo
En van Märklin Nog diverse ICR uitvoeringen in 1:00 zoals:-ICRm-ICRm Benelux-ICRm HiSpeed-Nog wat varianten van de ICM zowel 3-delig als 4-delig.
Het tijdperk van tapijtrijden is reeds LANG achter ons! Laten we het hele 1:100, met de te krappe R1 bogen ed nou eens afzweren! Als het niet past op de beschikbare ruimte ben je dus of te ambitieus of in een verkeerde schaal bezig. Het "oplossen" door selectief te verkleinen kan anno 2009 echt niet meer.
Een fabrikant zal een model voor een relatief kleine markt niet snel 2 maal ontwikkelen en op de plank leggen, zowel 1:100 als 1:87Inmiddels is de groep 1:87 mensen groter dan de groep 1:100 rijders (Roco heeft een poos diverse DB dingen dubbel gehad en heeft toen , ongetwijfeld naar aanleiding van verkoop cijfers, gekozen voor 1:87) dus als er dan schaarse resources worden gebruikt voor een nieuw model is het zowel voor fabrikant als meeste modelspoorders dus beter om voor 1:87 te gaan.De meeste 1:100 rijders zijn dit niet bewust, maar mede vanuit verleden. De meeste 1:87 rijders zijn dit wel bewust en zullen een 1:100 rijtuig niet kopen.
En wat ZLSM materieel (Voormalig SJ Materieel) zoals:-E 1090-E 1040-B 1220-B 1289Alle 4 stoomloc's
CFL Wegmann-treinstellen serie 201/211 - 208/218