Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 10:03:09
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:58
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:56:50
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 09:55:24
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Gewoon wat busfoto's door Teun
Vandaag om 08:52:21
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
19 Toen door spoorijzer
Vandaag om 08:24:01
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 46627 keer)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #240 Gepost op: 20 april 2010, 17:58:44 »
Ik ben benieuwd hoeveel 1600en (misschien ooit wel 1800en) ACTS gaat redden van de sloophamer.

Gr. Iven

Dat vond ik met de 1200'en zo mooi zijn gegaan ;D

Het zou wel mooi zijn...

Gr Bruce
Passat driver:)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #241 Gepost op: 20 april 2010, 19:39:16 »
Ik zie in de nieuwe railmagazine (273) dat de 1606 nu van ACTS is.
Nou, dat is 'ie al vanaf 18 augustus 2008 hoor...

ACTS (of eigenlijk: Railmotion) heeft de 1606-1610 en 1618-1622. Daarvan zijn de 1606, 1609, 1619 en 1621 in de rijdende dienst bij ACTS. De 1618 en 1620 staan bij Shunter in Rotterdam, daarvan wordt er één of allebei opgeknapt. De andere vier staan (al sinds hun Railion-tijd) terzijde in Maastricht.
Bron: het onvolprezen www.rolandrail.net

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #242 Gepost op: 20 april 2010, 19:57:26 »
Aha dat klopt , dat stond al eerder vermeld.(helemaal vergeten)

Maar kan ze nu pas echt herkennen dat ze echt van ACTS/Railmotion zijn.

Gr Bruce
Passat driver:)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #243 Gepost op: 20 april 2010, 20:41:33 »
De logo's zijn er ook al erg lang vanaf, durf alleen niet te zeggen hoe lang.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #244 Gepost op: 21 april 2010, 09:28:59 »
Volgens mij gebeurde dat vrij snel na de overgang van Railion naar Railmotion. Op een gegeven moment kon Railion gewoon lezen, omdat ze de letters uit g******* hadden gesneden  :-\
Spoorgroet, Martin

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #245 Gepost op: 16 mei 2010, 21:30:19 »
In de winter van 2009/2010 zijn er een aantal ICL stammen terug in dienst gegaan i.v.m. veel defecte treinen. We zijn nu alweer een tijdje verder. Nu vraag ik me af of de ICL nog steeds rijdt of is deze veer richting opstelterrein gegaan?

Gr. Iven

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #246 Gepost op: 16 mei 2010, 21:46:32 »
Allang! ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #247 Gepost op: 16 mei 2010, 22:04:44 »
Sterker nog op 3 rijtuigen na zijn ze allemaal het land al uit.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #248 Gepost op: 16 mei 2010, 22:04:59 »
Volgens mij is de ICL alweer terug naar Duitsland.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4501
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #249 Gepost op: 17 mei 2010, 07:55:57 »
Dat werd hierboven ook al gezegd. De Avmz(spel ik dat goed?) zijn ook weg. De 3 rijtuigen die hier nog zijn, zijn schadegevallen.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2010, 07:18:09 door Daan! »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #250 Gepost op: 17 mei 2010, 23:04:25 »
Avmz

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #251 Gepost op: 18 mei 2010, 21:21:46 »
Er is gisteren beweging geweest in de 1830, 1831, 1834 en 1850. Ingeklemd tussen de 703 + 4 BDs'n + 711 zijn ze op en neer geweest van Maastricht naar de grens op het baanvak naar Lanaken om de beveiliging te testen. De combinatie is 6 keer heen en weer geweest en de beveiliging werkte naar volle tevredenheid. Ook de brug deed wat het moest doen.
Spoorgroet, Martin

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #252 Gepost op: 06 juni 2010, 07:24:37 »
De datum is bekend wanneer het DDM-1 materieel terzijde gaat.
Dit gaat gebeuren in september 2010.
Waarschijnlijk zullen daardoor een heel groot deel van de 1800'en terzijde gaan :-\

Gr. Iven

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8146
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #253 Gepost op: 06 juni 2010, 10:37:54 »
Ik heb de laatste berichten verplaats naar een nieuwe topic kunnen we hier weer verder gaan over het lot van de 16,17,1800'en in Maastricht (y)
Vr. groeten,
Bob

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #254 Gepost op: 06 juni 2010, 13:05:37 »
De datum is bekend wanneer het DDM-1 materieel terzijde gaat.
Dit gaat gebeuren in september 2010.
Bron?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de