Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
Montanbahn
Vandaag
om 10:24:56
Piko 2025
door
Chris
Vandaag
om 10:16:35
Digitaal-delta
door
Montanbahn
Vandaag
om 10:06:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Pauldg
Vandaag
om 10:06:35
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:58:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Marco1044
Vandaag
om 09:57:27
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Benrail
Vandaag
om 09:56:48
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:48:40
Line-up foto's van modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:43:40
De Projecten van RetroJack
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:40:41
modulebaan in spoor 1
door
rjr
Vandaag
om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn
door
Hans GJ
Vandaag
om 09:30:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Erwin 054
Vandaag
om 09:12:30
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 09:10:43
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
rjr
Vandaag
om 09:04:05
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Piet Groot
Vandaag
om 08:52:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Jelmer
Vandaag
om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
Edwin2121992
Vandaag
om 08:12:22
Lemke 2025
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder
door
Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
27 October 2025, 21:17:04
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2
door
Stefan88
27 October 2025, 20:31:18
Minibaan Visserskaai H0
door
NS264
27 October 2025, 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
bask185
27 October 2025, 19:58:39
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
27 October 2025, 19:30:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS 16,17,1800'en in Maastricht
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
20
Omlaag
Auteur
Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht (gelezen 51263 keer)
Daan!
Offline
Berichten: 4567
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #255 Gepost op:
06 June 2010, 13:51:34 »
Citaat van: laurent op 06 June 2010, 13:05:37
Bron?
diepe zucht
Gelogd
Streamliner
Offline
Berichten: 911
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #256 Gepost op:
06 June 2010, 13:56:05 »
Waarom Daan? Het is toch heel logisch dat iemand even naar een bron vraagt. En een opmerking als deze is al helemaal niet op zijn plaats.
Mvgr Jan Wiebrand
Gelogd
Daan!
Offline
Berichten: 4567
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #257 Gepost op:
06 June 2010, 14:02:22 »
Het is algemeen bekend dat DDM na de zomer verdwijnt. Ik weet dat Laurent ook op OHIH zit. Daar, maar ook op somda staat het al een tijdje. Het komt heel arrogant over op mij. Net of je iemand niet gelooft. Daar moet ik dan heel diep om zuchten.
Gelogd
Streamliner
Offline
Berichten: 911
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #258 Gepost op:
06 June 2010, 14:04:10 »
Dat zal wel maar dan moet je niet z'on opmerking daartegenover zetten. Zeg dan direct wat je nu net zegt.
Mvgr Jan Wiebrand
Gelogd
NS 1855
Offline
Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #259 Gepost op:
06 June 2010, 18:29:20 »
Citaat van: laurent op 06 June 2010, 13:05:37
Bron?
Somda
Net zo makkelijk om 't even te zeggen
Gr. Iven
Gelogd
NS 1855
Offline
Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #260 Gepost op:
03 July 2010, 20:33:16 »
Op Somda (en op sommige plekken ook op dit forum) Wordt er gesproken over een reservepot van Locomotieven om ervoor te zorgen dat de NS geld kan besparen.
Dit zijn onder andere de 1729, 1734, 1748, 1755, 1762, 1770, 1771 en de 1775.
Waarscijnlijk zal deze reservepot steeds meer loc's gaan bevatten omdat er twee ICRm stammen die nu tussen Venlo en Den Haag rijden omgebouwd gaan worden tot ICRm's voor NS HighSpeed.
Gr. Iven
Gelogd
NS 1855
Offline
Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #261 Gepost op:
12 August 2010, 16:35:02 »
Steeds meer railion 1600'en beginnen weer hun echte kleur terug te krijgen. zo is bijvoorbeeld de 1613 ''Roermond" weer brandschoon. Verder is bij de 1602 ook weer zichtbaar dat deze geel is geweest. Ik vind het toch knap dat ze de loc's nog schoon kunnen krijgen.
http://www.youtube.com/watch?v=ldho1FPaa6Q
Ik weet het dit is geen staaltrein. Vergissingkje
Gr. Iven
Gelogd
Bruce!!!
Offline
Berichten: 2994
MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #262 Gepost op:
12 August 2010, 16:38:42 »
Ik zag laats ook een 1600 rijden die brandschoon was ,Ik weet niet meer welke nummer was ,maar reed wel voor ACTS.
Groetjes Bruce
Gelogd
Passat driver:)
Northlander1983
Gast
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #263 Gepost op:
12 August 2010, 16:41:21 »
Citaat van: Iven op 12 August 2010, 16:35:02
Ik vind het toch knap dat ze de loc's nog schoon kunnen krijgen.
Gewoon met Venish!!!
:-)
«
Laatst bewerkt op: 13 August 2010, 09:13:27 door Northlander.
»
Gelogd
rene w.
Offline
Berichten: 1297
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #264 Gepost op:
12 August 2010, 18:58:07 »
Ohjee als dat maar goed gaat als de schilder langskomt bij de NS of een ander spoorbedrijf dan gaan ze meestal iets later naar de sloop.
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #265 Gepost op:
12 August 2010, 20:58:24 »
Shunter doet tegenwoordig het onderhoud aan de DBSRN 1600'en. Tijdens het onderhoud krijgen ze ook een wasbeurt. Volgens mij zijn alle inzetbare 1600'en bij DBSRN nu gewassen. Als de 1601 en 1603 weer in dienst komen, dan worden deze ongetwijfeld ook gewassen.
Gelogd
timtrein
Offline
Berichten: 2091
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #266 Gepost op:
12 August 2010, 21:37:37 »
Komen die dan weer in dienst?? DBSRN heeft toch locs genoeg? Ik dacht dat het pluklocs waren geworden...
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #267 Gepost op:
12 August 2010, 21:42:15 »
Ik haal 2 dingen door elkaar
Dat de 1601+1603 weer in dienst zouden komen las ik
hier
. Of dit een feit of een aanname is weet ik ook niet...
Gelogd
zeeuwsepeter
Offline
Berichten: 67
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #268 Gepost op:
28 January 2011, 19:32:04 »
De 1601, 1603 en 1618 zijn terzijde gestelde lokken die in principe weer ingezet zouden kunnen worden
Gelogd
foto copieren? ff vragen!
timtrein
Offline
Berichten: 2091
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
«
Reactie #269 Gepost op:
28 January 2011, 23:54:11 »
Van de 1601 was weer n spotmelding begreep ik...
Die loc was trouwens eerst aardig geplukt.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
20
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS 16,17,1800'en in Maastricht