Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
Vandaag om 21:34:40
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door phdirk
Vandaag om 21:28:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
Vandaag om 21:19:28
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:17:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:02:36
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 20:58:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 20:43:00
roco maus 2 door henk
Vandaag om 20:31:33
Welke winkel voert deze merken? door haes
Vandaag om 20:10:44
44 Roco vs 44 Brawa door wob
Vandaag om 19:56:04
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:46:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Ronald69
Vandaag om 19:41:12
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 19:36:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 19:14:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:35:47
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:06:07
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Silvolde
Vandaag om 18:04:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:43:08
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door MOVisser
Vandaag om 17:01:40
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:52:55
roco br24 door H0_trainiac
Vandaag om 16:14:18
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 15:47:09
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door TonM
Vandaag om 15:22:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 14:52:31
Digitale kraan Roco 46801 door Herb73
Vandaag om 11:30:48
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 10:25:45
Au bord de la Cèze door Wim Vink
Vandaag om 10:10:40
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 07:40:28
Modelspoorbaan van Einte door Lobomotion69
Vandaag om 02:31:41
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 50353 keer)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #195 Gepost op: 29 November 2009, 13:10:45 »
In totaal zijn er 35 1800en geweest, vier zijn er nu geplukt of geloopt. de 1826, 1838, 1841 en 1852. Er staan 12 loks terzijde met de loks die er van gesloopt zijn meegeteld. zonder de gesloopte loc's zijn dat er 10. daarnaast is de 1838 gesloopt na het treinongeluk in Amsterdam. De 1852 stond niet eens terzijde maar is toch geplukt :-\. Dus in totaal zijn er nu nog 21 1800en in dienst. Van de 1600 weet ik niet precies hoeveel er nog rijden.

Gr. Iven

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #196 Gepost op: 29 November 2009, 14:47:19 »
"terzijde" is een rekbaar begrip ben benieuwd hoe je aan 10 NSR 1800-locs komt want volgens mijn gegevens staan er 16 op "koude reserve en/of terzijde". Verder 6 locs 1600-en Tz van Railmotion en Railmotion 1621 voor schadeherstel. Overigens staat NSR 1852 Tz per 7-9-2009. 
« Laatst bewerkt op: 29 November 2009, 14:49:28 door Rob46 »

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #197 Gepost op: 29 November 2009, 16:57:30 »
"terzijde" is een rekbaar begrip ben benieuwd hoe je aan 10 NSR 1800-locs komt want volgens mijn gegevens staan er 16 op "koude reserve en/of terzijde".

Op wikipedia stond dat het er 12 waren die er terzijde staan. Ik zei 10 omdat er 2 van de 12 zijn gesloopt. Maar het aantal loc's wat terzijde staat kunnen er nu meer zijn

Gr. Iven

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #198 Gepost op: 29 November 2009, 18:57:59 »
Op wikipedia stond dat het er 12 waren die er terzijde staan. Ik zei 10 omdat er 2 van de 12 zijn gesloopt. Maar het aantal loc's wat terzijde staat kunnen er nu meer zijn

Gr. Iven
O ja op die manier, maar ik heb het over actuele gegevens........

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #199 Gepost op: 30 November 2009, 12:11:49 »
16 Tz, twee gesloopt, maakt nog 17 in dienst, als 't goed is dan. Er zijn 12 stammen DDM-1 (en twee omlopen solitair) dus veel meer locs zullen er voorlopig niet terzijde gaan. Van Railion trouwens ook niet, gok ik.

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #200 Gepost op: 30 November 2009, 14:45:33 »
veel meer locs zullen er voorlopig niet terzijde gaan. Van Railion trouwens ook niet, gok ik.

Dat hoop ik dan maar :-\

Gr. Iven

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #201 Gepost op: 03 December 2009, 22:57:30 »
ik heb vanochtend even de tijd genomen een plaatje te maken van de 1852 zoals deze er nu bij staat in Tilburg:




Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #202 Gepost op: 20 January 2010, 00:59:32 »
Al even niet meer ? op 7 september van dit jaar reden ze voor het laatst, we zijn 2 maanden verder.
Dus wat jouw uitspraak als 'expert' aan deze discussie toevoegd snap ik even niet....


En voor de mensen die het wel leuk vinden:


Copyright: Mijzelf ;)

Gr. Remco.

En als "een duveltje uit een doosje ineens weer ICL in dienst! :-)) kijk maar  (y)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #203 Gepost op: 20 January 2010, 08:09:43 »
En als "een duveltje uit een doosje ineens weer ICL in dienst! :-)) kijk maar  (y)

Kijk :D dan komt de ICL toch nog van pas ;D ben benieuwd hoe lang het duurt totdat de ICL niet meer nodig is om de defecte treinen te vervangen.

Gr. Iven

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #204 Gepost op: 20 January 2010, 11:30:05 »
Dat klopt. Heb afgelopen maandag en vanochtend het genoegen mogen hebben om met deze rijtuigen te reizen. Ze reizen in de dienst Maastricht- Schiphol.

Aparte stoelindeling hebben ze wel. 3 om 2 rijen tegenover elkaar. Krijg je geen ruzie met je overbuurman/vrouw over beenruimte.  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Romeo373

  • Gast
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #205 Gepost op: 22 January 2010, 21:38:22 »
Zojuist te zien in de TV-serie "Flikken Maastricht": de beroemde  (y) 1607  (y) !!!

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #206 Gepost op: 22 January 2010, 21:45:51 »
De hele rij terzijde gestelde 1600'en was te zien.
Er naast stond een lange rij ICRm's; toch niet ook buiten dienst mag ik hopen?
Grtz!
Tedo

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #207 Gepost op: 22 January 2010, 21:49:50 »
Het gaat af en aan daar in Maastricht. De ene dag staat het hele opstelterrein vol met materieel en de andere dag staat er bijna niets. Die ICRm's verwacht ik niet van dat ze buiten dienst staan. Af en toe staat er wel eens een of twee ICRM's die 's ochtens of 's avonds in de spits van Maastricht naar Schiphol rijden.

Gr. Iven

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #208 Gepost op: 22 January 2010, 22:13:36 »
Het gaat af en aan daar in Maastricht. De ene dag staat het hele opstelterrein vol met materieel en de andere dag staat er bijna niets. 

Gr. Iven

Als je de ICK´s mist op het opstel terrein kan dat kloppen want vele worden weer naar Duitsland teruggehaald.
Bron: Railmagazine.

Gr Bruce
Passat driver:)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #209 Gepost op: 22 January 2010, 22:21:07 »
Nee, dat is ICL en die gaan weer in dienst, alleen stonden die weer niet in Mt...  ;)