Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 50560 keer)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #195 Gepost op: 29 November 2009, 13:10:45 »
In totaal zijn er 35 1800en geweest, vier zijn er nu geplukt of geloopt. de 1826, 1838, 1841 en 1852. Er staan 12 loks terzijde met de loks die er van gesloopt zijn meegeteld. zonder de gesloopte loc's zijn dat er 10. daarnaast is de 1838 gesloopt na het treinongeluk in Amsterdam. De 1852 stond niet eens terzijde maar is toch geplukt :-\. Dus in totaal zijn er nu nog 21 1800en in dienst. Van de 1600 weet ik niet precies hoeveel er nog rijden.

Gr. Iven

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #196 Gepost op: 29 November 2009, 14:47:19 »
"terzijde" is een rekbaar begrip ben benieuwd hoe je aan 10 NSR 1800-locs komt want volgens mijn gegevens staan er 16 op "koude reserve en/of terzijde". Verder 6 locs 1600-en Tz van Railmotion en Railmotion 1621 voor schadeherstel. Overigens staat NSR 1852 Tz per 7-9-2009. 
« Laatst bewerkt op: 29 November 2009, 14:49:28 door Rob46 »

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #197 Gepost op: 29 November 2009, 16:57:30 »
"terzijde" is een rekbaar begrip ben benieuwd hoe je aan 10 NSR 1800-locs komt want volgens mijn gegevens staan er 16 op "koude reserve en/of terzijde".

Op wikipedia stond dat het er 12 waren die er terzijde staan. Ik zei 10 omdat er 2 van de 12 zijn gesloopt. Maar het aantal loc's wat terzijde staat kunnen er nu meer zijn

Gr. Iven

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #198 Gepost op: 29 November 2009, 18:57:59 »
Op wikipedia stond dat het er 12 waren die er terzijde staan. Ik zei 10 omdat er 2 van de 12 zijn gesloopt. Maar het aantal loc's wat terzijde staat kunnen er nu meer zijn

Gr. Iven
O ja op die manier, maar ik heb het over actuele gegevens........

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #199 Gepost op: 30 November 2009, 12:11:49 »
16 Tz, twee gesloopt, maakt nog 17 in dienst, als 't goed is dan. Er zijn 12 stammen DDM-1 (en twee omlopen solitair) dus veel meer locs zullen er voorlopig niet terzijde gaan. Van Railion trouwens ook niet, gok ik.

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #200 Gepost op: 30 November 2009, 14:45:33 »
veel meer locs zullen er voorlopig niet terzijde gaan. Van Railion trouwens ook niet, gok ik.

Dat hoop ik dan maar :-\

Gr. Iven

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #201 Gepost op: 03 December 2009, 22:57:30 »
ik heb vanochtend even de tijd genomen een plaatje te maken van de 1852 zoals deze er nu bij staat in Tilburg:




Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #202 Gepost op: 20 January 2010, 00:59:32 »
Al even niet meer ? op 7 september van dit jaar reden ze voor het laatst, we zijn 2 maanden verder.
Dus wat jouw uitspraak als 'expert' aan deze discussie toevoegd snap ik even niet....


En voor de mensen die het wel leuk vinden:


Copyright: Mijzelf ;)

Gr. Remco.

En als "een duveltje uit een doosje ineens weer ICL in dienst! :-)) kijk maar  (y)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #203 Gepost op: 20 January 2010, 08:09:43 »
En als "een duveltje uit een doosje ineens weer ICL in dienst! :-)) kijk maar  (y)

Kijk :D dan komt de ICL toch nog van pas ;D ben benieuwd hoe lang het duurt totdat de ICL niet meer nodig is om de defecte treinen te vervangen.

Gr. Iven

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #204 Gepost op: 20 January 2010, 11:30:05 »
Dat klopt. Heb afgelopen maandag en vanochtend het genoegen mogen hebben om met deze rijtuigen te reizen. Ze reizen in de dienst Maastricht- Schiphol.

Aparte stoelindeling hebben ze wel. 3 om 2 rijen tegenover elkaar. Krijg je geen ruzie met je overbuurman/vrouw over beenruimte.  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Romeo373

  • Gast
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #205 Gepost op: 22 January 2010, 21:38:22 »
Zojuist te zien in de TV-serie "Flikken Maastricht": de beroemde  (y) 1607  (y) !!!

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #206 Gepost op: 22 January 2010, 21:45:51 »
De hele rij terzijde gestelde 1600'en was te zien.
Er naast stond een lange rij ICRm's; toch niet ook buiten dienst mag ik hopen?
Grtz!
Tedo

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #207 Gepost op: 22 January 2010, 21:49:50 »
Het gaat af en aan daar in Maastricht. De ene dag staat het hele opstelterrein vol met materieel en de andere dag staat er bijna niets. Die ICRm's verwacht ik niet van dat ze buiten dienst staan. Af en toe staat er wel eens een of twee ICRM's die 's ochtens of 's avonds in de spits van Maastricht naar Schiphol rijden.

Gr. Iven

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #208 Gepost op: 22 January 2010, 22:13:36 »
Het gaat af en aan daar in Maastricht. De ene dag staat het hele opstelterrein vol met materieel en de andere dag staat er bijna niets. 

Gr. Iven

Als je de ICK´s mist op het opstel terrein kan dat kloppen want vele worden weer naar Duitsland teruggehaald.
Bron: Railmagazine.

Gr Bruce
Passat driver:)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #209 Gepost op: 22 January 2010, 22:21:07 »
Nee, dat is ICL en die gaan weer in dienst, alleen stonden die weer niet in Mt...  ;)