volgens Railmagazine, het boekjeik citeer:De werkzaamheden aan de serie 1700 zijn voorlopig gegarandeerd tot 2022.de getrokken rijtuigen (292 stuks) blijven ook tot 2022 in onderhoudDus de IC wagonnen + de locs blijven nog wel een hele tijd MVG
Volgens mij haalt een 1600 toch met gemak 180Jos.
Als NSR de hoofdlijnen in 2015 verliest zou een opvolger daar anders over kunnen denken, en het materieel eerder aan de kant zetten. Nieuwe treinen zal waarschijnlijk een eis van de overheid zijn bij de aanbestedingen.
Ik las een poos geleden dat het vrijwel zeker is dat de NS na 2015 op de hoofdlijnen blijft rijden. Dat lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk anders kochten ze ook geen nieuwe treinstellen en bleven ze met ouder materieel rondrijden in afwachting van 2015.
Ik las een poos geleden dat het vrijwel zeker is dat de NS na 2015 op de hoofdlijnen blijft rijden.
Dit lijkt mij niet van toepassing, daar NSR zelf geen materieel bezit, maar alles leased van NS FS (Financiel Services).
Als NSR de hoofdlijnen in 2015 verliest zou een opvolger daar anders over kunnen denken, en het materieel eerder aan de kant zetten. Nieuwe treinen zal waarschijnlijk een eis van de overheid zijn bij de aanbestedingen.Groeten, Alexander
Die 140 is de VMax toegelaten ivm regelementen NS. De technische VMax is 180.Geen idee of die 140 nog eens 160 gaat worden nu oa Utrecht-Amsterdam en straks de Zuiderzeelijn er wel geschikt voor zijn.
Was het niet 160, net als de ICR rijtuigen als sinds tijden hebben? Dat de ATB maar tot 140 gaat is een ander verhaal. Dan zou het dus zijn: 140 is de maximumsnelheid in de praktijk vanwege de ATB, ze zijn toegelaten voor 160 en technisch halen ze de 180 (makkelijk).