[Glazen bol mode aan] Gewoon wachten op "Het gat van 2013", is alles wat nog enigszins rijden kan weer nodig (zie eerdere gaten, al bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst).
Sorry: dat een ander lid tegelijkertijd ook reageert kan ik ook niets aan doen. Het lijkt wel een wedstrijd om hier iets te kunnen melden. Maar het zijn gelijkluidende antwoorden........ Ik ga weer aan m'n baan werken want dit heeft zo ook niet veel zin.
Die 1755 was toen betrokken bij die overwegaanrijding waarbij de bomen open stonden omdat men met de installatie aan het knoeien was, meen ik me te herinneren. Die 1844 was in 2001 (?) betrokken bij een zijdelinkse aanrijding te Asd CS, daar lag de hele zijwand uit, die heb ik ook nog ergens op de plaat staan.
Was daar niet een stukje van de 2322 voor gebruikt?
Nee, dat was nodig voor de 2378 (ex 2339). :-)
De echte grote klapper kwam in 2006. Bij vertrek van station Amersfoort werd de loc frontaal geramd door een door rood rangerende G1206. Loc van alle kanten krom en ontzet en het prijskaartje van het ingrijpende herstel toonde een bedrag van 7 cijfers...
Hallo Carlo,maakt ook niet uit. Het gaat me niet om jou persoonlijk. Het valt me gewoon op dat het ontzettend snel gaat op dit forum. Het gevoel van "in de nek gehijgd worden" bekruipt me meer en meer. Dat is niet bedoeld als kritiek; een ieder moet doen waar hij of zij zin in heeft en dit forum is gewoon erg groot. (misschien voor mij TE groot)
Dat die 1844 nog gefixed is dan met zo'n schadebedrag. Was het niet goedkoper geweest een van de andere in Tb staande loc's te herstellen, of was dat verzekeringstechnisch geen optie?
En wat is de status van de 1618 heden ten dage?
T.a.v. de 1771 waag ik dit "terzijde staan" ernstig te betwijfelen. Ik zag deze lok deze week nog in aktieve dienst; voor een trein op Schiphol (waar ik dagelijks toeschouwer in het kader van woon- / werkverkeer ben) naar Hannover.
Straks steeds langere rijen terzijde gestelde 16/1800'en, want met de huidige economie is dat spul natuurlijk bijna onverkoopbaar...benieuwd of er nog wat van deze relatief moderne en jonge locs een tweede (of derde) leven krijgt!