Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Montanbahn
Vandaag om 10:24:56
Piko 2025 door Chris
Vandaag om 10:16:35
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 10:06:35
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Marco1044
Vandaag om 09:57:27
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Benrail
Vandaag om 09:56:48
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 09:48:40
Line-up foto's van modellen door spoorijzer
Vandaag om 09:43:40
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 09:40:41
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 09:12:30
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 09:10:43
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Piet Groot
Vandaag om 08:52:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
27 October 2025, 21:17:04
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
27 October 2025, 20:31:18
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
27 October 2025, 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
27 October 2025, 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
27 October 2025, 19:30:50
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 51264 keer)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #240 Gepost op: 20 April 2010, 17:58:44 »
Ik ben benieuwd hoeveel 1600en (misschien ooit wel 1800en) ACTS gaat redden van de sloophamer.

Gr. Iven

Dat vond ik met de 1200'en zo mooi zijn gegaan ;D

Het zou wel mooi zijn...

Gr Bruce
Passat driver:)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #241 Gepost op: 20 April 2010, 19:39:16 »
Ik zie in de nieuwe railmagazine (273) dat de 1606 nu van ACTS is.
Nou, dat is 'ie al vanaf 18 augustus 2008 hoor...

ACTS (of eigenlijk: Railmotion) heeft de 1606-1610 en 1618-1622. Daarvan zijn de 1606, 1609, 1619 en 1621 in de rijdende dienst bij ACTS. De 1618 en 1620 staan bij Shunter in Rotterdam, daarvan wordt er één of allebei opgeknapt. De andere vier staan (al sinds hun Railion-tijd) terzijde in Maastricht.
Bron: het onvolprezen www.rolandrail.net

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #242 Gepost op: 20 April 2010, 19:57:26 »
Aha dat klopt , dat stond al eerder vermeld.(helemaal vergeten)

Maar kan ze nu pas echt herkennen dat ze echt van ACTS/Railmotion zijn.

Gr Bruce
Passat driver:)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #243 Gepost op: 20 April 2010, 20:41:33 »
De logo's zijn er ook al erg lang vanaf, durf alleen niet te zeggen hoe lang.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 606
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #244 Gepost op: 21 April 2010, 09:28:59 »
Volgens mij gebeurde dat vrij snel na de overgang van Railion naar Railmotion. Op een gegeven moment kon Railion gewoon lezen, omdat ze de letters uit g******* hadden gesneden  :-\
Spoorgroet, Martin

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #245 Gepost op: 16 May 2010, 21:30:19 »
In de winter van 2009/2010 zijn er een aantal ICL stammen terug in dienst gegaan i.v.m. veel defecte treinen. We zijn nu alweer een tijdje verder. Nu vraag ik me af of de ICL nog steeds rijdt of is deze veer richting opstelterrein gegaan?

Gr. Iven

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #246 Gepost op: 16 May 2010, 21:46:32 »
Allang! ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #247 Gepost op: 16 May 2010, 22:04:44 »
Sterker nog op 3 rijtuigen na zijn ze allemaal het land al uit.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #248 Gepost op: 16 May 2010, 22:04:59 »
Volgens mij is de ICL alweer terug naar Duitsland.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #249 Gepost op: 17 May 2010, 07:55:57 »
Dat werd hierboven ook al gezegd. De Avmz(spel ik dat goed?) zijn ook weg. De 3 rijtuigen die hier nog zijn, zijn schadegevallen.
« Laatst bewerkt op: 18 May 2010, 07:18:09 door Daan! »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #250 Gepost op: 17 May 2010, 23:04:25 »
Avmz

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 606
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #251 Gepost op: 18 May 2010, 21:21:46 »
Er is gisteren beweging geweest in de 1830, 1831, 1834 en 1850. Ingeklemd tussen de 703 + 4 BDs'n + 711 zijn ze op en neer geweest van Maastricht naar de grens op het baanvak naar Lanaken om de beveiliging te testen. De combinatie is 6 keer heen en weer geweest en de beveiliging werkte naar volle tevredenheid. Ook de brug deed wat het moest doen.
Spoorgroet, Martin

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #252 Gepost op: 06 June 2010, 07:24:37 »
De datum is bekend wanneer het DDM-1 materieel terzijde gaat.
Dit gaat gebeuren in september 2010.
Waarschijnlijk zullen daardoor een heel groot deel van de 1800'en terzijde gaan :-\

Gr. Iven

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #253 Gepost op: 06 June 2010, 10:37:54 »
Ik heb de laatste berichten verplaats naar een nieuwe topic kunnen we hier weer verder gaan over het lot van de 16,17,1800'en in Maastricht (y)
Vr. groeten,
Bob

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #254 Gepost op: 06 June 2010, 13:05:37 »
De datum is bekend wanneer het DDM-1 materieel terzijde gaat.
Dit gaat gebeuren in september 2010.
Bron?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de