Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:23:54
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 17:22:19
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 17:21:35
Wat was jullie allereerste loc? door wob
Vandaag om 17:02:44
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:57:23
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ronaldk
Vandaag om 16:45:57
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:29
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 16:33:10
booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
Vandaag om 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:14:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door ES44C4
Vandaag om 12:20:47
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:11:32
De fabriek - Spoor 0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Jeronimos
Vandaag om 11:42:25
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 10:41:52
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door Hans Reints
Vandaag om 10:30:51
Modelbaan Beltheim. door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk door Wouter W
Vandaag om 10:09:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
Vandaag om 09:01:55
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 08:22:44

Auteur Topic: Digitaal beginnen  (gelezen 7571 keer)

henk

• Offline Offline
Re:Digitaal beginnen
« Reactie #30 Gepost op: 20 September 2009, 13:32:04 »
Of er veel winkeliers zijn die de S88XPressNetLI kennen weet ik niet, maar ik weet wel dat ze hem niet gauw ter sprake zullen brengen. Ze verkopen hem namelijk niet. In 99 van de 100 gevallen zal het antwoord zijn dat de maus op de computer kan worden aangesloten als je de Roco Interface plus programma koopt. Een Lenz interface wordt alweer te ingewikkeld en misschien hebben ze daar bij veel beginnende klanten ook wel gelijk in.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rob Bogers

• Offline Offline
    • Mijn modelbouwhobby
« Reactie #31 Gepost op: 20 September 2009, 14:04:23 »
Dat bedoelde ik ook, er zullen maar weinig winkeliers zijn die echt handelen met het uitgangspunt (de klant staat centraal) en niet verder zullen kijken dan hun poging tot winst maken toelaat. Dat is ook het nut van een forum als dit. Hier kun je als beginnend spoorder, digitaal of analoog meningen en opvattingen van leden vergelijken en daar je voordeel uit halen. Voor een beginnnend spoorder die beperkt is v.w.b. het budget (en wie is dat niet) is het belangrijk zo voordelig mogelijk uit te zijn, zonder enige concessie te doen aan kwalitiet. Er zijn vele winkeliers die iemand een centrale aanraden zoals daar zijn de ESU ECoS, de Viessmann Commander, de CS2 van Marklin, terwijl ze weten dat de betreffende koper met een PC programma wil gaan werken. Dan is de aankoop van een Tams Master Control om maar een voorbeeld te noemen, voldoende als interface tussen PC en baan. Maar de verkopers zien dan hun bonus hun neus voorbij gaan en dat willen ze niet natuurlijk maar het ging er toch om, een klant zo goed mogelijk te helpen en waarschijnlijk levert iets anders dan genoemde zeer uitgebreide centrales hun minder of niets op en dus staat de klant niet centraal. Gelukkig weten wij als gebruikers na al onze opgedane ervaringen met diverse systemen wel beter en daarom hebben wij als gebruikers van fora en niet de winkeliers, de opdracht de aankomende spoorders zo onafhankelijk mogelijk van advies te dienen. Mijn bescheiden mening, daar hoeft niemand het mee eens te zijn natuurlijk.
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden

henk

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 20 September 2009, 14:11:03 »
De boterham van de winkelier en de continuïteit van de winkel staan centraal. Dat lijkt me ook niet vreemd. Vervelender is dat ze in sommige winkels echt niet weten waar ze het over hebben als digitaal ter sprake komt.
Handig dat zo'n forum er is inderdaad.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #33 Gepost op: 20 September 2009, 14:18:50 »
Nou....
Ik heb het er dus wel over.
Een handig en goedkoop alternatief. En verwijs ze door naar.....BeneluxSpoor.net.

O, en bonussen in de modelspoorwereld (als verkoper ?)? Whahahahahahahahah...snif. (hmm, dat was even lekker lachen...)Forget it.

Sander Fondse

• Offline Offline
  • MSc Micro-Electronics
« Reactie #34 Gepost op: 20 September 2009, 14:31:06 »
Voordat we te ver afdwalen.

De grootste rede dat de meeste winkeliers niks afweten van de S88ExpressNetLI, is omdat ze geen lid zijn van dit forum. En dat hoeft ook niet. Van TAMS hebben vele winkeliers ook niet gehoord, omdat ze het niet in het assortiment hebben. Een winkelier wordt vaak geacht informatie te leveren over dat wat ze verkopen, meer niet. Bovendien, de rede dat ze vaak grotere centrales aanbevelen, is niet omdat ze meer geld willen hebben. Want duurdere centrales leveren de winkeliers netto niks op. De prijs die de meeste winkeliers ervoor vragen is zo goed als gelijk als de inkoopprijs. Als het echt zo was dat ze even 100 euro aan de prijs zouden toevoegen, dan is het snel gedaan met ze in deze wereld van concurrentie en internet.

Henk,

ik moet me bij de mening aansluiten van de anderen. Wil je goedkoop en makkelijk starten met digitaal rijden, dan heb je een Roco Muiltimaus met de S88ExpressNetLI nodig. Natuurlijk werkt die interface (op basis van loconet) ook op de Intellibox basic. Alle mogelijkheden die door de winkeliers worden geboden werken natuurlijk ook, zijn alleen duurder. Dat ligt niet aan de winkeliers, maar aan de fabrikanten.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Rob Bogers

• Offline Offline
    • Mijn modelbouwhobby
« Reactie #35 Gepost op: 20 September 2009, 14:36:10 »
Ik weet dat het voor de eigenaar/verkoper in een modelbouwwinkel ook geen vetpot meer is. Het ene faillissement is nog niet voorbij of de volgende gaat op de fles (winkelier en fabriek) maar dat geeft de winkelier nog niet het recht om alleen maar aan zichzelf te denken. Immers wanneer een potentiele koper een digitale set koopt van bijvoorbeeld Roco met in het achterhoofd het gebruik van koploper of iets anders (en dat heeft hij de winkelier verteld) zoals Railware of Win-Digipet om er maar eens een paar te noemen en hij komt thuis en wil het zaakje koppelen dan is de teleurstelling groot want het werkt dus niet en dan gaat hij weer terug naar de winkel met zijn resultaat en de winkelier heeft hiervoor geen andere oplossing dan de set om te ruilen. Of in het ergste geval komt de koper niet eens meer terug, omdat hem niet de waarheid is verteld. Misschien is dat wat de winkelier wil maar dat denk ik niet. De winkelier in mijn woonplaats heeft geen goed woord over voor Beneluxspoor.net en weet je waarom niet? Wat denk je.

Bart-1967

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 20 September 2009, 14:40:17 »
"De winkelier in mijn woonplaats heeft geen goed woord over voor Beneluxspoor.net en weet je waarom niet? Wat denk je."
Ik weet niet, vertel eens.

Sander Fondse

• Offline Offline
  • MSc Micro-Electronics
« Reactie #37 Gepost op: 20 September 2009, 14:41:20 »
Citaat
maar dat geeft de winkelier nog niet het recht om alleen maar aan zichzelf te denken.
Zulk soort winkeliers heeft niet het recht te bestaan.

Citaat
De winkelier in mijn woonplaats heeft geen goed woord over voor Beneluxspoor.net
Hmm, is dat dan zo'n winkelier. Ziet hij deze site soms als bedreiging.

Oops, dwaal weer af.  :-\
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Karst Drenth

• Online Online
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #38 Gepost op: 20 September 2009, 15:02:04 »
Citaat van: Sander Fondse
Wil je goedkoop en makkelijk starten met digitaal rijden, dan heb je een Roco Muiltimaus met de S88ExpressNetLI nodig.

GOED !  (y)

Citaat van: Sander Fondse
Natuurlijk werkt die interface (op basis van loconet) ook op de Intellibox basic.

Mogelijk FOUT  :( Als je met 'die interface' de S88XPressNetLI bedoeld...

Grtzz,

Karst

Rob Bogers

• Offline Offline
    • Mijn modelbouwhobby
« Reactie #39 Gepost op: 20 September 2009, 15:06:11 »
Ja we dwalen enorm af maar de winkelier in kwestie weet ook wel hoe wij met elkaar omgaan in een forum en dat hetgeen wij hier bespreken niet altijd in het voordeel is van de winkelier(s). Immers wij zijn zo goed als mogelijk is eerlijk tegenover elkaar over zaken die er te koop zijn op de modelspoorwereld. Er worden hier dingen besproken zoals de leuke hebbedingetjes als bijvoorbeeld die SLI en Locnet-Interface en daar heeft een winkelier helemaal geen belang bij, zolang deze dingen niet commercieel op de markt zijn. Toen ik eens merkte dat iemand een startset kocht van Roco (vandaar), terwijl ik wist uit het verhaal van betrokkene dat hij met koploper wilde gaan werken (dat had hij namelijk besproken met de winkelier en mij in een gesprekje in de winkel), stond ik verbaasd te kijken dat de winkelier het setje gewoon verkocht aan hem. Nadat de koper vertrokken was vertelde ik de winkelier over die aanpassing voor die Multimaus en Beneluxspoor waar ik die informatie vond. Toen stond hij toch even verbaasd te kijken, kon dat dan niet met die Multimaus (nou neem me niet kwalijk) maar toen ik vertelde dat ik dat uit het forum had vernomen vertelde hij mij dat hij zowiezo geen goed woord over had voor zulke fora. Maar ja ze bestaan en daar vind je wel eens informatie die volgens mij een goede winkelier ook behoord te weten, immers wij als kopers gaan er toch vanuit dat zij ervaringsdeskundigen zijn op ons gebied????? Of niet!!

Karst Drenth

• Online Online
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #40 Gepost op: 20 September 2009, 15:10:20 »
Citaat van: Rob Bogers
...daar heeft een winkelier helemaal geen belang bij, zolang deze dingen niet commercieel op de markt zijn....

En wat als dat nou wel eens zo zou zijn...

Grtzz,

Karst

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #41 Gepost op: 20 September 2009, 15:18:21 »
 ;)

Rob Bogers

• Offline Offline
    • Mijn modelbouwhobby
« Reactie #42 Gepost op: 20 September 2009, 15:21:47 »
Sorry hoor, maar nu stop ik in ieder geval met deze "zinloze"discussie. Voor wie zijn wij (het forum) er nu eigenlijk, voor de hobbyist of voor de uitbater.

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #43 Gepost op: 20 September 2009, 16:04:45 »
Rob, we zijn er voor de hobbyist. Maar ook voor de uitbater in de ruimste zin van het woord. Zonder hun bestaat de hobby niet meer.

Dus als er iets wordt aangeraden zal dat een keus zijn uit beschikbare opties. In het geval van de Multi-Maus

RocoMotion,
LI101F + HSIS88,
s88XPressNetLI

En dan is de keus aan de hobbyist wat hij wil aanschaffen.

Mvg
Wim.

Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #44 Gepost op: 20 September 2009, 17:39:09 »
Zie hier. :)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl