Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Starten met messing kits door Marco Staartjes
Vandaag om 12:39:14
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 12:38:38
Het betere bochtenwerk door Pauldg
Vandaag om 12:17:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 12:12:50
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
Vandaag om 12:11:18
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:10:14
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:03:49
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:29:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
h0 diorama USA “The Paintshops” door meino
Vandaag om 10:05:20
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door gdh
Vandaag om 10:02:43
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Servé
Vandaag om 07:46:32
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
  

Auteur Topic: Dieselstadt  (gelezen 62048 keer)

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2713
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #120 Gepost op: 07 juli 2021, 22:09:52 »
En toen ging het ineens snel. De buffer zijn weer van de benodigde onderdelen voorzien. De buffers zijn zilverkleurig gespoten, want af fabriek waren de buffers blank of wit.
De nummerplaten zijn aangebracht, de hekjes en toen was hij al klaar. Hier en daar is wel een naadje te zien omdat het soms toch niet helemaal kaarsrecht is, maar een kniesoor die daar op let.

Ter vergelijking heb ik twee foto's gemaakt met andere iconen. Duidelijk te zien is dat hij een stuk langer is dan een gewone 2400, maar hij is nog net iets korter dan een G2000 en V200.





Nu eens nadenken over het volgende bouwproject. Eigenlijk: met welke van mijn fantasie ideeën zal ik eerst beginnen (of is het: met welke van mijn fantastische ideeën)?.


Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2147
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Dieselstadt
« Reactie #121 Gepost op: 07 juli 2021, 23:58:43 »
Hier is een leuke, maak van een V200 een kameel, dat kan jij vast heel goed   (y)
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1414
Re: Dieselstadt
« Reactie #122 Gepost op: 08 juli 2021, 02:51:47 »
 

Een NS 2200 met 2 cabines wellicht een idee

Arjan

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7397
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Dieselstadt
« Reactie #123 Gepost op: 08 juli 2021, 13:45:41 »
Die suggestie zou ook dicht in de buurt van een G2000 komen...

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2713
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #124 Gepost op: 08 juli 2021, 13:51:02 »
Dat idee van een 2200 met dubbele cabines had ik ook al. Ik had ook al een fotomontage gemaakt hoe dat er dan uit zou kunnen gaan zien. Even niet letten op de dubbele schoorsteen.


Overigens had ik dat ook bij de 2400 gedaan. In de praktijk is de brandstoftank anders geworden, maar voor de rest klopt het aardig. Ook hier geen dubbele schoorsteen natuurlijk.


damngrazy

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
Re: Dieselstadt
« Reactie #125 Gepost op: 08 juli 2021, 13:54:15 »
Dubbele schoorsteen kan wel natuurlijk, gewoon een motor extra voor meer vermogen. Alleen zou er dan om de trekkracht te vehogen ook weer een extra daaistel of assen moeten komen...

Groetjes, Tim/damngrazy

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8425
Re: Dieselstadt
« Reactie #126 Gepost op: 08 juli 2021, 14:10:42 »
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2021, 14:06:52 door Jeronimos »
Jeroen

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2356
Re: Dieselstadt
« Reactie #127 Gepost op: 08 juli 2021, 14:33:20 »
Dat idee van een 2200 met dubbele cabines had ik ook al. Ik had ook al een fotomontage gemaakt hoe dat er dan uit zou kunnen gaan zien. Even niet letten op de dubbele schoorsteen.


Deze lijkt nog meer op een oerversie van de G2000  ;D

mvg,

Matthijs

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2713
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt (bouwproject V188 drievoudige loc)
« Reactie #128 Gepost op: 06 augustus 2021, 12:12:43 »
Het volgende bouwproject gaat van start.

Twee oude Lima V188 gaan verbouwd worden tot een variant met nog een tussenbak. Toen ik wat vooronderzoek deed kwam ik al foto's tegen van een andere forum gebruiker die het ook al eens heeft gedaan. Van hem heb ik foto's ontvangen waarvoor dank waarmee ik al een beetje een beeld kon maken en ook wat wel en niet te doen.
Ik heb inmiddels ook al wat extra onderdelen er bij gezocht, zoals van een latere Lima versie de extra losse onderdelen.

De beide frames van de motorloze bakken zijn gestript. Hier gaat de zaag in. Maar waar precies?


Eerst maar eens van de kappen bepalen welke delen gezaagd en aan elkaar gezet moeten worden.

« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2021, 14:19:53 door V200-G2000 »

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3004
Re: Dieselstadt
« Reactie #129 Gepost op: 06 augustus 2021, 19:11:21 »
Ben benieuwd hoe een driedelige V 188 eruit gaat zien. Je werkt de modellen trouwens wel perfect af (y)
Groeten,
Richard

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2713
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #130 Gepost op: 06 augustus 2021, 20:08:06 »
Dank je. Het spuiten en de opschriften vind het lastigst. Maar wat ik tot nu toe gemaakt heb (en dat is nog niet veel) was dat geen probleem. De diesel 103 heb ik alleen het dak veranderd en de nummerplaten er op gezet en bij de dubbele 2400 hoefde alleen het frame gespoten te worden.
Deze V188 a/b/c wordt al lastiger. Ik heb al wel decals van Nothaft klaar liggen. Zoiets moet het worden:


Photoshop bewerking op basis van een Märklin V188. De Lima is natuurlijk een stuk ouder en simpeler.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2713
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #131 Gepost op: 07 augustus 2021, 20:30:01 »
Van de twee motorloze bakken is de huif doorgezaagd om zo de tussenbak te formeren. De zaagsnedes zijn zodanig gekozen dat als ze aan elkaar gezet worden alle stukken tussen de klinknagelrijen ongeveer even breed zijn. Dat was best nog wel lastig met die klinknagels, er zullen er vast nog wel enkele sneuvelen. De bakken zijn in eerste instantie ruim afgezaagd en daarna met veel vijlwerk passend gemaakt.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2713
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #132 Gepost op: 08 augustus 2021, 16:57:59 »
Ergens had ik gelezen dat er een doorgang zou zijn tussen de beide bakken van de V188 zodat men binnendoor kon van de ene naar de andere. Maar ik heb daarvan nergens een bewijs gezien, op geen enkele foto staat een deur op de kopse kant.
Om straks in de tussenbak te kunnen komen moet daar dus wel een deur in. Eén van de gezaagde koppen (de groene) is helaas gesneuveld, het is nogal broos plastic. Daar was geen deur meer uit te halen, dus de andere kop de deur uitgezaagd en die komt in de tussenbak op de plek waar een raam zat.



Er komt maar één deur in, dus aan de andere kant niet. Dit is al lastig genoeg. Nu er nog inlijmen en de beide stukken aan elkaar zetten.
 

Wicher

  • Offline Offline
  • Berichten: 240
Re: Dieselstadt (bouwproject V188 drievoudige loc)
« Reactie #133 Gepost op: 11 augustus 2021, 20:54:34 »
Het volgende bouwproject gaat van start.

Ah, even gemist. Eindelijk (y).


Groet,
Wicher.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2713
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #134 Gepost op: 12 augustus 2021, 09:44:25 »
Dankzij een forum lid heb ik informatie gekregen (waarvoor dank) dat er toch een overgang met een deur is geweest in de V188 tussen de beide bakken.
In de Lima modellen is dit niet gemaakt, maar Märklin heeft dit wel gedaan. Onderstaand een still shot van een video op youtube van een voorstelling van het Märklin model waarin hij in een bocht rijdt en duidelijk de deur te zien is.



Aangezien ik de bakken ga kortkoppelen ga ik mijn Lima bakken hier niet op aanpassen want je zult er weinig van zien. En een extra deur aan de zijkant is altijd handig ;)