Doel:€250.00
Donaties:€312.50

Per saldo:€62.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-08-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

An der Zonengrenze door GD
Vandaag om 16:23:54
Tesla op de rails ‘Dramatically more powerful’: world’s first battery-electric f door Benelux795
Vandaag om 16:23:53
Heen, En en Weer door Huup
Vandaag om 16:23:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 16:19:01
Tillig Elite wissel in ballast, kun je stang wisseltongen vervangen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:12:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MarcNL
Vandaag om 16:11:15
Bestaat er zoiets als een Railcom signaal blocker? door ruudns
Vandaag om 16:08:41
ESU LokSound, welk model en CV om duur stoomslag aan te passen? door Dave.......
Vandaag om 15:58:06
Klein Hertogdom Moresnet in H0 door Dave.......
Vandaag om 15:56:55
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door André 1976
Vandaag om 15:44:29
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door Dave.......
Vandaag om 15:29:38
Panzer transport Wehrmacht anno 1944 door stefan88
Vandaag om 15:27:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 15:02:29
Haags aanhangrijtuig in 1:45 door Scratchbuilt
Vandaag om 14:54:52
Camera(s) in een modeltrein door MartinH0
Vandaag om 14:54:25
Nieuw boek met foto's van R. Ankersmit door VAM65
Vandaag om 14:17:47
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:12:23
Boek: Railways - A History in Drawings door Jeronimos
Vandaag om 13:19:34
PCC’s en andere trams voor Delft, h0 door Chris Westerduin
Vandaag om 13:08:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MichielB
Vandaag om 13:06:08
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 12:39:32
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:24:46
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 12:24:44
Een klein stukje Den Haag - Rotterdam Hofplein Lijn in 1:87 H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:18:50
Materieeltekeningen NS materieel door edwin1974
Vandaag om 12:09:58
Mijn zolder in schaal 1:10 met Spoor Z & N door tijgernootje
Vandaag om 11:48:50
Een soort modules voor onder de bank door VvKan
Vandaag om 11:46:18
Spuiten van Shapeways kap, Motip primer, Vallejo lak: aangetast. Wat gaat er mis door Tjalling
Vandaag om 11:32:26
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door Wim Vink
Vandaag om 10:13:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:11:40
  

Auteur Topic: Dieselstadt  (gelezen 47629 keer)

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #120 Gepost op: 07 juli 2021, 22:09:52 »
En toen ging het ineens snel. De buffer zijn weer van de benodigde onderdelen voorzien. De buffers zijn zilverkleurig gespoten, want af fabriek waren de buffers blank of wit.
De nummerplaten zijn aangebracht, de hekjes en toen was hij al klaar. Hier en daar is wel een naadje te zien omdat het soms toch niet helemaal kaarsrecht is, maar een kniesoor die daar op let.

Ter vergelijking heb ik twee foto's gemaakt met andere iconen. Duidelijk te zien is dat hij een stuk langer is dan een gewone 2400, maar hij is nog net iets korter dan een G2000 en V200.





Nu eens nadenken over het volgende bouwproject. Eigenlijk: met welke van mijn fantasie ideeën zal ik eerst beginnen (of is het: met welke van mijn fantastische ideeën)?.


Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1995
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Dieselstadt
« Reactie #121 Gepost op: 07 juli 2021, 23:58:43 »
Hier is een leuke, maak van een V200 een kameel, dat kan jij vast heel goed   (y)
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1003
Re: Dieselstadt
« Reactie #122 Gepost op: 08 juli 2021, 02:51:47 »
 

Een NS 2200 met 2 cabines wellicht een idee

Arjan

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 6199
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Dieselstadt
« Reactie #123 Gepost op: 08 juli 2021, 13:45:41 »
Die suggestie zou ook dicht in de buurt van een G2000 komen...

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #124 Gepost op: 08 juli 2021, 13:51:02 »
Dat idee van een 2200 met dubbele cabines had ik ook al. Ik had ook al een fotomontage gemaakt hoe dat er dan uit zou kunnen gaan zien. Even niet letten op de dubbele schoorsteen.


Overigens had ik dat ook bij de 2400 gedaan. In de praktijk is de brandstoftank anders geworden, maar voor de rest klopt het aardig. Ook hier geen dubbele schoorsteen natuurlijk.


damngrazy

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
Re: Dieselstadt
« Reactie #125 Gepost op: 08 juli 2021, 13:54:15 »
Dubbele schoorsteen kan wel natuurlijk, gewoon een motor extra voor meer vermogen. Alleen zou er dan om de trekkracht te vehogen ook weer een extra daaistel of assen moeten komen...

Groetjes, Tim/damngrazy

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 7783
Re: Dieselstadt
« Reactie #126 Gepost op: 08 juli 2021, 14:10:42 »
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2021, 14:06:52 door Jeronimos »
Jeroen

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2224
Re: Dieselstadt
« Reactie #127 Gepost op: 08 juli 2021, 14:33:20 »
Dat idee van een 2200 met dubbele cabines had ik ook al. Ik had ook al een fotomontage gemaakt hoe dat er dan uit zou kunnen gaan zien. Even niet letten op de dubbele schoorsteen.


Deze lijkt nog meer op een oerversie van de G2000  ;D

mvg,

Matthijs

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt (bouwproject V188 drievoudige loc)
« Reactie #128 Gepost op: 06 augustus 2021, 12:12:43 »
Het volgende bouwproject gaat van start.

Twee oude Lima V188 gaan verbouwd worden tot een variant met nog een tussenbak. Toen ik wat vooronderzoek deed kwam ik al foto's tegen van een andere forum gebruiker die het ook al eens heeft gedaan. Van hem heb ik foto's ontvangen waarvoor dank waarmee ik al een beetje een beeld kon maken en ook wat wel en niet te doen.
Ik heb inmiddels ook al wat extra onderdelen er bij gezocht, zoals van een latere Lima versie de extra losse onderdelen.

De beide frames van de motorloze bakken zijn gestript. Hier gaat de zaag in. Maar waar precies?


Eerst maar eens van de kappen bepalen welke delen gezaagd en aan elkaar gezet moeten worden.

« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2021, 14:19:53 door V200-G2000 »

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2247
Re: Dieselstadt
« Reactie #129 Gepost op: 06 augustus 2021, 19:11:21 »
Ben benieuwd hoe een driedelige V 188 eruit gaat zien. Je werkt de modellen trouwens wel perfect af (y)
Groeten,
Richard

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #130 Gepost op: 06 augustus 2021, 20:08:06 »
Dank je. Het spuiten en de opschriften vind het lastigst. Maar wat ik tot nu toe gemaakt heb (en dat is nog niet veel) was dat geen probleem. De diesel 103 heb ik alleen het dak veranderd en de nummerplaten er op gezet en bij de dubbele 2400 hoefde alleen het frame gespoten te worden.
Deze V188 a/b/c wordt al lastiger. Ik heb al wel decals van Nothaft klaar liggen. Zoiets moet het worden:


Photoshop bewerking op basis van een Märklin V188. De Lima is natuurlijk een stuk ouder en simpeler.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #131 Gepost op: 07 augustus 2021, 20:30:01 »
Van de twee motorloze bakken is de huif doorgezaagd om zo de tussenbak te formeren. De zaagsnedes zijn zodanig gekozen dat als ze aan elkaar gezet worden alle stukken tussen de klinknagelrijen ongeveer even breed zijn. Dat was best nog wel lastig met die klinknagels, er zullen er vast nog wel enkele sneuvelen. De bakken zijn in eerste instantie ruim afgezaagd en daarna met veel vijlwerk passend gemaakt.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #132 Gepost op: 08 augustus 2021, 16:57:59 »
Ergens had ik gelezen dat er een doorgang zou zijn tussen de beide bakken van de V188 zodat men binnendoor kon van de ene naar de andere. Maar ik heb daarvan nergens een bewijs gezien, op geen enkele foto staat een deur op de kopse kant.
Om straks in de tussenbak te kunnen komen moet daar dus wel een deur in. Eén van de gezaagde koppen (de groene) is helaas gesneuveld, het is nogal broos plastic. Daar was geen deur meer uit te halen, dus de andere kop de deur uitgezaagd en die komt in de tussenbak op de plek waar een raam zat.



Er komt maar één deur in, dus aan de andere kant niet. Dit is al lastig genoeg. Nu er nog inlijmen en de beide stukken aan elkaar zetten.
 

Wicher

  • Offline Offline
  • Berichten: 225
Re: Dieselstadt (bouwproject V188 drievoudige loc)
« Reactie #133 Gepost op: 11 augustus 2021, 20:54:34 »
Het volgende bouwproject gaat van start.

Ah, even gemist. Eindelijk (y).


Groet,
Wicher.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #134 Gepost op: 12 augustus 2021, 09:44:25 »
Dankzij een forum lid heb ik informatie gekregen (waarvoor dank) dat er toch een overgang met een deur is geweest in de V188 tussen de beide bakken.
In de Lima modellen is dit niet gemaakt, maar Märklin heeft dit wel gedaan. Onderstaand een still shot van een video op youtube van een voorstelling van het Märklin model waarin hij in een bocht rijdt en duidelijk de deur te zien is.



Aangezien ik de bakken ga kortkoppelen ga ik mijn Lima bakken hier niet op aanpassen want je zult er weinig van zien. En een extra deur aan de zijkant is altijd handig ;)