Hallo, Ik wil graag mijn wissels met een bedieningsplateau of computer gaan bedienen. Ik rij met Roco Geoline, alle uitgerust met Roco wisseldecoders. Nou wil ik geen dradenchaos, omdat ik op zolder rijdt en er simpelweg geen ruimte is voor draden.
Als we over dezelfde wisseldecoders praten, dan snap ik je probleem met draden niet, want die zijn helemaal niet nodig. Ze krijgen zowel hun digitale signaal als hun voeding vanuit de rails.
Dan is er toch helemaal geen enkel probleem, 2 draden naar de rails en klaar is treintje. Knopjes op de Multi-Maus drukken.
Tenzij je natuurlijk tapijt/laminaatrijder bent.
Treintje! Let op! Bij alle vormen van computer-gestuurd treintjes besturen moet je draden aanleggen.
Daarnaast moeten de wissels ook worden voorzien van wisseldecoders... ( losse of aan de rails, zie ook het plaatje van Gerard van een geoline-wissel met decoder)
Als laminaat / tapijt rijder kom je waarschijnlijk niet verder dan digitaal schakelen van wissels (met decoders onder de geolinerails) via de multimaus en het met de hand rijden van de treinen via de maus.