Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 18:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
  

Auteur Topic: ÖBB Infodraadje  (gelezen 405211 keer)

1202

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2040 Gepost op: 19 July 2012, 20:47:19 »
@ Fred; Ik vermoed dat deze lok uit Saalfelden kwam, dat depot is dichtbij en heeft meer oude locomotieven in de loods staan. Ik kan het nummer op de foto niet lezen anders had ik dit voor je kunnen nakijken.

In Innsbruck west hebben er ook jarenlang twee gestaan naast de werkplaats. Over 1 1020 lok zat een zeil maar de andere zag er net zo uit als de lok op de foto in Kirchberg.  :( Er zijn relatief veel 1020 locomotieven bewaard gebleven die ook rijvaardig zijn dus deze locomotieven zullen niet snel opgeknapt worden.  :'(

In Freilassing is in 2010 een lokparade geweest met verschillende E 94 varianten, waaronder de ÖBB 1020. Hieronder een paar websites:
http://bahnbilder.warumdenn.net/11500.htm
http://www.lokwelt.freilassing.de/modules/gallery.php?action=show_gallery&ga_id=41

Een overzicht van de bewaarde locomotieven:
http://www.deutsches-krokodil.de/bre94-2.htm

En Fred hou je vooral niet in bij het maken van foto's van deze prachtige machine's!  (y)

Mvg,
Marc

Fred Peters

  • Offline Offline
  • Berichten: 793
  • Yes we can!
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2041 Gepost op: 19 July 2012, 20:58:22 »
Het is de 1020 101-2 staat nog vaag op de neuzen.
ff snel opgezocht, stond nog geparkeerd te Innsbruck in 2008.

http://www.stopsein.net/image.php?id=25&pid=7020

DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC

Twinkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 877
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2042 Gepost op: 19 July 2012, 21:52:56 »
Guten Abend,

Ter info:
Als je op de foto´s uit Kirchberg kijkt zie je het nummer 011.12 op de loc staan. Dat wil zeggen dat een Vorheiz Anlage is, het is overigens de 2e bezetting van dit nummer.
Het gaat hierbij om de voormalige 1020.001-2 en niet om de 101, de na-oorlogse Oostenrijkse Spoorwegen had 44 "echte" E94-ers toegewezen gekregen (de latere 1020.01 t/m 1020.44) en uit reeds aanwezige onderdelen in Floridsdorf heeft men er nog 3 nagebouwd (1020.45, 46 en 47). De 1020.001 was de voormalige E94.008, gebouwd in 1941. In dienst geweest vanuit Innsbruck tot 30 april 1994, uit de boeken geschrapt op 1 juni 1994, daarna omgebouwd en op Innsbruck Westbahnhof als Vorheizanlage in dienst geweest. Waar ze haar laatste jaren heeft doorgebracht weet ik niet, maar veel liefde en aandacht heeft ze zo te zien niet gekregen  :)

gr. Twinkie

frys600

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2043 Gepost op: 19 July 2012, 21:58:31 »
Dit is inderdaad de 1020 001-2. Deze lok dient als reservedelen leverancier voor de 1020 044 die eveneens te Innsbruck is gestationeerd.

 Pieter

Fred Peters

  • Offline Offline
  • Berichten: 793
  • Yes we can!
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2044 Gepost op: 19 July 2012, 22:11:11 »
Ja, dat kan ook, die 0 zit precies op relief.
Nee, onderhoud heeft deze machine al jaren niet meer gehad.
Altans het cosmetische gedeelte, de lagering en het rolgedeelte waarschijnlijk wel.
Anders het hij hier nooit gekomen.
Ik hoop dat hij er morgen nog staat.

Fred
« Laatst bewerkt op: 19 July 2012, 22:13:10 door fred peters »
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2045 Gepost op: 08 August 2012, 18:20:39 »
Hallo 

Ik ben net terug van vakantie in Oostenrijk en Hongarije . Dit was te lezen op veel stations rond Wenen .



Vlak voor de trap naar het perron .



Op het perron iets meer info aan de muur .

Ook de kranten lieten van zich horen met een betere uitleg . ( Freitag 03 august 2012 )



gr Jos

Fred Peters

  • Offline Offline
  • Berichten: 793
  • Yes we can!
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2046 Gepost op: 08 August 2012, 22:42:21 »
Hier nog wat plaatjes van de 1020 101-2 die geparkeerd stond in Kirchberg in Tirol.







DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2047 Gepost op: 08 August 2012, 23:12:47 »
Waarom gaan ze nou rechts rijden? Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit het krantenartikel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2048 Gepost op: 08 August 2012, 23:27:12 »
Hoi Peter,

Het artikel heeft het over een 30% hogere efficiency van het spoor bij stations in Wenen.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Twinkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 877
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2049 Gepost op: 12 August 2012, 21:00:51 »
@ Fred Peters,

Fraaie foto´s, maar zoals je nu wel duidelijk kan zien: het is nog steeds de voormalige 1020.001 en niet de 1020.101.
Wel een uitdaging om m´n eigen Roco 1020 zo te weatheren...

gr. Twinkie

1116250-0

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
  • Österreichische Bundesbahnen Fan!!!!
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2050 Gepost op: 18 August 2012, 17:36:43 »
Hallo

Momenteel zit ik in Oostenrijk (kitzbuhel) en tot mijn verbazing zie ik op zaterdag,dinsdag, en donderdag een railjet rijden, maar volgens mij is de baan vanaf worgl tot schwarzach st veit geen route voor de railjet?

Mvg Edwin

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2051 Gepost op: 20 August 2012, 19:06:22 »
Ik gok omleidingen ivm werkzaamheden in Duitsland. Het is namelijk een Railjet omleidingsroute richting Innsbruck/Bregrenz/Zwitserland.
Kan ook met capaciteit op het ander baanvak te maken hebben. De Railjet stopt niet tussen Salzburg en Innsbruck, dus afgezien van de rijtijd maakt het eigenlijk niet uit.
Maar als iemand beter weet mag die het zeggen.

Groet Peter.
« Laatst bewerkt op: 20 August 2012, 19:24:03 door Petertrein81 »

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2052 Gepost op: 21 August 2012, 13:20:08 »
Dit is inderdaad de 1020 001-2. Deze lok dient als reservedelen leverancier voor de 1020 044 die eveneens te Innsbruck is gestationeerd.

 Pieter
Beide locs zijn overgenomen door Rail Professionals Stütz. De 1020 044 gaat de commerciële dienst in, de 001 blijft onderdeelleverancier.

1202

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2053 Gepost op: 21 August 2012, 15:20:04 »
Ik gok omleidingen ivm werkzaamheden in Duitsland. Het is namelijk een Railjet omleidingsroute richting Innsbruck/Bregrenz/Zwitserland.
Dit is een omleidingsroute die ook door andere treinen gebruikt wordt, niet alleen de railjet.  ;)

Kan ook met capaciteit op het ander baanvak te maken hebben. De Railjet stopt niet tussen Salzburg en Innsbruck, dus afgezien van de rijtijd maakt het eigenlijk niet uit.

Bedoel je dat er vanaf Salzburg HBF geen verschil in reistijd zit in de "normale route" via Rosenheim en de "omleidingsroute" via Zell am See? De route via Zell am See is flink langer in afstand en reistijd. Vele stukken hebben een lagere maximumsnelheid door de vele scherpe bochten.

Tot een paar jaar geleden reden er meerdere keren per dag treinen tussen Bregenz/Innsbruck HBF via Zell am See naar Wenen west. Het tijdverschil met de treinen die via Rosenheim reden was toen 3 uur. Ik zou in een oud spoorboekje van de öbb kijken wat de volledige route was van de treinen. Het zou kunnen dat ze niet via Salzburg en Linz reden.

Mvg,
Marc

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:ÖBB Infodraadje
« Reactie #2054 Gepost op: 21 August 2012, 21:11:49 »
Waarom hangen die wagens er nog aan? Rijdt dat ding nog?
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/