Railcom wordt nooit doorgespeeld naar de centrale, dat is een opzichzelf staand systeem. Lees de site van Lenz er maar eens op na.Railcom heb je in dit geheel ook helemaal niet nodig. Gewoon via terug/bezetmelders en een eenvoudige interface tussen de Multi-Maus set en de PC, en dan gaan met de banaan. Je denkt er veels te moeilijk over, het is veel eenvoudiger.MvgWim.
En ik nog iets veeeel minder voor de hand liggends.... Want... Koop een S88XPressNetLI en herprogrammeer de PIC naar eigen inzicht om een pendel automaat te realiseren De S88XPressNetLI hardware heeft alles aan boord om er een pendel automaat mee te maken in combinatie met b.v. een Roco MultiMaus: - XPressNet aansluiting om opdrachten aan de MM te sturen.- S88 Aansluting voor terugmelding om de pendel terugmelders uitleest- RS232 aansluiting om de automaat te configureren met b.v. locadres, bezetmelder adressen, wachttijd etc. etc.Grtzz, Karst
als er geen booster in de raptor is ingebouwd zou dat m.i. moeten kunnen.raptor is een uitkomst voor de pcloze baansturing denk ik
Beste Wim, grote deskundige, dus ik kan zo de DCC uitgang van Raptor in de ingang van de versterker van de lokmuis stoppen en krijg geen problemen met het kortsluitsyseem?
Nu even terug naar de oorspronkelijke vraag, een baan in de vorm van een "H" (is overigens ook interpretabel, is er treinverkeer mogelijk rechtstreeks tussen de beide "onderpoten" of is het een "X" met een echte, of een virtuele, kruiswissel, laat ik even uitgaan van een "X")Dan zijn er in totaal 8 rijwegen mogelijk voor maximaal 3 treinen, er zijn, met netjes afremmen, maximaal 8 melders nodig.En nog een keer inderdaad, Raptor is ook een computer (tje, want hij hoeft veel minder te doen als een PC met één van de bekende treinprogramma's), zo'n "X" baanplannetje met drie treinen en in het ergste geval twee wissels, kost je een kwartiertje "vertellen" wat het baanplan is (met melders en wissels en virtuele seinen), welke treinen er op rijden en hoe hard ze mogen, daarna hebben de treinen nog een kwartiertje nodig om remmen te leren en klaar is kees.
Beste Henk, volgens mij bestaan er geen andere centrales met volledige automatisering (= alles wat een "trein" pc-programma kan minus alle monitoring en remote control), voorbeeldje: CS 1 kan pendeltrajecten, maar zonder tussenstation, C2 kan pendeltrajecten met elk één tussen station).Groet, Anne W
Geen antwoord op mijn vraag over de Edits booster?
Indien je in een "X" geen kruiswissel gebruikt maar twee wissels en je legt tussen de twee wissels een melder, dan is 5 meldpunten voldoende.