GE WEL DIG, dit bericht... Tipje van mij, ga eerst eens een aantal keer de OV Chipkaart gebruiken en kom dan terug.In en uitchecken gaat in een fracktie van een seconde, pas erlangs, biep, eventuele poortjes waar je doorheen moet en klaar.Incheckzuil? In de bussen hangen incheckautomaten bij de deuren, op de stations staan ze vast. Bovendien is er geen "verkeerde" incheckzuil, omdat ze allemaal met elkaar in verbinding staan. Je denkt toch niet dat je voor iedere bestemming een aparte paal krijgt he? Gewoon biep, in de trein, op je station loop je naar de uitgang, biep langs het poortje, bedrag afgeschreven of gebruik gemaakt van reisproduct jaarabbo in jouw geval en je wandelt vrolijk door
Gelukkig kan je die 8 euro weer terugkrijgen.
Ben je toevallig linkshandig? Want dan is de kans dat je voor een dicht poortje komt te staan vele malen groter, weet je waardoor? Door je eigen schuld. Het systeem voor jouw poortje staat rechts van je, echter hebben veel linkshandigen de neiging om links van zich hun kaart over het apparaat te halen.Nog wat, je kan maar 1 maal uitchecken met een negatief saldo, de eerst volgende keer kom je er niet meer in. Loop je toch door, dan kan je er niet meer uit. Simple as can be!
Je hoeft niet bereid te zijn om de strippenkaart niet meer te gebruiken hoor, na 27 augustus kom je gewoon niet meer in de Amsterdamse metro zonder gebruik van de OV chipkaart.
Ik ben trouwens erg benieuwd wie van ons beter weet hoe het systeem werkt. Misschien kom ik je een dezer weken nog eens tegen, als ik aan het werk ben bij, jaja, de invoering van de OV chip in de Metro!
Neehoor, als jij vanaf vandaag in de metro in Amsterdam stapt, staan er genoeg mensen die het je willen en kunnen uitleggen en andere vragen kunnen beantwoorden.
Dat jij zelf eerder gaat experimenteren, prima, maar niet boos worden als het niet lukt! Bovendien moet je voor de gein eens op de OV Chipkaart website kijken. Daar wordt het stap voor stap als filmpje uitgelegd, een half uur lang. Als je het dan nog niet snapt ga je maar lopen.
Waarom zou je dezelfde bus terug moeten halen, je hebt ook uurskaartjes enzo. Bovendien mag je binnen 35 minuten overstappen zonder extra instaptarief te betalen.
Over de prijsverhoging: De OV Chipkaart rekent de komende jaren alleen inflatiecorrectie mee in de prijs, geen verdere verhogingen en blijft dus relatief op het zelfde prijspijl.
GE WEL DIG, dit bericht... Tipje van mij, ga eerst eens een aantal keer de OV Chipkaart gebruiken en kom dan terug.In en uitchecken gaat in een fracktie van een seconde, pas erlangs, biep, eventuele poortjes waar je doorheen moet en klaar.Incheckzuil? In de bussen hangen incheckautomaten bij de deuren, op de stations staan ze vast. Bovendien is er geen "verkeerde" incheckzuil, omdat ze allemaal met elkaar in verbinding staan. Je denkt toch niet dat je voor iedere bestemming een aparte paal krijgt he? Gewoon biep, in de trein, op je station loop je naar de uitgang, biep langs het poortje, bedrag afgeschreven of gebruik gemaakt van reisproduct jaarabbo in jouw geval en je wandelt vrolijk door Ben je toevallig linkshandig? Want dan is de kans dat je voor een dicht poortje komt te staan vele malen groter, weet je waardoor? Door je eigen schuld. Het systeem voor jouw poortje staat rechts van je, echter hebben veel linkshandigen de neiging om links van zich hun kaart over het apparaat te halen.Nog wat, je kan maar 1 maal uitchecken met een negatief saldo, de eerst volgende keer kom je er niet meer in. Loop je toch door, dan kan je er niet meer uit. Simple as can be!Je hoeft niet bereid te zijn om de strippenkaart niet meer te gebruiken hoor, na 27 augustus kom je gewoon niet meer in de Amsterdamse metro zonder gebruik van de OV chipkaart.Als je het dan nog niet snapt ga je maar lopen.Je kan op een PERSOONLIJKE OV Chipkaart ook reisproducten laden.
Volgens zijn website is Laurent net geslaagd voor zijn havo en volgens zijn profiel 17 jaar. Dus werken ik betwijfel het.Zeker niet bij een OV chipkaart gelieerd bedrijf als ik het zo inschat.Meer een hoop schreeuwen in de ruimte. Gr.Eric
Het is wel duidelijk zo waar je werkt. Jij weet hoe het systeem zou moeten werken, maar bent niet op de hoogte van hoe het daadwerkelijk werkt als ik dat zo zie, en nog erger misschien wel, je staat ook niet open voor opmerkingen/klachten van gebruikers. Ook gezien je reacties:* Als je links handig bent ben je dom en doe je het zelf fout. Zijn echter wel mensen in onze samenleving waar je dus rekening mee dient te houden bij de invoer van z'n systeem, net als b.v. blinden!!* Als je door het systeem fout binnen bent gelaten is het je eigen fout, systeem maakt geen fout. ehh, hebben al meer discusies gehad, waar software gebruikt wordt zitten fouten. Daarnaast vind ik het maar een raar systeem dat je met 3.5 op de kaart geen 3 ritjes van 1 euro stuk meer zou kunnen rijden.* En gebruiksvriendelijk hoeft het niet te zijn, we duwen het toch gewoon door. Jammer alleen dat er niet veel meer zo zijn als ik, en het OV dan maar gewoon links laten.* En als je iets niet snapt ben je dom en moet je maar lopen. Niet alle nederlanders zijn zo "slim" als de ontwikkelaars van het systeem ( en volgens mij is dat maar goed ook, anders ging er nooit meer iets goed in nederland )Duidelijke reacties die aantonen dat het de invoerende bedrijven totaal niet gaat om het gemak en de vriendelijkheid richting de gebruiker, maar om eigen voordeel.En een persoonlijke OV wil ik zonder meer al nooit hebben, niet iedereen hoeft te zien waar ik ben.
Leg mij dan eens uit hoe het kan dat ik al meerdere malen een gesloten poort houd, ondanks het feit dat ik net netjes uitgecheckt heb!
OH JA!? Jullie vertellen NOG STEEDS NIET van die belachelijke termijn van 2 maanden die jullie hanteren wat betreft claimen: stuur je daarna je claim in... dan krijg je dus niets terug, en in dat parket zit ik dus... met een euro of 18,70... wat ik niet terugkrijg van dat fantastische bedrijf waar jij bij werkt.
Nee ik ben niet linkshandig, en ja ik weet dat je slechts negatief 1 keer uit kan checken en daarna niet in kan checken, het systeem werkt gewoon zo slecht dat ze er eens radicaal mee moeten kappen. Dat van je negatieve saldo is de theorie: ik ben in de praktijk al vele malen 'vast' komen te zitten op het station, omdat ik een 90 cent in de min stond en met een prachtige 3,10 ingecheckt was, kom dus niet aanzetten met dat verhaaltje, want het systeem heeft er een handje van je dan gewoon binnen de poorten te houden, en je te meldden dat je je kaart op moet laden (heel knap, want er is geen automaat te bekennen als je eenmaal binnen bent, straks zal ik dus ook niet schromen een poortje in te trappen)
Dat is dus de mentaliteit: gewoon doordauwen, als het systeem echt voordelen bood, dan was inmiddels half Amsterdam al over, maar het is gewoon waardeloos!
Ik durf te wedden dat ik het beter weet... elke medewerker die ik spreek verklaart me voor gek als ik mijn probleem uitleg: tijdreizen kan helemaal niet, uitchecken in de min hoort gewoon te kunnen, en als ik dan eens een claimformulier nodig heb, dan zeggen ze dat het m'n eigen schuld is!
Toch wel gek dat ze mijn vraag, waarom ik niet negatief kon uitchecken, niet konden beantwoordden, en ook niet wisten hoe het kon dat ik een reis in de tijd maakte, en daardoor mijn fijne overstaprecht vaarwel kon zeggen!Ik experimenteer niet, ik reis gewoon met dat ding, maar zelfs daar is dat systeem niet tegen bestand, niemand wil het horen, HET WERKT GEWOON TE SLECHT. Die filmpjes heb ik echt niet nodig.
Over filmpjes gesproken, leg mij dit eens uit, hoe kan dit? Een filmpje van mijn eigen chipreisje.http://www.youtube.com/watch?v=ezi_9sdzoBAOmdat die uurkaartjes belachelijk duur zijn als je slechts een paar haltes hoeft af te leggen. Bovendien 'mag' je overstappen: je zal wel moeten als het goedkoop moet blijven, maar of het ook lukt... tja...
Tuurlijk joh: leg mij die vage verhoging van het basistarief eens uit?
Laurent,Als Ouwehoeren koffie wordt, moet jij een koffieplantage beginnen.Word jij steenrijk van...En om de mentaliteit die jij tentoonspreid, zeg ik:Ik heb in Amsterdam heel erg weinig te zoeken. Mooie stad. mos allenig Amsterdam nie weze
......Je hoeft me niet te geloven hoor, ik werk toch wel en krijg toch wel betaald, ongeacht jullie mening ........... En de paar mensen die het dan nog niet snappen... Tja, sorry hoor .............Ja, stel je voor zeg dat er wat veranderd in het normale leefpatroon van de mens. Stel je voor dat je andere handelingen moet verrichten.................Als elke medewerker je voor gek verklaart, denk je dan niet dat het aan jezelf ligt?.............Weet je, jij begint te lijken op een type klant die wij in de cursus behandeld hebben. Wat we ermee moeten doen, zal ik maar niet vertellen.................Maarja, mensen die er slechter van worden hebben altijd de grootste bek.......
Mooi, dan krijg je geen reducties, kan je niet met abbo's reizen en als je je kaart kwijtraakt ben je je saldo kwijt. Houd je er rekening mee dat je nu al tot 25 á 50 meter nauwkeurig traceerbaar bent, door het meedragen van je mobiele telefoon. Bovendien kunnen de Ov Bedrijven NIET bij jou gegevens. Deze staan opgeslagen bij Translink en zijn enkel opvraagbaar met een officiel justitieel bevel. Echter, tegen de tijd dat ze deze gegevens over jou daar opvragen, is je telefoongedrag (dus ook waar je uithangt), je internetgedrag en je betalingsgedrag met Creditcard/pinpas allang bekend bij Justitie
Ik kan hier genoeg over zeggen, hoe je eruit kan enzo, maar helaas is dit niet toegestaan i.v.m. zwartrijders Oja
Oja, hier had ik iets over geleerd. Mensen die dit roepen gebruiken per defenitie al geen OV, zijn incidentele gebruikers of
Mooi, dan krijg je geen reducties, kan je niet met abbo's reizen en als je je kaart kwijtraakt ben je je saldo kwijt. Houd je er rekening mee dat je nu al tot 25 á 50 meter nauwkeurig traceerbaar bent, door het meedragen van je mobiele telefoon. Bovendien kunnen de Ov Bedrijven NIET bij jou gegevens. Deze staan opgeslagen bij Translink en zijn enkel opvraagbaar met een officiel justitieel bevel. Echter, tegen de tijd dat ze deze gegevens over jou daar opvragen, is je telefoongedrag (dus ook waar je uithangt), je internetgedrag en je betalingsgedrag met Creditcard/pinpas allang bekend bij Justitie Verder: Als je linkshandig bent ben je niet dom. Echter, je moet bij veel dingen wel net iets meer moeite doen. Bij een pin automaat bijvoorbeeld zitten de cijfers om je bedrag en code in te toetsen rechts.Ik kan hier genoeg over zeggen, hoe je eruit kan enzo, maar helaas is dit niet toegestaan i.v.m. zwartrijders Oja, waar mensen werken worden nog veel meer fouten gemaakt.Oja, hier had ik iets over geleerd. Mensen die dit roepen gebruiken per defenitie al geen OV, zijn incidentele gebruikers of zitten de hele dag thuis. Gelukkig heeft de OV Chip genoeg voordelen: Automatisch opladen van een persoonlijke kaart. Nakijken gemaakte ritjes om zo te kunnen declareren.Ga het filmpje maar kijken. Wij staan er om het je uit te leggen op de stations. Als je het daar niet snapt, kunnen wij voor jou het kaartje kopen, zodat je toch op reis kan, dan koopt men na je tripje weer een kaartje voor je en wordt het nog eens uitgelegd. Als je het dan nog niet snapt, dan kan je op internet het filmpje kijken, dat is werkelijk Jip en Janneketaal. En de paar mensen die het dan nog niet snappen... Tja, sorry hoor
Heb je ook gekeken of er een pijltje of een kruisje stond? Bij een kruisje mag je NIET door het poortje RECHTS van dat kruisje. Bij een PIJLTJE mag je alleen door het poortje RECHTS van dat pijltje.
Tickets en Info, probeer het daar eens... Anders een mobiele balie als die er is.
Beetje dom bezig als je meer dan 2.60 moet reizen, dan moet je zo'n kaartje van 2.60 kopen waarmee je kan reizen, veel goedkoper!
Ja, stel je voor zeg dat er wat veranderd in het normale leefpatroon van de mens. Stel je voor dat je andere handelingen moet verrichten.
Als elke medewerker je voor gek verklaart, denk je dan niet dat het aan jezelf ligt?
Al een ander Chipkaartje geprobeerd? Er kan een foutje zitten in je chipkaart. Dan ligt het inderdaad niet aan jou, maar aan de kaart. De kans dat er een fout inzit is echter nihil.
Weet je, jij begint te lijken op een type klant die wij in de cursus behandeld hebben. Wat we ermee moeten doen, zal ik maar niet vertellen.
Valt wel mee hoor. Blauwe 45 strippenkaart kost €21.60. Altijd 1 strip extra, is dus altijd 48 cent. Maar ook per zone extra betaal jij 48 cent. Natuurlijk, als jij van de ene kant van je zone naar de andere kant reist, ben je duurder uit. Echter, wanneer jij net de zonegrens over moet, ben je met de OV Chip goedkoper uit. Das dus eerlijker Maarja, mensen die er slechter van worden hebben altijd de grootste bek.