Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 13:21:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Sven
Vandaag om 13:12:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: OV-chipkaart lezers  (gelezen 18272 keer)

markje

• Offline Offline
Re:OV-chipkaart lezers
« Reactie #45 Gepost op: 30 July 2009, 20:41:11 »
Geuzenveld....??? wow das het gebied daar waar de bus te vroeg te laat of nooit komt

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #46 Gepost op: 30 July 2009, 21:23:40 »
GE WEL DIG, dit bericht... Tipje van mij, ga eerst eens een aantal keer de OV Chipkaart gebruiken en kom dan terug.
In en uitchecken gaat in een fracktie van een seconde, pas erlangs, biep, eventuele poortjes waar je doorheen moet en klaar.
Incheckzuil? In de bussen hangen incheckautomaten bij de deuren, op de stations staan ze vast. Bovendien is er geen "verkeerde" incheckzuil, omdat ze allemaal met elkaar in verbinding staan. Je denkt toch niet dat je voor iedere bestemming een aparte paal krijgt he? Gewoon biep, in de trein, op je station loop je naar de uitgang, biep langs het poortje, bedrag afgeschreven of gebruik gemaakt van reisproduct jaarabbo in jouw geval en je wandelt vrolijk door ;)
Leg mij dan eens uit hoe het kan dat ik al meerdere malen een gesloten poort houd, ondanks het feit dat ik net netjes uitgecheckt heb!
Citaat
Gelukkig kan je die 8 euro weer terugkrijgen.
OH JA!? Jullie vertellen NOG STEEDS NIET van die belachelijke termijn van 2 maanden die jullie hanteren wat betreft claimen: stuur je daarna je claim in... dan krijg je dus niets terug, en in dat parket zit ik dus... met een euro of 18,70... wat ik niet terugkrijg van dat fantastische bedrijf waar jij bij werkt.

Citaat
Ben je toevallig linkshandig? Want dan is de kans dat je voor een dicht poortje komt te staan vele malen groter, weet je waardoor? Door je eigen schuld. Het systeem voor jouw poortje staat rechts van je, echter hebben veel linkshandigen de neiging om links van zich hun kaart over het apparaat te halen.
Nog wat, je kan maar 1 maal uitchecken met een negatief saldo, de eerst volgende keer kom je er niet meer in. Loop je toch door, dan kan je er niet meer uit. Simple as can be!
Nee ik ben niet linkshandig, en ja ik weet dat je slechts negatief 1 keer uit kan checken en daarna niet in kan checken, het systeem werkt gewoon zo slecht dat ze er eens radicaal mee moeten kappen. Dat van je negatieve saldo is de theorie: ik ben in de praktijk al vele malen 'vast' komen te zitten op het station, omdat ik een 90 cent in de min stond en met een prachtige 3,10 ingecheckt was, kom dus niet aanzetten met dat verhaaltje, want het systeem heeft er een handje van je dan gewoon binnen de poorten te houden, en je te meldden dat je je kaart op moet laden (heel knap, want er is geen automaat te bekennen als je eenmaal binnen bent, straks zal ik dus ook niet schromen een poortje in te trappen)

Citaat
Je hoeft niet bereid te zijn om de strippenkaart niet meer te gebruiken hoor, na 27 augustus kom je gewoon niet meer in de Amsterdamse metro zonder gebruik van de OV chipkaart.
Dat is dus de mentaliteit: gewoon doordauwen, als het systeem echt voordelen bood, dan was inmiddels half Amsterdam al over, maar het is gewoon waardeloos!

Citaat
Ik ben trouwens erg benieuwd wie van ons beter weet hoe het systeem werkt. Misschien kom ik je een dezer weken nog eens tegen, als ik aan het werk ben bij, jaja, de invoering van de OV chip in de Metro!
Ik durf te wedden dat ik het beter weet... elke medewerker die ik spreek verklaart me voor gek als ik mijn probleem uitleg: tijdreizen kan helemaal niet, uitchecken in de min hoort gewoon te kunnen, en als ik dan eens een claimformulier nodig heb, dan zeggen ze dat het m'n eigen schuld is!
Citaat
Neehoor, als jij vanaf vandaag in de metro in Amsterdam stapt, staan er genoeg mensen die het je willen en kunnen uitleggen en andere vragen kunnen beantwoorden.

Toch wel gek dat ze mijn vraag, waarom ik niet negatief kon uitchecken, niet konden beantwoordden, en ook niet wisten hoe het kon dat ik een reis in de tijd maakte, en daardoor mijn fijne overstaprecht vaarwel kon zeggen!
Citaat
Dat jij zelf eerder gaat experimenteren, prima, maar niet boos worden als het niet lukt! Bovendien moet je voor de gein eens op de OV Chipkaart website kijken. Daar wordt het stap voor stap als filmpje uitgelegd, een half uur lang. Als je het dan nog niet snapt ga je maar lopen.
Ik experimenteer niet, ik reis gewoon met dat ding, maar zelfs daar is dat systeem niet tegen bestand, niemand wil het horen, HET WERKT GEWOON TE SLECHT. Die filmpjes heb ik echt niet nodig.

Over filmpjes gesproken, leg mij dit eens uit, hoe kan dit? Een filmpje van mijn eigen chipreisje.

http://www.youtube.com/watch?v=ezi_9sdzoBA

Citaat
Waarom zou je dezelfde bus terug moeten halen, je hebt ook uurskaartjes enzo. Bovendien mag je binnen 35 minuten overstappen zonder extra instaptarief te betalen.
Omdat die uurkaartjes belachelijk duur zijn als je slechts een paar haltes hoeft af te leggen. Bovendien 'mag' je overstappen: je zal wel moeten als het goedkoop moet blijven, maar of het ook lukt... tja...

Citaat
Over de prijsverhoging: De OV Chipkaart rekent de komende jaren alleen inflatiecorrectie mee in de prijs, geen verdere verhogingen en blijft dus relatief op het zelfde prijspijl.
Tuurlijk joh: leg mij die vage verhoging van het basistarief eens uit?

Aspelix

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 30 July 2009, 21:56:35 »
Laurent,

Als Ouwehoeren koffie wordt, moet jij een koffieplantage beginnen.
Word jij steenrijk van...

En om de mentaliteit die jij tentoonspreid, zeg ik:

Ik heb in Amsterdam heel erg weinig te zoeken. Mooie stad. (y) mos allenig Amsterdam nie weze
« Laatst bewerkt op: 30 July 2009, 22:05:41 door Ruurd Benthem »

henk

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 30 July 2009, 22:03:01 »
Via de link van Menno kom je veel filmpjes over de OV Chipkaart tegen. Goed voor een uurtje vermaak.

Dees bijvoorbeeld.
Ouwe koek, ik weet het.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #49 Gepost op: 30 July 2009, 22:28:02 »
En als je echt van je stoel wilt vallen: een wanhoopskreet om die chipkaart te laten lijken nog geweldig te zijn ook: http://www.youtube.com/watch?v=PITx0xuFAoM&feature=related

Bram w

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 30 July 2009, 22:59:33 »
Geuzenveldt ook daar rijden de bussen op tijd is mijn ervaring
groet Bram.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 31 July 2009, 10:30:07 »
GE WEL DIG, dit bericht... Tipje van mij, ga eerst eens een aantal keer de OV Chipkaart gebruiken en kom dan terug.
In en uitchecken gaat in een fracktie van een seconde, pas erlangs, biep, eventuele poortjes waar je doorheen moet en klaar.
Incheckzuil? In de bussen hangen incheckautomaten bij de deuren, op de stations staan ze vast. Bovendien is er geen "verkeerde" incheckzuil, omdat ze allemaal met elkaar in verbinding staan. Je denkt toch niet dat je voor iedere bestemming een aparte paal krijgt he? Gewoon biep, in de trein, op je station loop je naar de uitgang, biep langs het poortje, bedrag afgeschreven of gebruik gemaakt van reisproduct jaarabbo in jouw geval en je wandelt vrolijk door ;)

Als je nu even goed gelezen had had je kunnen zien dat ik schreef "wat ik me afvraag". Dat is dus wat anders dan een feit. Ik schetste alleen een mogelijke situatie gebaseerd op de situatie ter plaatse.
Dat er geen aparte incheckzuilen voor elke bestemming is begrijp ik ook wel en dat ze gekoppeld zijn aan een systeem mag ik toch hopen.  8).
Jouw gewoon Biep etc verhaal klinkt leuk voor een klein station. Zal ook best wel werken dan. In de metro met meerdere poortjes naast elkaar werkt dat ook prima. Dat is al heel lang zo met de strippenkaart of dagkaarten/meerdaagse kaarten in buitenlandse metro's weet ik uit ervaring. Maar zoals gezegd dan zijn er vaak meer dan voldoende poortjes naast elkaar + een grote frequentie van rijdende metro's waardoor reizigers meer verspreid reizen. Bij halfuursdiensten van treinen komen er per saldo grotere groepen tegelijk aan.

Tip van mij. Kom eens in Eindhoven kijken als het druk is.
In de spits komen de trein uit Venlo en het zuiden tegelijk aan. Dan moeten er een paar honderd man via een trap van een meter of 8 breed het perron verlaten. Maar wel eerst even uitchecken. Geen probleem ware het niet dat er maar één zuiltje staat voor de trap. Zie je het voor je. Paar honderd man dringen bij dat zuiltje.
Dus niets geen biep even pasje erlangs en doorlopen.
Inchecken zal wat minder problemen geven omdat mensen wat gespreider het perron opkomen maar nog steeds het risico dat je iemand treft die een verkeerde pas, geblokkeerde pas, te weinig saldo etc heeft.

Misschien valt het best wel mee. Eerst zien dan geloven.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

rjr

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 31 July 2009, 10:33:50 »

Ben je toevallig linkshandig? Want dan is de kans dat je voor een dicht poortje komt te staan vele malen groter, weet je waardoor? Door je eigen schuld. Het systeem voor jouw poortje staat rechts van je, echter hebben veel linkshandigen de neiging om links van zich hun kaart over het apparaat te halen.
Nog wat, je kan maar 1 maal uitchecken met een negatief saldo, de eerst volgende keer kom je er niet meer in. Loop je toch door, dan kan je er niet meer uit. Simple as can be!

Je hoeft niet bereid te zijn om de strippenkaart niet meer te gebruiken hoor, na 27 augustus kom je gewoon niet meer in de Amsterdamse metro zonder gebruik van de OV chipkaart.

Als je het dan nog niet snapt ga je maar lopen.Je kan op een PERSOONLIJKE OV Chipkaart ook reisproducten laden.

Het is wel duidelijk zo waar je werkt. Jij weet hoe het systeem zou moeten werken, maar bent niet op de hoogte van hoe het daadwerkelijk werkt als ik dat zo zie, en nog erger misschien wel, je staat ook niet open voor opmerkingen/klachten van gebruikers. Ook gezien je reacties:
* Als je links handig bent ben je dom en doe je het zelf fout. Zijn echter wel mensen in onze samenleving waar je dus rekening mee dient te houden bij de invoer van z'n systeem, net als b.v. blinden!!
* Als je door het systeem fout binnen bent gelaten is het je eigen fout, systeem maakt geen fout. ehh, hebben al meer discusies gehad, waar software gebruikt wordt zitten fouten. Daarnaast vind ik het maar een raar systeem dat je met 3.5 op de kaart geen 3 ritjes van 1 euro stuk meer zou kunnen rijden.
* En gebruiksvriendelijk hoeft het niet te zijn, we duwen het toch gewoon door. Jammer alleen dat er niet veel meer zo zijn als ik, en het OV dan maar gewoon links laten.
* En als je iets niet snapt ben je dom en moet je maar lopen. Niet alle nederlanders zijn zo "slim" als de ontwikkelaars van het systeem ( en volgens mij is dat maar goed ook, anders ging er nooit meer iets goed in nederland )
Duidelijke reacties die aantonen dat het de invoerende bedrijven totaal niet gaat om het gemak en de vriendelijkheid richting de gebruiker, maar om eigen voordeel.

En een persoonlijke OV wil ik zonder meer al nooit hebben, niet iedereen hoeft te zien waar ik ben.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 31 July 2009, 10:40:25 »
Volgens zijn website is Laurent net geslaagd voor zijn havo en volgens zijn profiel 17 jaar. Dus werken ik betwijfel het.
Zeker niet bij een OV chipkaart gelieerd bedrijf als ik het zo inschat.

Meer een hoop schreeuwen in de ruimte. 8)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #54 Gepost op: 31 July 2009, 11:37:41 »
@ Remunj: Op metrostation CS staat een gigantische horde smurfen (allemaal mannetjes en vrouwtjes die in het blauw gestoken zijn en je 'helpen' met vragen over de OV-chipkaart) het jonge grietje dat ik daar trof, en mij (net als haar collega trouwens) niet kon uitleggen waarom ik niet gewoon negatief uit mocht checken, schatte ik op dezelfde leeftijd, dus ik vermoed dat het wellicht vakantiewerk is.

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #55 Gepost op: 31 July 2009, 14:01:19 »
Volgens zijn website is Laurent net geslaagd voor zijn havo en volgens zijn profiel 17 jaar. Dus werken ik betwijfel het.
Zeker niet bij een OV chipkaart gelieerd bedrijf als ik het zo inschat.

Meer een hoop schreeuwen in de ruimte. 8)

Gr.
Eric
Ik ben inderdaad geslaagd voor de HAVO en behoor tot de jongste van de groep medewerkers die tijdelijk door het GVB worden ingezet ;) Je hoeft me niet te geloven hoor, ik werk toch wel en krijg toch wel betaald, ongeacht jullie mening :)

Het is wel duidelijk zo waar je werkt. Jij weet hoe het systeem zou moeten werken, maar bent niet op de hoogte van hoe het daadwerkelijk werkt als ik dat zo zie, en nog erger misschien wel, je staat ook niet open voor opmerkingen/klachten van gebruikers. Ook gezien je reacties:
* Als je links handig bent ben je dom en doe je het zelf fout. Zijn echter wel mensen in onze samenleving waar je dus rekening mee dient te houden bij de invoer van z'n systeem, net als b.v. blinden!!
* Als je door het systeem fout binnen bent gelaten is het je eigen fout, systeem maakt geen fout. ehh, hebben al meer discusies gehad, waar software gebruikt wordt zitten fouten. Daarnaast vind ik het maar een raar systeem dat je met 3.5 op de kaart geen 3 ritjes van 1 euro stuk meer zou kunnen rijden.
* En gebruiksvriendelijk hoeft het niet te zijn, we duwen het toch gewoon door. Jammer alleen dat er niet veel meer zo zijn als ik, en het OV dan maar gewoon links laten.
* En als je iets niet snapt ben je dom en moet je maar lopen. Niet alle nederlanders zijn zo "slim" als de ontwikkelaars van het systeem ( en volgens mij is dat maar goed ook, anders ging er nooit meer iets goed in nederland )
Duidelijke reacties die aantonen dat het de invoerende bedrijven totaal niet gaat om het gemak en de vriendelijkheid richting de gebruiker, maar om eigen voordeel.

En een persoonlijke OV wil ik zonder meer al nooit hebben, niet iedereen hoeft te zien waar ik ben.

Mooi, dan krijg je geen reducties, kan je niet met abbo's reizen en als je je kaart kwijtraakt ben je je saldo kwijt. Houd je er rekening mee dat je nu al tot 25 á 50 meter nauwkeurig traceerbaar bent, door het meedragen van je mobiele telefoon. Bovendien kunnen de Ov Bedrijven NIET bij jou gegevens. Deze staan opgeslagen bij Translink en zijn enkel opvraagbaar met een officiel justitieel bevel. Echter, tegen de tijd dat ze deze gegevens over jou daar opvragen, is je telefoongedrag (dus ook waar je uithangt), je internetgedrag en je betalingsgedrag met Creditcard/pinpas allang bekend bij Justitie ;)
Verder: Als je linkshandig bent ben je niet dom. Echter, je moet bij veel dingen wel net iets meer moeite doen. Bij een pin automaat bijvoorbeeld zitten de cijfers om je bedrag en code in te toetsen rechts.
Ik kan hier genoeg over zeggen, hoe je eruit kan enzo, maar helaas is dit niet toegestaan i.v.m. zwartrijders ;) Oja, waar mensen werken worden nog veel meer fouten gemaakt.
Oja, hier had ik iets over geleerd. Mensen die dit roepen gebruiken per defenitie al geen OV, zijn incidentele gebruikers of zitten de hele dag thuis. Gelukkig heeft de OV Chip genoeg voordelen: Automatisch opladen van een persoonlijke kaart. Nakijken gemaakte ritjes om zo te kunnen declareren.
Ga het filmpje maar kijken. Wij staan er om het je uit te leggen op de stations. Als je het daar niet snapt, kunnen wij voor jou het kaartje kopen, zodat je toch op reis kan, dan koopt men na je tripje weer een kaartje voor je en wordt het nog eens uitgelegd. Als je het dan nog niet snapt, dan kan je op internet het filmpje kijken, dat is werkelijk Jip en Janneketaal. En de paar mensen die het dan nog niet snappen... Tja, sorry hoor :-X

Leg mij dan eens uit hoe het kan dat ik al meerdere malen een gesloten poort houd, ondanks het feit dat ik net netjes uitgecheckt heb!
Heb je ook gekeken of er een pijltje of een kruisje stond? Bij een kruisje mag je NIET door het poortje RECHTS van dat kruisje. Bij een PIJLTJE mag je alleen door het poortje RECHTS van dat pijltje.

Citaat
OH JA!? Jullie vertellen NOG STEEDS NIET van die belachelijke termijn van 2 maanden die jullie hanteren wat betreft claimen: stuur je daarna je claim in... dan krijg je dus niets terug, en in dat parket zit ik dus... met een euro of 18,70... wat ik niet terugkrijg van dat fantastische bedrijf waar jij bij werkt.
Tickets en Info, probeer het daar eens... Anders een mobiele balie als die er is.

Citaat
Nee ik ben niet linkshandig, en ja ik weet dat je slechts negatief 1 keer uit kan checken en daarna niet in kan checken, het systeem werkt gewoon zo slecht dat ze er eens radicaal mee moeten kappen. Dat van je negatieve saldo is de theorie: ik ben in de praktijk al vele malen 'vast' komen te zitten op het station, omdat ik een 90 cent in de min stond en met een prachtige 3,10 ingecheckt was, kom dus niet aanzetten met dat verhaaltje, want het systeem heeft er een handje van je dan gewoon binnen de poorten te houden, en je te meldden dat je je kaart op moet laden (heel knap, want er is geen automaat te bekennen als je eenmaal binnen bent, straks zal ik dus ook niet schromen een poortje in te trappen)
Beetje dom bezig als je meer dan 2.60 moet reizen, dan moet je zo'n kaartje van 2.60 kopen waarmee je kan reizen, veel goedkoper!
Citaat
Dat is dus de mentaliteit: gewoon doordauwen, als het systeem echt voordelen bood, dan was inmiddels half Amsterdam al over, maar het is gewoon waardeloos!
Ja, stel je voor zeg dat er wat veranderd in het normale leefpatroon van de mens. Stel je voor dat je andere handelingen moet verrichten.

Citaat
Ik durf te wedden dat ik het beter weet... elke medewerker die ik spreek verklaart me voor gek als ik mijn probleem uitleg: tijdreizen kan helemaal niet, uitchecken in de min hoort gewoon te kunnen, en als ik dan eens een claimformulier nodig heb, dan zeggen ze dat het m'n eigen schuld is!
Als elke medewerker je voor gek verklaart, denk je dan niet dat het aan jezelf ligt?
Citaat
Toch wel gek dat ze mijn vraag, waarom ik niet negatief kon uitchecken, niet konden beantwoordden, en ook niet wisten hoe het kon dat ik een reis in de tijd maakte, en daardoor mijn fijne overstaprecht vaarwel kon zeggen!Ik experimenteer niet, ik reis gewoon met dat ding, maar zelfs daar is dat systeem niet tegen bestand, niemand wil het horen, HET WERKT GEWOON TE SLECHT. Die filmpjes heb ik echt niet nodig.
Al een ander Chipkaartje geprobeerd? Er kan een foutje zitten in je chipkaart. Dan ligt het inderdaad niet aan jou, maar aan de kaart. De kans dat er een fout inzit is echter nihil.

Citaat
Over filmpjes gesproken, leg mij dit eens uit, hoe kan dit? Een filmpje van mijn eigen chipreisje.

http://www.youtube.com/watch?v=ezi_9sdzoBA
Omdat die uurkaartjes belachelijk duur zijn als je slechts een paar haltes hoeft af te leggen. Bovendien 'mag' je overstappen: je zal wel moeten als het goedkoop moet blijven, maar of het ook lukt... tja...
Weet je, jij begint te lijken op een type klant die wij in de cursus behandeld hebben. Wat we ermee moeten doen, zal ik maar niet vertellen.

Citaat
Tuurlijk joh: leg mij die vage verhoging van het basistarief eens uit?
Valt wel mee hoor. Blauwe 45 strippenkaart kost €21.60. Altijd 1 strip extra, is dus altijd 48 cent. Maar ook per zone extra betaal jij 48 cent. Natuurlijk, als jij van de ene kant van je zone naar de andere kant reist, ben je duurder uit. Echter, wanneer jij net de zonegrens over moet, ben je met de OV Chip goedkoper uit. Das dus eerlijker ;)
Maarja, mensen die er slechter van worden hebben altijd de grootste bek.

Laurent,

Als Ouwehoeren koffie wordt, moet jij een koffieplantage beginnen.
Word jij steenrijk van...

En om de mentaliteit die jij tentoonspreid, zeg ik:

Ik heb in Amsterdam heel erg weinig te zoeken. Mooie stad. (y) mos allenig Amsterdam nie weze
Ik heb andere ambities. Mocht het echter toch niet lukken en dit nog steeds een reëele optie zijn, dan zal ik dat doen. Bedankt voor de tip, kom, als ik dit wel ga doen, maar eens een bakkie doen! :D ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

henk

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 31 July 2009, 14:08:06 »
Ja hoor, de spreekwoordelijke klantvriendelijke attitude van het GVB. Dat leren ze dan snel op zo'n cursus.  ;D ;)
Ik heb trouwens al 20 jaar een ov-kaart en moet nu opeens gaan in- en uitchecken.  ::)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 31 July 2009, 14:16:54 »
......Je hoeft me niet te geloven hoor, ik werk toch wel en krijg toch wel betaald, ongeacht jullie mening :)......

..... En de paar mensen die het dan nog niet snappen... Tja, sorry hoor :-X.......

......Ja, stel je voor zeg dat er wat veranderd in het normale leefpatroon van de mens. Stel je voor dat je andere handelingen moet verrichten.........

........Als elke medewerker je voor gek verklaart, denk je dan niet dat het aan jezelf ligt?......

.......Weet je, jij begint te lijken op een type klant die wij in de cursus behandeld hebben. Wat we ermee moeten doen, zal ik maar niet vertellen..........

.......Maarja, mensen die er slechter van worden hebben altijd de grootste bek.......
Ik heb geen verstand van OV, strippenkaarten, GVB 020, chipkaarten enz. Meer uit algemene belangstelling lees ik dit topic maar word er niet wijzer van en zeker niet vrolijk. :(

Gr, Ben.

rjr

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 31 July 2009, 14:28:54 »

Mooi, dan krijg je geen reducties, kan je niet met abbo's reizen en als je je kaart kwijtraakt ben je je saldo kwijt. Houd je er rekening mee dat je nu al tot 25 á 50 meter nauwkeurig traceerbaar bent, door het meedragen van je mobiele telefoon. Bovendien kunnen de Ov Bedrijven NIET bij jou gegevens. Deze staan opgeslagen bij Translink en zijn enkel opvraagbaar met een officiel justitieel bevel. Echter, tegen de tijd dat ze deze gegevens over jou daar opvragen, is je telefoongedrag (dus ook waar je uithangt), je internetgedrag en je betalingsgedrag met Creditcard/pinpas allang bekend bij Justitie ;)

Bij mij dus niet he, ik ben misschien een van de weinige nederlanders, maar heb geen mobiele telefoon. Dus kunnen ze niet zien waar ik tot op 50 meter ben :)
En heb geen reducties nodig, geen abbo's (wat dat ook maar wezen mag ) en een kaart die ik niet heb kan ik ook nooit kwijt raken :)
En wat betalingen betreft kunnen ze zien dat ik bij mijn vaste bank regelmatig een bedrag pin, maar waar die briefjes dan blijven, en welke briefjes/munten retuur komen, en waar ik die dan weer uitgeef, dat is een hele zoektocht, als ze zo veel moeite willen doen mogen ze nog wel iets weten.
Via Creditcard is ook niets te achterhalen, die heb ik ook niet.

En alles wat in computers wordt opgeslagen is beschikbaar bij personen waar ik het liever niet zie met en zonder officiel justitieel bevel.

Ik kan hier genoeg over zeggen, hoe je eruit kan enzo, maar helaas is dit niet toegestaan i.v.m. zwartrijders  Oja

Hoef je ook niet te vertellen, heb van regelmatige gebruikers al wel begrepen dat het zwartrijden na invoering van de kaart zeer eenvoudig is geworden. ( was daar pas ook niet een keer een nieuws topic over dat zwartrijden na invoering van de kaart zo veel was toegenomen?, zal de link niet plaatsen want dan geef jij die weer door aan je grote bazen) Waarschijnlijk hebben de zwartrijders al meer opties gevonden dan jij hier zou kunnen vertellen.

Oja, hier had ik iets over geleerd. Mensen die dit roepen gebruiken per defenitie al geen OV, zijn incidentele gebruikers of
En zou het niet een roeping behoren te zijn deze juist in het OV te krijgen in plaats van de afstand met/drempel voor deze personen nog groter te maken???

PS, dit lijkt misschien een wat persoonlijke aanval, dat is het niet, echter jij neemt het voor het systeem op, dus via jouw spreek ik nu tegen het systeem, niets persoonlijks dus.
« Laatst bewerkt op: 31 July 2009, 14:40:19 door rjr »

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #59 Gepost op: 31 July 2009, 14:45:19 »
Verder: Als je linkshandig bent ben je niet dom. Echter, je moet bij veel dingen wel net iets meer moeite doen. Bij een pin automaat bijvoorbeeld zitten de cijfers om je bedrag en code in te toetsen rechts.
Ik kan hier genoeg over zeggen, hoe je eruit kan enzo, maar helaas is dit niet toegestaan i.v.m. zwartrijders ;) Oja, waar mensen werken worden nog veel meer fouten gemaakt.
Oja, hier had ik iets over geleerd. Mensen die dit roepen gebruiken per defenitie al geen OV, zijn incidentele gebruikers of zitten de hele dag thuis. Gelukkig heeft de OV Chip genoeg voordelen: Automatisch opladen van een persoonlijke kaart. Nakijken gemaakte ritjes om zo te kunnen declareren.
Ga het filmpje maar kijken. Wij staan er om het je uit te leggen op de stations. Als je het daar niet snapt, kunnen wij voor jou het kaartje kopen, zodat je toch op reis kan, dan koopt men na je tripje weer een kaartje voor je en wordt het nog eens uitgelegd. Als je het dan nog niet snapt, dan kan je op internet het filmpje kijken, dat is werkelijk Jip en Janneketaal. En de paar mensen die het dan nog niet snappen... Tja, sorry hoor :-X
Het is leuk dat jullie er staan, maar jullie KUNNEN het niet uitleggen... alle fouten die ik tegenkom worden afgedaan als onzin, onmogelijk, dat het mijn fout is, en al helemaal als 'kinderziektes' aan dat k-woord heb ik inmiddels zo'n godsgruwelijke hekel.
Citaat
Heb je ook gekeken of er een pijltje of een kruisje stond? Bij een kruisje mag je NIET door het poortje RECHTS van dat kruisje. Bij een PIJLTJE mag je alleen door het poortje RECHTS van dat pijltje.
Dit is dus precies wat ik bedoel: ze denken bij het GVB dat je als reiziger achterlijk bent. Natuurlijk heb ik bij het juiste poortje gepoogd in te checken!

Citaat
Tickets en Info, probeer het daar eens... Anders een mobiele balie als die er is.
Laat me niet lachen: die mensen daar snappen er nog minder van dan menig reiziger, die termijn zullen ze al helemaal niet uitleggen, want het levert jullie geld op.

Citaat
Beetje dom bezig als je meer dan 2.60 moet reizen, dan moet je zo'n kaartje van 2.60 kopen waarmee je kan reizen, veel goedkoper!
Pardon? Er zijn mensen die de metro als onderdoorgang naar het station gebruiken als het regent bijvoorbeeld, en ik gebruik de metro vaak als onderdoorgang om de bovengrondse drukte te ontlopen, maar zelfs tegen in- en uitchecken op hetzelfde station binnen de gestelde theoretische 20 minuten is het systeem niet bestand.
Citaat
Ja, stel je voor zeg dat er wat veranderd in het normale leefpatroon van de mens. Stel je voor dat je andere handelingen moet verrichten.
Waar ik niet bijkan is waar dat gemak nou moet zitten: claimformulieren, idiote bonnetjes waar mijn grootmoeder van 89 (en vaak ook ik) niet uit op kan maken waar ik gereisd heb, omdat de volgorde niet klopt, en vooral uitchecken wat ineens niet mag als m'n saldo negatief is, vertel het me toch eens: WAAR zit 'm dat gemak nou in.
Citaat
Als elke medewerker je voor gek verklaart, denk je dan niet dat het aan jezelf ligt?
Daar gaan we weer: tegen gewoon reizen op saldo is dat systeem al niet bestand! Ik ben ooit om kwart voor 2 's middags ingecheckt op CS, en volgens het systeem om kwart voor 9 's ochtends diezelfde dag al op Bijlmer Arena uitgecheckt: Dat vind ik wel heel knap, maar ja, ik gedraag me als een nette reiziger die gewoon netjes in en uitcheckt, maar als het systeem het verknoeit, moet je niet bij mij komen zeiken. En dit is echt niet de enige hoor: dat negatief uitchecken, dan staan ze me ook aan te kijken alsof ze water zien branden.
Citaat
Al een ander Chipkaartje geprobeerd? Er kan een foutje zitten in je chipkaart. Dan ligt het inderdaad niet aan jou, maar aan de kaart. De kans dat er een fout inzit is echter nihil.
Dat zou niet zo best zijn, want dat betekent dat hij vanaf de koop al stuk is, maar nee hoor, de kaart is het niet: het is het systeem, maar dat wil niemand bij het GVB, Connexxion, Arriva of RET horen.

Citaat
Weet je, jij begint te lijken op een type klant die wij in de cursus behandeld hebben. Wat we ermee moeten doen, zal ik maar niet vertellen.
Dan zal ik ook maar niet vertellen wat ik soms met sommige medewerkers zou willen doen.
Citaat
Valt wel mee hoor. Blauwe 45 strippenkaart kost €21.60. Altijd 1 strip extra, is dus altijd 48 cent. Maar ook per zone extra betaal jij 48 cent. Natuurlijk, als jij van de ene kant van je zone naar de andere kant reist, ben je duurder uit. Echter, wanneer jij net de zonegrens over moet, ben je met de OV Chip goedkoper uit. Das dus eerlijker ;)
Maarja, mensen die er slechter van worden hebben altijd de grootste bek.
Die verhoging bedoel ik niet: die vage verhoging van 70 naar 75 cent: dat is absurd, zeker voor een systeem dat nog niet eens als enige ingevoerd was waar dan ook in Nederland.
Gek trouwens dat ik het idee krijg dat medewerkers richting reizigers vaak de meest arrogante houding hebben die ik maar ken: jullie willen geen reizigers meer, want sommigen daarvan denken na, en dat willen jullie niet, das alleen maar lastig.

Ik zou zeggen, kijk eens hier, op mijn webpagina, waar ik al mijn chip-ervaringen uit de doeken doe:
http://www.m-voorloop.nl/html/ovchipoverz.html
« Laatst bewerkt op: 31 July 2009, 14:47:19 door Menno »