Ik gebruik om te beginnen lange adressen. Dat moet dan wel door de decoder worden ondersteund. Zie gebruiksaanwijzing... Als je toevallig ESU Basic gebruikt, die ondersteunt het niet.Met lange adressen heb je de beschikking over 4 posities (t/m 9999)
Ik gebruik gewoon locnummers. Dat is veruit het handigst in mijn ogen. Alleen de PB03 was niet handig want om hem op 3 te laten staan... dus daar heb ik 30 van gemaakt.
Ook hier worden lange adressen gebruikt met bv 1202, 6701, 2445 enz.De LokPilot Basic kan ook met lange adressen werken. Zie hiervoor de manual.Gr, Ben.
Is het slim om dan bijvoorbeeld te kiezen voor een onderstaand syteem?0-99 stoomlocomotieven100-199 diesellocomotieven200-299 electriesche locomotievenect.Gebruikt iemand zo'n systeem of is het onodig en omslachtig?Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en reacties.groeten Willem,
ETNNN waarbij:E - staat voor Epoch - 1, 2, 3, 4, 5 etc?T - staat voor type - bv 1=Stoom; 2=Diesel; 3=Elektrisch; 4=Nucleair (geintje)NNN - is een volgnummerIk bednk ook maar wat.
Gerard,Lange adressen in DCC gaan normaliter maar tot 9999 dus vier cijfers Gr. Remco.