Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door martindegroot
Vandaag om 02:47:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rogier
18 June 2025, 23:47:49
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Het Boemeltje - Electronica door MOVisser
18 June 2025, 23:01:24
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Jeroen Water
18 June 2025, 22:42:33
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
LS Models 2025 door Rick
18 June 2025, 20:16:25
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
18 June 2025, 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
18 June 2025, 18:01:22
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
18 June 2025, 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
18 June 2025, 15:56:40
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 June 2025, 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
18 June 2025, 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
18 June 2025, 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
18 June 2025, 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
18 June 2025, 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
  

Auteur Topic: Aanbesteding Zwolle-Emmen  (gelezen 13343 keer)

Nijtram

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Begint weer opnieuw
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #15 Gepost op: 21 June 2009, 19:10:59 »

In ieder geval zal Rover de komende maanden druk zijn met de eisen die moeten worden gesteld aan de nieuwe vervoerder. Dit betreft niet alleen de dienstregeling (frequentie) maar ook zaken als tarieven, de toegang tot het materieel (gelijkvloers met de perrons), wel of niet een conducteur, en uiteraard ook het toilet.


Volgens mij heeft Rover hierin niks te eisen en is zij ook niet degene die de aanbesteding houdt. Rover is slechts een belangenorganisatie van OV reizigers. Concessiehouder is volgens mij toch de provincie (of is er een regionaal bestuursorgaan). Dus leuk dat Rover meldt dat zij ermee bezig is, maar ik zou toch wachten toch liever een bericht van de province (of beiden) af om te bepalen wanneer de aanbesteding wordt gehouden.

gr.

Martijn

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2080
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #16 Gepost op: 21 June 2009, 22:34:14 »
Maar zoals we kunnen lezen zal het nog wel een paar maandjes duren

basdouma

  • Offline Offline
  • Berichten: 991
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #17 Gepost op: 21 June 2009, 22:58:24 »
Heb wel ergens iets gelezen over het herleggen van de lijn richting Veendam, maar weet niet meer waar.

hoi
Ik heb ook gelezen dat ze de spoorlijn van stadskanaal naar Emmen willen doorleggen,
Dit zou een zeer makkelijke verbinding zijn tussen groningen(stad) en emmen.
Dit spoor zou aangelegt worden met geld dat vrij gekomen was van de Zuiderzeelijn, maar het een en ander wordt bemoeilijkt doordat Prorail geen eigenaar meer is van Veendam-Stadskanaal-Ter Apel (dat is namelijk van museum organisatie STAR).
Ook het herbeveiligen van deze spoorlijn + het doorleggen naar Emmen zou hoge kosten met zich mee brengen.
De vraag is dan ook of er op dit lijntje genoeg te verdienen valt om die kosten er uit te halen.

Mijn mening is dan ook dat dit plan mooi bedacht is maar weinig kans van slagen heeft.

Wel gaat Arriva waarschijnlijk in 2010 naar Veendam rijden, en zou de meest logische vervoerder zijn.
op de spoorlijn Zwolle-Emmen denk ik dan ook dat Arriva hier gaat rijden
tot zo ver mijn visie..

groet Bas
« Laatst bewerkt op: 22 June 2009, 08:22:12 door Peter Korsten »
Modelspoorder in winterslaap

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #18 Gepost op: 22 June 2009, 05:54:26 »
misschien gaat QBUZZ het wel rijden, zou mij niks verbazen ;). ik denk dat het gewoon NS blijft, want wie wil er nou elke dag het zelfde traject rijden ?

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 976
    • De Hoekselijn
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #19 Gepost op: 22 June 2009, 05:58:25 »
Ik denk dat de machinisten van Arriva die de hele dag tussen Dordrecht en Geldermalsen heen een weer tuffen zich dat ook wel eens afvragen  ;D

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #20 Gepost op: 22 June 2009, 06:50:56 »
En dan te denken van de Machinsten van veolia.
De hele dag tussen Maastricht en Kerkrade pendelen, alleen is het landschap veel afwisselender.  ;D ;D ;D

Jos.
« Laatst bewerkt op: 22 June 2009, 08:22:27 door Peter Korsten »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #21 Gepost op: 22 June 2009, 19:41:37 »
NSR wilde juist van de lijn af dus lijkt het me stug dat die er gaan rijden en zeker niet met de nieuwe sprinters.
Het doortrekken v/d lijn Emmen naar (via Veendam) Groningen zou zeker een goede zet zijn!!
Zou mooi aansluiten bij dit project:

Rechtstreeks Leeuwarden-Assen.
Het is straks de mogelijkheid om rechtstreeks van Leeuwarden naar Assen te rijden per spoor.
De verbinding is opgenomen in Sporen naar de Toekomst.Hoe de verbinding zal lopen is nog onduidelijk.Er zijn 2 opties: 1)Via Groningen of 2)via reeds bestaand spoor of verbinding Leeuwarden-Drachten-Assen.Stad Groningen lobby't voor de verbinding via hun stad omdat het meegenomen zou kunnen worden in de nieuwe stadsplannen om de tram weer terug in Groningen te brengen.Dit project zal in 2012 definitief worden vast gelegd voor de bouw hiervan.
Bron:LC

Kun je eindelijk een rondje Noorden doen als de plannen in Frl ook door gaan!!

Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4046
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #22 Gepost op: 22 June 2009, 20:45:40 »
War staat er dan te lezen dat NSR van die lijn afwilt  ???

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #23 Gepost op: 22 June 2009, 20:49:28 »
Normaal gesproken neemt de provincie de lijn over om de concessie te verlenen aan een vervoerder die bus en trein in een concept kan laten rijden.

Zo is het ook met de aanbesteding van Veolia gebeurt.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4046
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #24 Gepost op: 22 June 2009, 20:56:36 »
Dat kan een provincie doen, maar hoeft niet persé...

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
  • de hondsrug baan
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #25 Gepost op: 22 June 2009, 21:22:07 »
De provincie Overijssel en Drenthe hebben de lijn al overgenomen,De treinstellen 951-965 zijn aangepast (zie ook foto's)Het wachten is dus wie de spoorlijn over wil nemen, Ook de perrons zijn aangepast met een blauwe of gele streep, bij deze strepen stopt de trein precies met de deuren.Daarom zijn alle plan V's met de eerste klas richting Zwolle geplaatst Door defecte plan V's komen regelmatig andere plan V's op de Emmer lijn,vaak staan deze andersom.



deze stickers zijn aangebracht op de planV's 951-965.

mvgr Evert Masselink

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #26 Gepost op: 22 June 2009, 21:56:03 »
dus de NSR kan zich dus ook inschrijven op de lijn, lijkt me..
wan ze zouden de ns toch niet weigeren..?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2080
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #27 Gepost op: 22 June 2009, 22:52:41 »
Tuurlijk kan NSR zich inschrijven, net als elke andere spoorvervoerder die aan de regels voldoet.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #28 Gepost op: 23 June 2009, 08:35:47 »
War staat er dan te lezen dat NSR van die lijn afwilt  ???

Kan het niet zo snel vinden maar de ns wil er al jaren van af.. en nu is het van de provincie.
ik denk dat de ns wel mee doet aan de aanbesteding

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #29 Gepost op: 23 June 2009, 11:18:00 »
De details weet ik niet, maar NS wil niet van de lijn af. Dat dat gerucht bestaat komt door het volgende:

De provincies willen (wilden) graag op korte termijn verbeteringen op de lijn, korter dan met aanbestedingen te realiseren is. Daarom hebben zij aan NS gevraagd of NS akkoord gaat met een onderhandse aanbesteding voor de duur van 3 jaar, waarbij wel een aantal eisen aan NS gesteld werden. Een deel van deze eisen was niet in te willigen voor NS (bijvoorbeeld een kwartierdienst op een deel van de lijn) en daarom heeft NS het geweigerd en gezegd de lijn met de huidige voorwaarden tot de aanbesteding te willen exploiteren. Vervolgens is het verhaal door deze of gene opgeblazen tot de huidige proporties van "NS wil van de lijn af" en dat verhaal is in de (lokale) media terecht gekomen. Ik verwacht overigens dat NS graag inschrijft op de aanbesteding van deze lijn.
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271