Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eindstation Daarhuizen door Torikoos
Vandaag om 21:04:03
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Eric B
Vandaag om 21:01:25
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 21:00:27
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:53:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:49:16
Bouw van de ElD3 mat' 36 van MK Modelbouwstudio's door MathynK
Vandaag om 20:47:40
The Southern Pacific & California Northern door Torikoos
Vandaag om 20:43:32
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Frank 123
Vandaag om 20:40:31
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:37:22
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door MOVisser
Vandaag om 20:33:52
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Ronald Halma
Vandaag om 20:27:35
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronald Halma
Vandaag om 20:23:44
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Sven
Vandaag om 19:47:19
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door HSIJ
Vandaag om 19:22:10
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 18:31:39
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 18:12:45
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 17:10:52
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:53:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:39:49
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 15:30:49
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 15:24:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 14:50:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 14:25:11
LS Models 2025 door martijnhaman
Vandaag om 14:20:18
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 14:00:16
Het Boemeltje door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
  

Auteur Topic: Aanbesteding Zwolle-Emmen  (gelezen 13348 keer)

Nijtram

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Begint weer opnieuw
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #15 Gepost op: 21 June 2009, 19:10:59 »

In ieder geval zal Rover de komende maanden druk zijn met de eisen die moeten worden gesteld aan de nieuwe vervoerder. Dit betreft niet alleen de dienstregeling (frequentie) maar ook zaken als tarieven, de toegang tot het materieel (gelijkvloers met de perrons), wel of niet een conducteur, en uiteraard ook het toilet.


Volgens mij heeft Rover hierin niks te eisen en is zij ook niet degene die de aanbesteding houdt. Rover is slechts een belangenorganisatie van OV reizigers. Concessiehouder is volgens mij toch de provincie (of is er een regionaal bestuursorgaan). Dus leuk dat Rover meldt dat zij ermee bezig is, maar ik zou toch wachten toch liever een bericht van de province (of beiden) af om te bepalen wanneer de aanbesteding wordt gehouden.

gr.

Martijn

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2080
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #16 Gepost op: 21 June 2009, 22:34:14 »
Maar zoals we kunnen lezen zal het nog wel een paar maandjes duren

basdouma

  • Offline Offline
  • Berichten: 991
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #17 Gepost op: 21 June 2009, 22:58:24 »
Heb wel ergens iets gelezen over het herleggen van de lijn richting Veendam, maar weet niet meer waar.

hoi
Ik heb ook gelezen dat ze de spoorlijn van stadskanaal naar Emmen willen doorleggen,
Dit zou een zeer makkelijke verbinding zijn tussen groningen(stad) en emmen.
Dit spoor zou aangelegt worden met geld dat vrij gekomen was van de Zuiderzeelijn, maar het een en ander wordt bemoeilijkt doordat Prorail geen eigenaar meer is van Veendam-Stadskanaal-Ter Apel (dat is namelijk van museum organisatie STAR).
Ook het herbeveiligen van deze spoorlijn + het doorleggen naar Emmen zou hoge kosten met zich mee brengen.
De vraag is dan ook of er op dit lijntje genoeg te verdienen valt om die kosten er uit te halen.

Mijn mening is dan ook dat dit plan mooi bedacht is maar weinig kans van slagen heeft.

Wel gaat Arriva waarschijnlijk in 2010 naar Veendam rijden, en zou de meest logische vervoerder zijn.
op de spoorlijn Zwolle-Emmen denk ik dan ook dat Arriva hier gaat rijden
tot zo ver mijn visie..

groet Bas
« Laatst bewerkt op: 22 June 2009, 08:22:12 door Peter Korsten »
Modelspoorder in winterslaap

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #18 Gepost op: 22 June 2009, 05:54:26 »
misschien gaat QBUZZ het wel rijden, zou mij niks verbazen ;). ik denk dat het gewoon NS blijft, want wie wil er nou elke dag het zelfde traject rijden ?

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 976
    • De Hoekselijn
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #19 Gepost op: 22 June 2009, 05:58:25 »
Ik denk dat de machinisten van Arriva die de hele dag tussen Dordrecht en Geldermalsen heen een weer tuffen zich dat ook wel eens afvragen  ;D

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #20 Gepost op: 22 June 2009, 06:50:56 »
En dan te denken van de Machinsten van veolia.
De hele dag tussen Maastricht en Kerkrade pendelen, alleen is het landschap veel afwisselender.  ;D ;D ;D

Jos.
« Laatst bewerkt op: 22 June 2009, 08:22:27 door Peter Korsten »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #21 Gepost op: 22 June 2009, 19:41:37 »
NSR wilde juist van de lijn af dus lijkt het me stug dat die er gaan rijden en zeker niet met de nieuwe sprinters.
Het doortrekken v/d lijn Emmen naar (via Veendam) Groningen zou zeker een goede zet zijn!!
Zou mooi aansluiten bij dit project:

Rechtstreeks Leeuwarden-Assen.
Het is straks de mogelijkheid om rechtstreeks van Leeuwarden naar Assen te rijden per spoor.
De verbinding is opgenomen in Sporen naar de Toekomst.Hoe de verbinding zal lopen is nog onduidelijk.Er zijn 2 opties: 1)Via Groningen of 2)via reeds bestaand spoor of verbinding Leeuwarden-Drachten-Assen.Stad Groningen lobby't voor de verbinding via hun stad omdat het meegenomen zou kunnen worden in de nieuwe stadsplannen om de tram weer terug in Groningen te brengen.Dit project zal in 2012 definitief worden vast gelegd voor de bouw hiervan.
Bron:LC

Kun je eindelijk een rondje Noorden doen als de plannen in Frl ook door gaan!!

Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4046
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #22 Gepost op: 22 June 2009, 20:45:40 »
War staat er dan te lezen dat NSR van die lijn afwilt  ???

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #23 Gepost op: 22 June 2009, 20:49:28 »
Normaal gesproken neemt de provincie de lijn over om de concessie te verlenen aan een vervoerder die bus en trein in een concept kan laten rijden.

Zo is het ook met de aanbesteding van Veolia gebeurt.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4046
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #24 Gepost op: 22 June 2009, 20:56:36 »
Dat kan een provincie doen, maar hoeft niet persé...

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
  • de hondsrug baan
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #25 Gepost op: 22 June 2009, 21:22:07 »
De provincie Overijssel en Drenthe hebben de lijn al overgenomen,De treinstellen 951-965 zijn aangepast (zie ook foto's)Het wachten is dus wie de spoorlijn over wil nemen, Ook de perrons zijn aangepast met een blauwe of gele streep, bij deze strepen stopt de trein precies met de deuren.Daarom zijn alle plan V's met de eerste klas richting Zwolle geplaatst Door defecte plan V's komen regelmatig andere plan V's op de Emmer lijn,vaak staan deze andersom.



deze stickers zijn aangebracht op de planV's 951-965.

mvgr Evert Masselink

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #26 Gepost op: 22 June 2009, 21:56:03 »
dus de NSR kan zich dus ook inschrijven op de lijn, lijkt me..
wan ze zouden de ns toch niet weigeren..?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2080
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #27 Gepost op: 22 June 2009, 22:52:41 »
Tuurlijk kan NSR zich inschrijven, net als elke andere spoorvervoerder die aan de regels voldoet.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #28 Gepost op: 23 June 2009, 08:35:47 »
War staat er dan te lezen dat NSR van die lijn afwilt  ???

Kan het niet zo snel vinden maar de ns wil er al jaren van af.. en nu is het van de provincie.
ik denk dat de ns wel mee doet aan de aanbesteding

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re:Aanbesteding Zwolle-Emmen
« Reactie #29 Gepost op: 23 June 2009, 11:18:00 »
De details weet ik niet, maar NS wil niet van de lijn af. Dat dat gerucht bestaat komt door het volgende:

De provincies willen (wilden) graag op korte termijn verbeteringen op de lijn, korter dan met aanbestedingen te realiseren is. Daarom hebben zij aan NS gevraagd of NS akkoord gaat met een onderhandse aanbesteding voor de duur van 3 jaar, waarbij wel een aantal eisen aan NS gesteld werden. Een deel van deze eisen was niet in te willigen voor NS (bijvoorbeeld een kwartierdienst op een deel van de lijn) en daarom heeft NS het geweigerd en gezegd de lijn met de huidige voorwaarden tot de aanbesteding te willen exploiteren. Vervolgens is het verhaal door deze of gene opgeblazen tot de huidige proporties van "NS wil van de lijn af" en dat verhaal is in de (lokale) media terecht gekomen. Ik verwacht overigens dat NS graag inschrijft op de aanbesteding van deze lijn.
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271