Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje door Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
21 July 2025, 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
21 July 2025, 14:40:06
  

Auteur Topic: Trein te lang voor het perron?  (gelezen 7907 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #15 Gepost op: 10 June 2009, 12:34:26 »
Het komt wel eens voor dat een machinist zich vergist in het aantal bakken en dan te vroeg zijn trein stil zet.
Op Amsterdam Centraal kan het ook nog wel eens voorkomen dat een trein niet door kan rijden van de A naar de B-zijde (of omgekeerd), waar dat wel zou moeten. In ieder geval past VIRM in Amsterdam normaal gesproken gewoon langs het perron.
De situaties dat ik dit heb meegemaakt, werd het altijd keurig omgeroepen of persoonlijk gemeld door de conducteur, met het advies om even door de trein naar voren te lopen. Maar er is een behoorlijke categorie reizigers dat liever het risico loopt zijn of haar benen te breken.

groet, Huub

Paul-P

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
    • Delfste Modelbouwvereniging
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #16 Gepost op: 10 June 2009, 16:04:43 »
Soms is het perron wel lang genoeg, zoals delft, maar heeft de intercity 1800 met 11 ICK rijtuigen vertraging en probeert met een heftige remactie de tijd in te halen. Met als gevolg dat hij niet precies kan bepalen waar hij stopt omdat hij al vol in de remmen gaat. Met als gevolg dat ik laatst in de achterste wagon, want die stopt het dichts bij de trap aan het begin van het peron, met de complete wagon nog voor het begin van het perron stond. Dat had ik snel door, maar voor dat ik en 10 anderen naar voren waren gelopen, je kan daar niet het perron op klimmen bij het traphuis, had de conducteur de deuren al weer dicht gedaan en begon de trein te rijden voor dat wij waren uitgestapt.

Wij natuurlijk onwijs woedend tegen de conducteur, omdat we helemaal naar rotterdam en terug moesten om 22:00 terwijl ik van plan was meteen mijn bed in te duiken. Zegt de conducteur tot mijn stomme verbazing, dat is jullie schuld dan had je niet achter in moeten zitten. Nou ik ben niet snel verontwaardigd maar dit sloeg echt op alles. Deze conducteur wilde ook zijn naam niet geven, en gaf ook nog eens een vals trein nummer op. Hij wist dat hij fout was maar durfde dat niet toe tegeven. Hij had het kunnen zien.
Kom eens kijken bij de Delfste Modelbouwvereniging! We zoeken leden! Clubavond ma. in Delft do. in Den Haag zie www.d-mv.nl

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8473
  • Spoor N
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #17 Gepost op: 10 June 2009, 16:08:52 »
zoals men o.a. in Haarlem doet op spoor 6
8. ;) Staat er overigens al een hele lange tijd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #18 Gepost op: 10 June 2009, 16:20:43 »
........, had de conducteur de deuren al weer dicht gedaan en begon de trein te rijden voor dat wij waren uitgestapt.

Wij natuurlijk onwijs woedend tegen de conducteur, omdat we helemaal naar rotterdam en terug moesten om 22:00 terwijl ik van plan was meteen mijn bed in te duiken.
Kijk daar hebben ze ooit een noodrem voor uitgevonden, dit is een reden om zo'n ding te gebruiken, het is tenslotte niet jullie fout.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Paul-P

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
    • Delfste Modelbouwvereniging
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #19 Gepost op: 10 June 2009, 16:23:57 »
De conducteur beweerde mij een boete te geven van over de 200 euro als ik daar aan zou trekken omdat dat onrechtmatig zou zijn.
Kom eens kijken bij de Delfste Modelbouwvereniging! We zoeken leden! Clubavond ma. in Delft do. in Den Haag zie www.d-mv.nl

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26639
    • Pagina van klaas
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #20 Gepost op: 10 June 2009, 16:49:00 »
Ik zou NS een brief sturen met een klacht over deze conducteur. Je weet weliswaar niet hoe hij heet, maar je weet wel op welke trein hij zat. Dus die vinden ze wel terug.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #21 Gepost op: 10 June 2009, 17:03:57 »
Al 3 keer gezien op Leiden dat een trein (IRM) met 1 bak op een wissel blijft staan (niet ver genoeg door gereden dus).
Niet heel vreemd dat passagiers dan op de rails vallen (vergeet ook niet dat er een hoop mensen achter "aandringen" )
Dit hoort gewoon niet voor te komen.

Een klacht die ik nog al eens hoor van de NS is dat er teveel mensen voor dezelfde deur naar binnen wilt. Dat klopt maar het probleem ligt ook aan de NS.
Veel treinen verschillen iedere keer van lengte of zijn van een ander materieel type waardoor het moeilijk is om te gokken waar de beste plek op het perron is om te wachten en in te stappen.
(zo dat ben ik kwijt ;D)
Vr. groeten,
Bob

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #22 Gepost op: 10 June 2009, 17:20:01 »
En herkenbaar! Een dubbeldeks-setje (4 bakken) in plaats van 6 tot 8 bakken plan T/V bijvoorbeeld.
No dress rehearsel, this is our life.

Mathijs

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #23 Gepost op: 10 June 2009, 17:49:47 »
Ook wel eens meegemaakt met een dagje spotten in Delft, kan er helaas geen foto meer van vinden, maar van een Plan V/T stond 1 1/2 bak buiten het perron (sp.1). Heb wel een foto van een loc + 1 deur buiten het perron staat:

(10 aug 08 14:38, geen vertraging)

Mathijs
Met een spoorsegroet,

Mathijs

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #24 Gepost op: 10 June 2009, 22:00:55 »
Of helemaal geen perron:

 ;D
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #25 Gepost op: 11 June 2009, 08:53:06 »
Ook wel eens meegemaakt met een dagje spotten in Delft, kan er helaas geen foto meer van vinden, maar van een Plan V/T stond 1 1/2 bak buiten het perron (sp.1). Heb wel een foto van een loc + 1 deur buiten het perron staat:

(10 aug 08 14:38, geen vertraging)

Mathijs
Volgens mij staat hier wel meer dan 1 deur buiten het perron  ;D
Is een flinke stap om het perron te bereiken.
Dit lijkt me meer een lege materieelrit die even aan de kant staat om treinen te laten passeren.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #26 Gepost op: 11 June 2009, 11:42:49 »
Nu ken ik deze specifieke situatie niet,
Maar ik gok er even op dat Mathijs het perron aan de andere kant van de trein bedoeld  ;)
Daarmee is het dan ook geen leeg materieel (tenzei iedereen er bij dit station uit wilde  ;))

@ Rick,
Tnx, jij woont er naast en ik was te lui om even te kijken op google earth  ;D
Overigens is dat aangeplakte stukje "steiger" perron in Den Boch ook al in staat van ontbinding  (en dus tamelijk oud) maar dus toch nog heb je treinen die ook daarvoor te lang zijn (of gewoon te voeg of te laat stoppen)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Paul-P

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
    • Delfste Modelbouwvereniging
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #27 Gepost op: 11 June 2009, 11:49:32 »
De conducteurs roepen van delft naar rotterdam ook vaak om, dat de mensen zich moeten versprijden over het perron omdat de trein vertraging oploopt. De mensen die in delft er uit willen lopen al naar achter om bij de trap uit te stappen en dan staan er ook nog 100 man bij de trap die inwillen stappen, en dan blijkt dat het niet gaat passen. Is dit dan een probleem veroorzaakt door de reizigers? Volgensmij is het probleem dat er maar 1 toegang aan 1 kant tot het perron is :S

Het is ook wel eens voorgekomen dat dat tunneltje waar je door heen moet om het perron te bereiken vol stond met water. Dan kon je helemaal niet bij het perron. Er werden toen bussen ingezet.

Bovenste plaatje valt nog mee, alleen de loc staat naast het traphuis. Dat gebeurt vaker als de trein bij het bord 2/4 stopt dan staan alle bakken binnen het perron, alleen de loc is dan nummer 5 en staat er dan naast.
« Laatst bewerkt op: 11 June 2009, 11:57:05 door Paul-P »
Kom eens kijken bij de Delfste Modelbouwvereniging! We zoeken leden! Clubavond ma. in Delft do. in Den Haag zie www.d-mv.nl

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #28 Gepost op: 11 June 2009, 11:55:21 »
Nu ken ik deze specifieke situatie niet,
Ik wel.
Als de foto genomen is vanaf spoor 1 (ri Den Haag) klopt het verhaal. Dan zou er net 1 deur naast de trap kunnen zitten en dan is het wat moeilijk uitstappen want dan kijk je tegen de muur van het trapportaal aan.
Kijk je vanaf spoor 3 dan is het een passeerspoor en is het een grote stap.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Paul-P

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
    • Delfste Modelbouwvereniging
Re:Trein te lang voor het perron?
« Reactie #29 Gepost op: 11 June 2009, 11:58:15 »
Je kijkt vanaf spoor 1, want je ziet het traphuis achter de loc
Kom eens kijken bij de Delfste Modelbouwvereniging! We zoeken leden! Clubavond ma. in Delft do. in Den Haag zie www.d-mv.nl