Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 18:04:22
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 18:01:23
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 18:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 18:00:40
13 december modelspoorbeurs Houten door Ronald69
Vandaag om 17:55:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 17:53:25
ratelende 1300 van Electrotren door Von Rondstadd
Vandaag om 17:47:41
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:47:08
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door prutser
Vandaag om 17:36:03
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:31:21
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 17:25:25
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Eric B
Vandaag om 17:17:45
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:56:20
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:46:41
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 15:59:26
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 15:46:06
Station Weert door LNS_047
Vandaag om 15:38:08
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 15:36:15
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door spoorijzer
Vandaag om 15:22:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:50:16
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 14:33:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Pauldg
Vandaag om 13:08:50
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:08:13
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Martijnstein
Vandaag om 12:06:03
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
Vandaag om 11:54:42
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 11:26:32
Rail away door henk
Vandaag om 09:49:23
Surava in modules door Boertje
Vandaag om 09:28:39
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 08:34:25
3 januari NVBS oliebollenrit door FreekH
Vandaag om 00:51:31
  

Auteur Topic: nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".  (gelezen 121091 keer)

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #375 Gepost op: 06 October 2009, 16:16:27 »
..
Even compleet off-topic
Een badkemer is verdeeld in 4 zone's.
in zone 0 mag helemaal niets van elektra (is in de douchebak/bad)
In zone 1 mag ook helmaal niets van elektra. ( is boven de douchebak)
In zone 2 mag ook niets van elektra. (0,6m vanuit douchebak en 2,25m hoog
In zone 3 mag wel elektra gemaakt wordenen boven de 2,25m hoogte in de badkamer mag elektra komen.

Ik ben elektro monteur en heb ook niet overal geaarde stopcontacten in huis

Groet, wesley
Je bent dan wel compleet off-topic, (al hoe wel, het hoort in dit geval bij het onderwerp, het voorbereiden tot de bouw van een treinbaan, maar goed.) helemaal compleet in je zones ben je volgens mij niet.
zone 2 is tot 0.6m vanuit de douchebak/bad.
En volgens mij gaat daar zone 3 dus beginnen, en jij hebt het alleen over de hoogte daar. Het zou dan dus moeten worden:
In zone 3 mag wel elektra gemaakt wordenen boven de 2,25m hoogte en verder dan 0.6m vanuit de douchebak/bad ??

Dit komt dan in elk geval overeen met wat ze bij ons gedaan hebben. De WCD zit toch echt lager dan 2.25m

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1241
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #376 Gepost op: 06 October 2009, 16:23:40 »
Ik heb het misschien een beetje onduidelijk neergezet
In zone 3 mag electra in de hele zone, en in de hele badkamer boven de 2,25m hoog.
En zone 2 is idd tot 0.6m vanuit de douche bak.
« Laatst bewerkt op: 08 October 2009, 20:08:46 door Peter Korsten »
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #377 Gepost op: 06 October 2009, 16:26:48 »
Heren

Even duidelijk.
Nu hebben we eerst een flinke zolderverbouwing gehad, en nu gaan we niet 10 pagina's volschrijven met waar wat aan electra in een huis zit.

Dus we gaan het hier hebben over die modelbaan, die er moet komen.
Dus, een modelbaan ! Die wil ik na 26 pagina's nu wel eens zien verschijnen.

Kom op.

« Laatst bewerkt op: 06 October 2009, 16:28:55 door Chris van Diesen »

m de deugd

  • Gast
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #378 Gepost op: 06 October 2009, 16:29:49 »
Goeden middag iedereen
Ik heb wel een discusie los gemaakt
Geeft niks
Terwijl jullie over zone,s waren aan het debateren
Heb ik mijn Geaarde wcd even geplaatst en aangesloten
Kijk het werkt ook nog,goed he,


Maar even serieus ik zal binnen kort die ongeaarde wcd, wel gaan vervangen
Ik ga binnenkort een test raport aanvragen voor als je eventuweel
het huis wil gaan verkopen, dus het gaat echt goed komen

m de deugd

  • Gast
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #379 Gepost op: 06 October 2009, 16:30:46 »
O k (y)

Deze reactie  kun je verwachten
En hij heeft helemaal gelijk

      Groeten van Martin.
« Laatst bewerkt op: 06 October 2009, 16:32:51 door m de deugd »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #380 Gepost op: 06 October 2009, 16:31:01 »
Ik dank u  (y)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27031
    • Pagina van klaas
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #381 Gepost op: 06 October 2009, 16:36:20 »
In de nen 1010 staat nergens dat alle stopcontacten in oude installaties geaard moeten.
Dat staat er ook niet. In een bestaande situatie geldt een coulanceregeling. Je mag de ongeaarde wandcontactdozen laten zitten. Dat is ook de reden dat het ongeaarde spul nog steeds te koop is, als je een defecte wil vervangen dan moet je wel een nieuwe kunnen kopen.

Maar in dit geval heeft Martin de hele kamer gestript en is opnieuw gaan installeren. Dan gaat het om nieuwbouw, ook al is het maar 1 kamer, en moet alles volgens de nieuwste inzichten gemaakt worden.

Ik heb er zelf ook mee te maken. Toen ik mijn huidige woning betrok was de installatie op zolder ook een door amateurs bij elkaar geknutseld allegaartje. Dus alles gestript en helemaal overnieuw begonnen. En ja, om het voor elkaar te krijgen moest ik zelfs het plafond van de onderliggende overloop eruit slopen.En dat was maar goed ook, want daar trof ik zelfs knoeiwerk aan van toen de woning gebouwd is.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #382 Gepost op: 06 October 2009, 16:39:18 »
Heren

Ik speel absoluut niet graag voor gekke Henkie, dus als aan bovenstaande verzoek niet wordt voldaan, gaat de boel op slot, tot de auteur zover is dat hij een baan kan laten zien.

Klaas Boekema

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • Lid Friese Modelbaan Club
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #383 Gepost op: 06 October 2009, 16:42:41 »
Ondanks alles blijft het toch een boeiende topic.
Het is toch af en toe wel lachwekkend, maar ook weer interressant om te lezen.
Martin ga vooral zo door.
Je bent zeer goed bezig  (y) (y) (y)

vriendelijke groet klaas
M.v.g. Klaas Boekema

Behalve H0 rijdt ik ook N, heeft toch wel wat van 2 soorten schalen snoepen

genincr

  • Gast
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #384 Gepost op: 06 October 2009, 19:00:44 »
Van de meer dan 375 berichten gaat er minder dan 5% over (model)spoorwegen, GEWELDIG DRAADJE (y)

m de deugd

  • Gast
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #385 Gepost op: 08 October 2009, 17:47:35 »
Goeden avond iedereen

Als dit een geweldig draadje is
Laten we het dan maar eens over modelspoor hebben.
Dat wordt nu wel weer eens een keer interesant.

WIE BIED

Klaas Boekema

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • Lid Friese Modelbaan Club
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #386 Gepost op: 08 October 2009, 17:53:06 »
Hallo Martin,

ben je dan nu zover dat je over je baan kan spreken en de opbouw daarvan  ???

groeten klaas
M.v.g. Klaas Boekema

Behalve H0 rijdt ik ook N, heeft toch wel wat van 2 soorten schalen snoepen

m de deugd

  • Gast
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #387 Gepost op: 08 October 2009, 18:30:44 »
Goeden avond Klaas.

Nee nog niet.
Maar er is wel een vraag die ik leuk vindt over Gotthard spoorlijn zelf.
Ik heb een dvd van REOS beeldproducties.


Deze.

En nu mijn vraag?

Wat is de reden dat er bij sommige goederen treinen
Een extra loc achter de trein wordt geplaatst en bij sommige niet
Terwijl ze de zelfde route afleggen?


Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #388 Gepost op: 08 October 2009, 18:36:05 »
Ligt dat niet aan de zwaarte van de goederen?
Passat driver:)

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1168
Re:nieuwe modelbaan genaamd "gothard in n spoor".
« Reactie #389 Gepost op: 08 October 2009, 18:50:56 »
Hallo Martin

Dat heeft te maken met het gewicht van de goederentrein en de stijging van het traject. Zo is het bij ons op de Lötschberg en Gotthard (27 %o) zo dat er een maximale getrokken last van (met omrichterloks) van 1400 ton mag zijn. is er sprake van meer gewicht mag een "schiebelok" meehelpen duwen. Zo zijn treinen tot 1800 ton mogelijk waarbij de voorste 2 loks 1300 ton trekken en de achterste lok 500 ton drukt. Boven aangekomen wordt de opdruklok weer afgekoppelt en gaat weer als losse lok terug. De zwaarste treinen die we hier in Zwitserland rijden zijn 3200 ton, en die rijden we weer op een andere manier over de berg. Daar wordt de trein in Spiez gedeelt in een stuk met 1300 ton die zonder opdrukloks naar Kandersteg gaat en daar wacht tot het 2e gedeelte ook boven aankomt. De 2 loks die hier de trein trokken worden afgekoppelt en worden aan het eind van de trein weer aangekoppelt en dienen tot Domodossola als remloks. Dat "schiebedienst" een goed gevoel van de machinisten vereist mag duidelijk zijn. Bij verkeerde bediening van de lok is er een erg groot gevaar dat je de trein in 2 of meer delen trekt. Vroeger heb ik nog erg veel "schiebedienst" op de Lötschberg gedaan, maar tegenwoordig is het echt een uitzondering dat treinen bovendoor gaan. Alles gaat door de onderste tunnel. Dit is echt in een notedop waarom we hier met opdrukloks rijden, het zou teveel off topic zijn alles te verklaren (maar is wel erg interessant  ;-)  )

Groeten uit Zwitserland

Bas
« Laatst bewerkt op: 08 October 2009, 18:56:47 door Lokführer Bas »