Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spelregels 'Raadplaatje' door Arjan6511
Vandaag om 19:19:43
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Eric B
Vandaag om 19:13:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door johanw
Vandaag om 19:12:35
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:07:07
Beekdaelen in H0 door Lambert
Vandaag om 19:04:49
lichtsluis een bezetmelding laten geven door bask185
Vandaag om 18:05:47
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 17:55:35
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 17:49:19
BR 54 Minitrix problemen. door Rick
Vandaag om 17:16:11
Modelwensen 2026 door Eric B
Vandaag om 17:15:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 17:05:10
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 16:56:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 16:44:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:08:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 15:36:45
Pfarrerwinkel bahn door basjuh1981
Vandaag om 15:35:05
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door basjuh1981
Vandaag om 15:31:16
Rondom Charlois door defender
Vandaag om 15:23:49
Even voorstellen Niels uit Den Haag door basjuh1981
Vandaag om 15:16:22
DCC-EX pinnen voor bezetmelders tekort door Wouter-N
Vandaag om 15:13:56
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder door bellejt
Vandaag om 14:38:22
Yamorc 7001 dood door Dirk
Vandaag om 13:19:42
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Eric B
Vandaag om 12:31:54
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026 door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 12:31:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 11:56:34
Layne, Somewhere South. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:27:21
Stub switches door Hans1963
26 December 2025, 22:53:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door T.Spat
26 December 2025, 22:42:42
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
26 December 2025, 22:23:19
Camp 3 door Noordernet
26 December 2025, 22:22:04
  

Auteur Topic: Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models  (gelezen 9298 keer)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #15 Gepost op: 02 June 2009, 16:08:07 »
Dan mis ik nog variant 14; de PKP uitvoering als werkwagen.

En dan nog de uitvoering als PKP bagagerijtuig, variant 15 dus.

Ernst-Jan
Voor wie even niet snapt wat daar anders aan is; alles én niets,  ;D
(met dank aan Martijn Haman) ;

Dit is de werkwagen!


of het bagagerijtuig, maar het kan ook een depotwagen zijn.... ;)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #16 Gepost op: 02 June 2009, 17:08:03 »
Één en hetzelfde rijtuig Gert, eerst een bagagerijtuig, later werkwagen geweest.

Hier een foto van het interieur;

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #17 Gepost op: 02 June 2009, 22:31:00 »
Dan mis ik nog variant 14; de PKP uitvoering als werkwagen.

En dan nog de uitvoering als PKP bagagerijtuig, variant 15 dus.

Ernst-Jan
beste Ernst-jan,

Heb jij meer gegevens van PKP versie?dan kan ik kijken of we met die versie rekening kunnen houden. Overigens wij hebben stalen D in ongevallenwagen al wel opgenomen, zodat we voor de toekomst die uitvoering eens kunnen uit brengen. Hier hebben we nog geen beslissing over genomen, maar je kan er maar beter rekening mee houden.

afz Piet

Aspelix

  • Gast
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #18 Gepost op: 03 June 2009, 00:24:19 »
Beste Dank aan Piet voor de info  (y)

Ik ga zeker voor 12 ongevallenwagen geel/grijs  ;D

Groet

Bernd

Bernd

Ik krijg uit de beschrijvingen en de beelden van jouw baan nou niet de indruk, dat daar veel ongelukken gebeuren...

Of  heb je de Thalys en een koploper rijden in Gouda? ;D

@ Piet: Is er al een prijs in gedachten?

Groeten Ruurd
« Laatst bewerkt op: 03 June 2009, 00:26:57 door Ruurd Benthem »

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #19 Gepost op: 03 June 2009, 09:06:43 »
Bernd

Ik krijg uit de beschrijvingen en de beelden van jouw baan nou niet de indruk, dat daar veel ongelukken gebeuren...

Of  heb je de Thalys en een koploper rijden in Gouda? ;D

@ Piet: Is er al een prijs in gedachten?

Groeten Ruurd
beste ruud,
Zodra wij de tekeningen af hebben 1 deze dagen wordt de prijs bekend gemaakt. Het is nog enigzins afhankelijk van constructie en type mallen. Overigens ik zal op dit soort vragen nooit een antwoord geven omdat dit de verantwoordelijkheid is van daniel piron eigenaar van LS en ik daar wel invloed op heb maar hij de beslissing neemt.

met  vriendelijke groet

Piet

Aspelix

  • Gast
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #20 Gepost op: 03 June 2009, 09:18:40 »
Beste Piert,

Dank je voor de uitleg en informatie.

Groet, RuuRd

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #21 Gepost op: 29 June 2009, 18:36:25 »
Momenteel speelt er onder Nederlandse, Duitse en Britse liefhebbers een flinke discussie over mijn favoriete internationale trein, de F191/192 Holland-Skandinaviën Express (Hoek v. Holland-Hamburg-Kopenhagen). Op de meeste foto's van deze trein is een grote Stalen D te zien in deze treinen. Met het LSModel op komst (en de internationale afzetmarkt van het model in het achterhoofd  ;) ), ontstaat nu de vraag of de kleine Stalen D, de D IV dus, ook wel regelmatig, danwel incidenteel als vervanging van een grote D in deze 'Scandex' heeft gereden.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, danwel een fotografisch bewijs leveren??

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9023
  • Hengelooo 1:160
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #22 Gepost op: 29 June 2009, 19:34:52 »
Ik heb een boekwerk over de V200 met daarin en foto van de Scandex (D 231) in mei 1976 met daarin 2 kleine D's i.p.v. 1 grote. Ik kom verder vrijwel alleen foto's tegen van de Scandex met een grote 6-deurs D. Evenwel neem ik graag genoegen met de 4-deurs van LSM in mijn Scandex.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #23 Gepost op: 04 July 2009, 23:43:32 »
Momenteel speelt er onder Nederlandse, Duitse en Britse liefhebbers een flinke discussie over mijn favoriete internationale trein, de F191/192 Holland-Skandinaviën Express (Hoek v. Holland-Hamburg-Kopenhagen). Op de meeste foto's van deze trein is een grote Stalen D te zien in deze treinen. Met het LSModel op komst (en de internationale afzetmarkt van het model in het achterhoofd  ;) ), ontstaat nu de vraag of de kleine Stalen D, de D IV dus, ook wel regelmatig, danwel incidenteel als vervanging van een grote D in deze 'Scandex' heeft gereden.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, danwel een fotografisch bewijs leveren??

grtz,
Wim
beste wim,
Ik moest dit opzoeken in het wijk jurianse boek van stalen rijtuigen. Misschien heb je dat boekje ook. Het is een aanrader, hoewel je het op 2 de hands markt moet zoeken. Ik wist dat  4 deurs stalen D ook op scandinavien heb gereden. Hiervoor waren speciale voorzieningen aangebracht voor de veerponten en lantaarnijzers voor denemarken. dit was opgelijke wijze uitgevoerd als ovale stalen rijtuigen. De 7 rijtuigen die deze voorziening hebben gekregen zijn 6084, 6085, 6087 tm 6091). Wij willen trachten ook deze uitvoering uit te brengen. Wat betreft keuze van stalen D:
de 6 deurs stalen D is meer op deze lijn ingezet, omdat draaistellen voor veerpont geschikter waren voor veerpont. (De 4 deurs D hadden meer speling wat risico van losgaan tijdens de vaart groter maken) De denen hadden daarom een voorkeur voor 6 deurs stalen D. Dat neemt niet weg dat 4 deurs stalen D wel vanaf 1949 hierop is ingezet.

Ik heb zo niet een foto bij de hand, helaas.

Overigens wil ik nog eens wat publiceren over inzet stalen D in de toekomst. als het tekenwerk van de treinen rustiger is.

met vriendelijke groet
Piet