Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 00:09:10
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
27 October 2025, 23:37:19
Had de NS4903 rangeerlicht? door prutser
27 October 2025, 23:21:06
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
27 October 2025, 22:52:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
Rondom Charlois door Alewijn
27 October 2025, 22:25:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
27 October 2025, 21:59:16
Da's Daz 2 door Huup
27 October 2025, 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
27 October 2025, 21:46:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
27 October 2025, 21:46:22
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
27 October 2025, 21:17:04
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
27 October 2025, 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
27 October 2025, 20:31:18
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
27 October 2025, 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
27 October 2025, 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
27 October 2025, 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
27 October 2025, 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
27 October 2025, 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
27 October 2025, 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
27 October 2025, 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
27 October 2025, 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 October 2025, 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
27 October 2025, 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
27 October 2025, 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
27 October 2025, 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
27 October 2025, 16:55:39
  

Auteur Topic: ProRail ruimt restanten Sloelijn op  (gelezen 8196 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #15 Gepost op: 27 May 2009, 23:41:07 »
De SGB heeft de handen al vol met de eigen lijn, en met allerlei andere plannen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #16 Gepost op: 28 May 2009, 00:07:11 »
Ze berijden hun eigen lijn nog nieteens over de volledige lengte omdat daar nog teveel aan moet gebeuren  ;)

Gr,
Thom
Heeft het SGB lijntje van de week nog genoeg bereden  ;)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #17 Gepost op: 28 May 2009, 01:12:17 »
En waarom niet?

Ruurd
Omdat een geisoleerd liggend lijntje, dat alleen via de hoofdlijn te bereiken is, en toeristisch gezien van niks naar nergens loopt, niets toevoegt aan het SGB-product. Het zou alleen maar extra kosten opleveren, en nauwelijks of geen extra klanten. Dan is het veel zinvoller om het baanvak Hoedekenskerke-Oudelande te reactiveren, wat gewoon aansluit op het momenteel al in gebruik zijnde baanvak Goes-Hoedekenskerke. Dat reactiveren gaat trouwens ook gebeuren in de komende paar jaar.
Reinier

Aspelix

  • Gast
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #18 Gepost op: 28 May 2009, 02:34:42 »
Aha, duidelijk. Daar wordt over nagedacht.... (y)

Dank je voor de toelichting.

Groet, Ruurd

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #19 Gepost op: 28 May 2009, 09:27:41 »
als we dan toch aan het nadenken zijn....  ;)

Check http://maps.live.com/ eens!
Hier zien we al wel de nodige activiteiten voor de nieuwe sloelijn.

...met andere woorden de terroristen moeten niet google earth gebruiken maar maps.live.  ;D  :-X


m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 28 May 2009, 09:29:30 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #20 Gepost op: 28 May 2009, 09:33:36 »
Maps live kende ik nog niet. Maar zo te zien lopen die toch een jaar of 2 achter.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #21 Gepost op: 28 May 2009, 09:52:48 »
Er zijn inmiddels tal van deze "luchtfoto site's"
Sommige ook met extra features zoals "birds eye" of "street view'
En naar mijn weten is maps.live het meest up to date. (en het scherpst in beeld kwaliteit)
Maar het blijft natuurlijk lastig als je de hele wereld haarscherp in kaart wil brengen en nog niets eens te veel achter de feiten aan wil lopen.  ;)   .... en je diensten nog gratis aan te bieden ook.

Overigens nog even een vraagje over de electificatie.
Aangezien veel goederenvervoer door private organisaties gedaan wordt, die over het algemeen ook veel met diesel materieel rijden,... vroeg ik me af welke loc's men op het oog heeft die daar persee moeten rijden en electrisch zijn. En waarom moeten die daar dan rijden?
Rotterdam heeft tenslotte ook nog steeds een heel groot deel niet geelectrificeerd en dat werkt ook nogsteeds prima.  ???

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #22 Gepost op: 28 May 2009, 10:30:51 »
De meeste (private) vervoerders hebben ook E-locs dus waarom geen bovenleiding? Nu kan je met een zwakkere dieselloc de trein voorbrengen en deze door een sterkere E-loc laten vertrekken. Bijvoorbeeld ACTS rijdt nu voor Locon een trein die in Roosendaal of Goes wordt overgenomen door een dieselloc terwijl de trein eigenlijk naar de Sloe moet kunnen doorrijden. De G1206 van ACTS brengt de trein dan wel naar z'n eindbestemming over de stamlijn.
Als het goed is komt op de havenspoorlijn nog dit jaar geheel onder spanning te staan. Nu staat er al prik op de waslijn tot Pernis.
Groet, Chris

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #23 Gepost op: 28 May 2009, 10:31:07 »
Ik verwacht gewoon met oog op de toekomst. Op dit moment rijdt alleen Locon daar met hun traxx 186 146 met papierpulp. Dus zodra de stroom erop staat (wat nu dacht ik nog niet het geval is) gaan die daar gebruik van maken. Maar reken maar dat het nog veel toe gaat nemen de komende jaren. ERS heeft al aangegeven alles electrisch te gaan rijden. Rotterdam wordt ook helemaal electrisch. De bedrading en portalen enz is er al. De prik staat er alleen nog maar op tot iets voorbij de Waalhaven.
Voor grootspoorfoto's zie site

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #24 Gepost op: 28 May 2009, 11:00:40 »
Tot en met per
Rotterdam wordt ook helemaal electrisch. De bedrading en portalen enz is er al. De prik staat er alleen nog maar op tot iets voorbij de Waalhaven.

Tot en met Pernis om precies te zijn.

Groeten Dennis

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #25 Gepost op: 28 May 2009, 14:14:33 »
De bovenleiding van de Sloelijn staat idd nog niet onder spanning. Vanaf de aftak van de hoofdlijn staat er spanning op tot de eerste of tweede mast voorbij het Mallard viaduct. Daar zit een isolator in de draad, met daarop een bordje. Aan de ene kant waarschuwt dat bordje voor spanning op de draad, aan de andere kant staat een aardeteken. En in de volgende mast zit een aarddraad aan de uithouder die beneden aan de spoorstaaf zit.

Wanneer er spanning op komt weet ik niet. Zo te zien lijkt alles klaar te zijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.