Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 20:44:31
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 20:42:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 20:31:25
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door BramFokke
Vandaag om 20:31:09
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ronald69
Vandaag om 20:27:51
upload deleten door maartenvdb
Vandaag om 20:01:16
Onshape gebruikersgroep door Henk de Vlaam
Vandaag om 19:47:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door spoorijzer
Vandaag om 19:39:25
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
Vandaag om 19:36:05
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
Vandaag om 19:34:32
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door 741230
Vandaag om 19:32:59
3 januari NVBS oliebollenrit door Forever Rocofan
Vandaag om 19:14:50
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:06:33
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 18:24:54
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 17:32:13
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:18:35
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Dave.......
Vandaag om 17:05:10
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 17:04:30
contacten roco line wissel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:32:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 15:58:47
Sankt Georgen. door AndrevdG
Vandaag om 15:42:43
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:34:35
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 15:01:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 14:32:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 13:24:28
Booster voor de Marklin CS 1 (60212) door KNed
Vandaag om 13:05:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:27:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:51:16
De (3d) knutsels van Ronald. door DH1-3104
Vandaag om 10:20:24
Yamorc 8116 en MP1 MTB door FredD
Vandaag om 09:56:09
  

Auteur Topic: ProRail ruimt restanten Sloelijn op  (gelezen 8323 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27037
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #15 Gepost op: 27 May 2009, 23:41:07 »
De SGB heeft de handen al vol met de eigen lijn, en met allerlei andere plannen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #16 Gepost op: 28 May 2009, 00:07:11 »
Ze berijden hun eigen lijn nog nieteens over de volledige lengte omdat daar nog teveel aan moet gebeuren  ;)

Gr,
Thom
Heeft het SGB lijntje van de week nog genoeg bereden  ;)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #17 Gepost op: 28 May 2009, 01:12:17 »
En waarom niet?

Ruurd
Omdat een geisoleerd liggend lijntje, dat alleen via de hoofdlijn te bereiken is, en toeristisch gezien van niks naar nergens loopt, niets toevoegt aan het SGB-product. Het zou alleen maar extra kosten opleveren, en nauwelijks of geen extra klanten. Dan is het veel zinvoller om het baanvak Hoedekenskerke-Oudelande te reactiveren, wat gewoon aansluit op het momenteel al in gebruik zijnde baanvak Goes-Hoedekenskerke. Dat reactiveren gaat trouwens ook gebeuren in de komende paar jaar.
Reinier

Aspelix

  • Gast
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #18 Gepost op: 28 May 2009, 02:34:42 »
Aha, duidelijk. Daar wordt over nagedacht.... (y)

Dank je voor de toelichting.

Groet, Ruurd

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #19 Gepost op: 28 May 2009, 09:27:41 »
als we dan toch aan het nadenken zijn....  ;)

Check http://maps.live.com/ eens!
Hier zien we al wel de nodige activiteiten voor de nieuwe sloelijn.

...met andere woorden de terroristen moeten niet google earth gebruiken maar maps.live.  ;D  :-X


m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 28 May 2009, 09:29:30 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27037
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #20 Gepost op: 28 May 2009, 09:33:36 »
Maps live kende ik nog niet. Maar zo te zien lopen die toch een jaar of 2 achter.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #21 Gepost op: 28 May 2009, 09:52:48 »
Er zijn inmiddels tal van deze "luchtfoto site's"
Sommige ook met extra features zoals "birds eye" of "street view'
En naar mijn weten is maps.live het meest up to date. (en het scherpst in beeld kwaliteit)
Maar het blijft natuurlijk lastig als je de hele wereld haarscherp in kaart wil brengen en nog niets eens te veel achter de feiten aan wil lopen.  ;)   .... en je diensten nog gratis aan te bieden ook.

Overigens nog even een vraagje over de electificatie.
Aangezien veel goederenvervoer door private organisaties gedaan wordt, die over het algemeen ook veel met diesel materieel rijden,... vroeg ik me af welke loc's men op het oog heeft die daar persee moeten rijden en electrisch zijn. En waarom moeten die daar dan rijden?
Rotterdam heeft tenslotte ook nog steeds een heel groot deel niet geelectrificeerd en dat werkt ook nogsteeds prima.  ???

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1926
    • Flickr pagina
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #22 Gepost op: 28 May 2009, 10:30:51 »
De meeste (private) vervoerders hebben ook E-locs dus waarom geen bovenleiding? Nu kan je met een zwakkere dieselloc de trein voorbrengen en deze door een sterkere E-loc laten vertrekken. Bijvoorbeeld ACTS rijdt nu voor Locon een trein die in Roosendaal of Goes wordt overgenomen door een dieselloc terwijl de trein eigenlijk naar de Sloe moet kunnen doorrijden. De G1206 van ACTS brengt de trein dan wel naar z'n eindbestemming over de stamlijn.
Als het goed is komt op de havenspoorlijn nog dit jaar geheel onder spanning te staan. Nu staat er al prik op de waslijn tot Pernis.
Groet, Chris

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #23 Gepost op: 28 May 2009, 10:31:07 »
Ik verwacht gewoon met oog op de toekomst. Op dit moment rijdt alleen Locon daar met hun traxx 186 146 met papierpulp. Dus zodra de stroom erop staat (wat nu dacht ik nog niet het geval is) gaan die daar gebruik van maken. Maar reken maar dat het nog veel toe gaat nemen de komende jaren. ERS heeft al aangegeven alles electrisch te gaan rijden. Rotterdam wordt ook helemaal electrisch. De bedrading en portalen enz is er al. De prik staat er alleen nog maar op tot iets voorbij de Waalhaven.
Voor grootspoorfoto's zie site

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #24 Gepost op: 28 May 2009, 11:00:40 »
Tot en met per
Rotterdam wordt ook helemaal electrisch. De bedrading en portalen enz is er al. De prik staat er alleen nog maar op tot iets voorbij de Waalhaven.

Tot en met Pernis om precies te zijn.

Groeten Dennis

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27037
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #25 Gepost op: 28 May 2009, 14:14:33 »
De bovenleiding van de Sloelijn staat idd nog niet onder spanning. Vanaf de aftak van de hoofdlijn staat er spanning op tot de eerste of tweede mast voorbij het Mallard viaduct. Daar zit een isolator in de draad, met daarop een bordje. Aan de ene kant waarschuwt dat bordje voor spanning op de draad, aan de andere kant staat een aardeteken. En in de volgende mast zit een aarddraad aan de uithouder die beneden aan de spoorstaaf zit.

Wanneer er spanning op komt weet ik niet. Zo te zien lijkt alles klaar te zijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.