Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!) door Luc2000
Vandaag om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 14:34:14
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Montanbahn
Vandaag om 14:32:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:30:52
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
Vandaag om 14:27:05
Piko 2025 door VAM65
Vandaag om 14:27:04
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 14:24:28
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
  

Auteur Topic: ProRail ruimt restanten Sloelijn op  (gelezen 8225 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #15 Gepost op: 27 May 2009, 23:41:07 »
De SGB heeft de handen al vol met de eigen lijn, en met allerlei andere plannen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #16 Gepost op: 28 May 2009, 00:07:11 »
Ze berijden hun eigen lijn nog nieteens over de volledige lengte omdat daar nog teveel aan moet gebeuren  ;)

Gr,
Thom
Heeft het SGB lijntje van de week nog genoeg bereden  ;)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #17 Gepost op: 28 May 2009, 01:12:17 »
En waarom niet?

Ruurd
Omdat een geisoleerd liggend lijntje, dat alleen via de hoofdlijn te bereiken is, en toeristisch gezien van niks naar nergens loopt, niets toevoegt aan het SGB-product. Het zou alleen maar extra kosten opleveren, en nauwelijks of geen extra klanten. Dan is het veel zinvoller om het baanvak Hoedekenskerke-Oudelande te reactiveren, wat gewoon aansluit op het momenteel al in gebruik zijnde baanvak Goes-Hoedekenskerke. Dat reactiveren gaat trouwens ook gebeuren in de komende paar jaar.
Reinier

Aspelix

  • Gast
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #18 Gepost op: 28 May 2009, 02:34:42 »
Aha, duidelijk. Daar wordt over nagedacht.... (y)

Dank je voor de toelichting.

Groet, Ruurd

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #19 Gepost op: 28 May 2009, 09:27:41 »
als we dan toch aan het nadenken zijn....  ;)

Check http://maps.live.com/ eens!
Hier zien we al wel de nodige activiteiten voor de nieuwe sloelijn.

...met andere woorden de terroristen moeten niet google earth gebruiken maar maps.live.  ;D  :-X


m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 28 May 2009, 09:29:30 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #20 Gepost op: 28 May 2009, 09:33:36 »
Maps live kende ik nog niet. Maar zo te zien lopen die toch een jaar of 2 achter.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #21 Gepost op: 28 May 2009, 09:52:48 »
Er zijn inmiddels tal van deze "luchtfoto site's"
Sommige ook met extra features zoals "birds eye" of "street view'
En naar mijn weten is maps.live het meest up to date. (en het scherpst in beeld kwaliteit)
Maar het blijft natuurlijk lastig als je de hele wereld haarscherp in kaart wil brengen en nog niets eens te veel achter de feiten aan wil lopen.  ;)   .... en je diensten nog gratis aan te bieden ook.

Overigens nog even een vraagje over de electificatie.
Aangezien veel goederenvervoer door private organisaties gedaan wordt, die over het algemeen ook veel met diesel materieel rijden,... vroeg ik me af welke loc's men op het oog heeft die daar persee moeten rijden en electrisch zijn. En waarom moeten die daar dan rijden?
Rotterdam heeft tenslotte ook nog steeds een heel groot deel niet geelectrificeerd en dat werkt ook nogsteeds prima.  ???

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #22 Gepost op: 28 May 2009, 10:30:51 »
De meeste (private) vervoerders hebben ook E-locs dus waarom geen bovenleiding? Nu kan je met een zwakkere dieselloc de trein voorbrengen en deze door een sterkere E-loc laten vertrekken. Bijvoorbeeld ACTS rijdt nu voor Locon een trein die in Roosendaal of Goes wordt overgenomen door een dieselloc terwijl de trein eigenlijk naar de Sloe moet kunnen doorrijden. De G1206 van ACTS brengt de trein dan wel naar z'n eindbestemming over de stamlijn.
Als het goed is komt op de havenspoorlijn nog dit jaar geheel onder spanning te staan. Nu staat er al prik op de waslijn tot Pernis.
Groet, Chris

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #23 Gepost op: 28 May 2009, 10:31:07 »
Ik verwacht gewoon met oog op de toekomst. Op dit moment rijdt alleen Locon daar met hun traxx 186 146 met papierpulp. Dus zodra de stroom erop staat (wat nu dacht ik nog niet het geval is) gaan die daar gebruik van maken. Maar reken maar dat het nog veel toe gaat nemen de komende jaren. ERS heeft al aangegeven alles electrisch te gaan rijden. Rotterdam wordt ook helemaal electrisch. De bedrading en portalen enz is er al. De prik staat er alleen nog maar op tot iets voorbij de Waalhaven.
Voor grootspoorfoto's zie site

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #24 Gepost op: 28 May 2009, 11:00:40 »
Tot en met per
Rotterdam wordt ook helemaal electrisch. De bedrading en portalen enz is er al. De prik staat er alleen nog maar op tot iets voorbij de Waalhaven.

Tot en met Pernis om precies te zijn.

Groeten Dennis

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #25 Gepost op: 28 May 2009, 14:14:33 »
De bovenleiding van de Sloelijn staat idd nog niet onder spanning. Vanaf de aftak van de hoofdlijn staat er spanning op tot de eerste of tweede mast voorbij het Mallard viaduct. Daar zit een isolator in de draad, met daarop een bordje. Aan de ene kant waarschuwt dat bordje voor spanning op de draad, aan de andere kant staat een aardeteken. En in de volgende mast zit een aarddraad aan de uithouder die beneden aan de spoorstaaf zit.

Wanneer er spanning op komt weet ik niet. Zo te zien lijkt alles klaar te zijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.