Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Probleem met inloggen door Ben
Vandaag om 10:48:00
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 10:42:42
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 10:39:19
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 10:25:13
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 09:05:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door ES44C4
Vandaag om 07:02:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Maartenw
Vandaag om 07:00:36
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
  

Auteur Topic: ProRail ruimt restanten Sloelijn op  (gelezen 8362 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27048
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #15 Gepost op: 27 May 2009, 23:41:07 »
De SGB heeft de handen al vol met de eigen lijn, en met allerlei andere plannen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #16 Gepost op: 28 May 2009, 00:07:11 »
Ze berijden hun eigen lijn nog nieteens over de volledige lengte omdat daar nog teveel aan moet gebeuren  ;)

Gr,
Thom
Heeft het SGB lijntje van de week nog genoeg bereden  ;)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #17 Gepost op: 28 May 2009, 01:12:17 »
En waarom niet?

Ruurd
Omdat een geisoleerd liggend lijntje, dat alleen via de hoofdlijn te bereiken is, en toeristisch gezien van niks naar nergens loopt, niets toevoegt aan het SGB-product. Het zou alleen maar extra kosten opleveren, en nauwelijks of geen extra klanten. Dan is het veel zinvoller om het baanvak Hoedekenskerke-Oudelande te reactiveren, wat gewoon aansluit op het momenteel al in gebruik zijnde baanvak Goes-Hoedekenskerke. Dat reactiveren gaat trouwens ook gebeuren in de komende paar jaar.
Reinier

Aspelix

  • Gast
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #18 Gepost op: 28 May 2009, 02:34:42 »
Aha, duidelijk. Daar wordt over nagedacht.... (y)

Dank je voor de toelichting.

Groet, Ruurd

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #19 Gepost op: 28 May 2009, 09:27:41 »
als we dan toch aan het nadenken zijn....  ;)

Check http://maps.live.com/ eens!
Hier zien we al wel de nodige activiteiten voor de nieuwe sloelijn.

...met andere woorden de terroristen moeten niet google earth gebruiken maar maps.live.  ;D  :-X


m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 28 May 2009, 09:29:30 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27048
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #20 Gepost op: 28 May 2009, 09:33:36 »
Maps live kende ik nog niet. Maar zo te zien lopen die toch een jaar of 2 achter.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #21 Gepost op: 28 May 2009, 09:52:48 »
Er zijn inmiddels tal van deze "luchtfoto site's"
Sommige ook met extra features zoals "birds eye" of "street view'
En naar mijn weten is maps.live het meest up to date. (en het scherpst in beeld kwaliteit)
Maar het blijft natuurlijk lastig als je de hele wereld haarscherp in kaart wil brengen en nog niets eens te veel achter de feiten aan wil lopen.  ;)   .... en je diensten nog gratis aan te bieden ook.

Overigens nog even een vraagje over de electificatie.
Aangezien veel goederenvervoer door private organisaties gedaan wordt, die over het algemeen ook veel met diesel materieel rijden,... vroeg ik me af welke loc's men op het oog heeft die daar persee moeten rijden en electrisch zijn. En waarom moeten die daar dan rijden?
Rotterdam heeft tenslotte ook nog steeds een heel groot deel niet geelectrificeerd en dat werkt ook nogsteeds prima.  ???

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1926
    • Flickr pagina
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #22 Gepost op: 28 May 2009, 10:30:51 »
De meeste (private) vervoerders hebben ook E-locs dus waarom geen bovenleiding? Nu kan je met een zwakkere dieselloc de trein voorbrengen en deze door een sterkere E-loc laten vertrekken. Bijvoorbeeld ACTS rijdt nu voor Locon een trein die in Roosendaal of Goes wordt overgenomen door een dieselloc terwijl de trein eigenlijk naar de Sloe moet kunnen doorrijden. De G1206 van ACTS brengt de trein dan wel naar z'n eindbestemming over de stamlijn.
Als het goed is komt op de havenspoorlijn nog dit jaar geheel onder spanning te staan. Nu staat er al prik op de waslijn tot Pernis.
Groet, Chris

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #23 Gepost op: 28 May 2009, 10:31:07 »
Ik verwacht gewoon met oog op de toekomst. Op dit moment rijdt alleen Locon daar met hun traxx 186 146 met papierpulp. Dus zodra de stroom erop staat (wat nu dacht ik nog niet het geval is) gaan die daar gebruik van maken. Maar reken maar dat het nog veel toe gaat nemen de komende jaren. ERS heeft al aangegeven alles electrisch te gaan rijden. Rotterdam wordt ook helemaal electrisch. De bedrading en portalen enz is er al. De prik staat er alleen nog maar op tot iets voorbij de Waalhaven.
Voor grootspoorfoto's zie site

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #24 Gepost op: 28 May 2009, 11:00:40 »
Tot en met per
Rotterdam wordt ook helemaal electrisch. De bedrading en portalen enz is er al. De prik staat er alleen nog maar op tot iets voorbij de Waalhaven.

Tot en met Pernis om precies te zijn.

Groeten Dennis

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27048
    • Pagina van klaas
Re:ProRail ruimt restanten Sloelijn op
« Reactie #25 Gepost op: 28 May 2009, 14:14:33 »
De bovenleiding van de Sloelijn staat idd nog niet onder spanning. Vanaf de aftak van de hoofdlijn staat er spanning op tot de eerste of tweede mast voorbij het Mallard viaduct. Daar zit een isolator in de draad, met daarop een bordje. Aan de ene kant waarschuwt dat bordje voor spanning op de draad, aan de andere kant staat een aardeteken. En in de volgende mast zit een aarddraad aan de uithouder die beneden aan de spoorstaaf zit.

Wanneer er spanning op komt weet ik niet. Zo te zien lijkt alles klaar te zijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.