Waarom niet net als in Zwitserland: Loc-ADv-Av-Av-Av-WRv-Bv-Bv-Bv-Bv-Bv-Bv-Bv-Bv-Bvs Of: Loc-ADv-Av-WRBv-Bv-Bv-Bvs Bvs-Bv-Bv-WRBv-Av-ADv-Loc als IC, en dan een treinstel (Bs-B-WRA-A-BD-B-Bs) als type wat het rtaject nòg sneller aflegt . heb je meteen Restauratie/Bistro terug aan boord op de lange afstanden.
JULLIE HEBBEN HET ALLEMAAL MIS !!!
Ik blijf echter bij mijn standpunt dat IC waardig materieel een uitstervende soort is bij NSR. Van mijn baas mocht ik het eigenlijk niet meer zeggen, maar ik vind de VIRM toch echt IC onwaardig: beroerd rijgedrag/-comfort en een (veel) te krap interieur. NSR is het eigenlijk wel met me eens. DD-IRM = DubbelDekker-InterRegioMaterieel waarbij InterRegioMaterieel een modern woord is voor sneltrein. Anders hadden ze het ding wel DD-ICM gemoemd toch..??Houd je over ICR en ICM als echte InterCity waarbij het dan weer jammer is dat bij de revisie van het spul zo nodig een aantal extra zitplaatsen 2e klasse erin gepropt moesten worden. Het zij ze vergeven......Ik zou graag zien dat de grote IC verbindingen (weer) met comfortabel enkeldeks materieel gereden worden. (800 Limburg-Alkmaar,1900 DenHaag-Venlo etc) Idd uit hobby oogpunt zeg ik: getrokken materieel.Iemand inzicht in exploitatiekosten getrokken trein versus treinstel? Ben daar wel heel benieuwd naar eigenlijk.
Door het koppelen, verlengen en verkorten zijn de stoptijden in Zwolle, Amersfoort en Utrecht extreem lang. Op die verbinding gaat veel tijd op de stations verloren.
dit artikel heb ik op het net gevondenNedTrain is gestart met het moderniseren van het DDAR materieel. Het DDAR zal hierbij worden omgebouwd tot Intercity materieel. De eerste gemoderniseerde stam moet eind 2010 klaar zijn en in 2013 moet alles zijn gemoderniseerd. Met de ombouw naar Intercity zullen er nieuwe treinstammen worden gefomeerd van vier (25 stuks) en zes (25 stuks) bakken lang. Alle stammen zullen worden voorzien van een motorwagen. Of de resterende DDAR rijtuigen ook worden gemoderniseerd en in welke vorm is nog niet bekend.