Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:37:27
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?  (gelezen 4054 keer)

Danny77

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Gepost op: 09 April 2009, 18:07:28 »
Ik las op Rolandrail.net dat RN twee (van de vier) 6500 in Terneuzen gaat plaatsen voor aflossing van de 4 stuks uit de RN 204 serie ?

Heeft iemand hier meer info over ?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #1 Gepost op: 09 April 2009, 19:09:11 »
Wat voor meer info verwacht je dan? Het bericht op Rolandrail is toch duidelijk genoeg?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
  • Take It Or Leave It
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #2 Gepost op: 09 April 2009, 20:56:34 »
Wat voor meer info verwacht je dan? Het bericht op Rolandrail is toch duidelijk genoeg?

Dichter bij het vuur kan haast niet zou ik haast zeggen.
« Laatst bewerkt op: 09 April 2009, 22:06:09 door Arnold van Heyst »

Silvester

  • Gast
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #3 Gepost op: 09 April 2009, 22:02:13 »
Er zouden 4 6400 naar toe moeten om de 204 te vervangen ook de 6512 met witte hekken is "slachtoffer" geworden.

Gr.

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
  • Take It Or Leave It
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #4 Gepost op: 09 April 2009, 22:07:23 »
Er zouden 4 6400 naar toe moeten om de 204 te vervangen ook de 6512 met witte hekken is "slachtoffer" geworden.

Gr.

Ben ik er mooi optijd bij:
http://www.flickr.com/search/?q=6512&w=26491560%40N06
 :D

Danny77

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #5 Gepost op: 09 April 2009, 23:22:10 »
De vraag is meer waarom worden de 204 nu al vervangen, deze zijn toch nog maar een paar geleden gereviseerd en in dienst gekomen ?

Gert1

  • Gast
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #6 Gepost op: 10 April 2009, 13:38:40 »
Ben ik er mooi optijd bij:
http://www.flickr.com/search/?q=6512&w=26491560%40N06
 :D

Die loc zou zo onderhand niet misstaan op boot in de Amsterdamse grachten tijdens de gayparade...    ;)

mvg,
Gert

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
  • Take It Or Leave It
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #7 Gepost op: 10 April 2009, 18:32:15 »
Die loc zou zo onderhand niet misstaan op boot in de Amsterdamse grachten tijdens de gayparade...    ;)

mvg,
Gert

 ;D

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #8 Gepost op: 12 April 2009, 13:39:26 »
De V100'en zijn begin 2003 gekomen. De standaard-revisietermijn (in Duitsland) is 6 jaar, en we zijn nu zes jaar verder. De locs zullen wel naar Duitsland terug gaan, nu er genoeg 6400'en beschikbaar zijn om deze karren af te lossen. Volgens mij zijn de RN-V100'en ook geen volledig gemoderniseerde locs (iemand?)

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #9 Gepost op: 12 April 2009, 14:43:49 »
Het bestand 6400'en is wat aan de ruime kant en dat heeft nu gevolgen voor de kleinere series locomotieven bij Railion. De V100'en gaan dus uit ZV weg en zullen naar een land ten oosten van Nederland verhuizen, de serie 232 is inmiddels helemaal weg, van de drie klazen wordt de lease beeindigd en Railion zal ook geen Belgische reeks 77 meer inzetten vanaf binnenkort. 
Meer NS in spoor 1!

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #10 Gepost op: 12 April 2009, 14:58:17 »
Hmmm, erg Jammer, weinig variatie meer dan bij RN diesels en de V100 was toch wel een fraaie verschijning.
Maar toch heb ik niks tegen de 64/6500 serie, alleen zouden ze wel een vers likje verf mogen hebben  ;D
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

buschauffeur

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #11 Gepost op: 12 April 2009, 16:54:56 »
Maar toch heb ik niks tegen de 64/6500 serie, alleen zouden ze wel een vers likje verf mogen hebben  ;D

Vroeger was het daar zo dat de 600'en er altijd spik en span uitzagen; ik geloof dat bijna elke machinist een "eigen" loc had en deze goed verzorgde...

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #12 Gepost op: 12 April 2009, 19:42:28 »
Volgens mij zijn de RN-V100'en ook geen volledig gemoderniseerde locs (iemand?)
De loc's zijn nog voorzien van de oude stuurstanden, dit in tegenstelling tot de BR-203 die in de rest van ons land rondrijd. Volgens mij zijn de V-100 van Railion wél voorzien van een nieuwe (MTU?) motor, maar dit weet ik niet 1005 zeker.

Groet, Edwin

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #13 Gepost op: 12 April 2009, 20:56:38 »
In de andere V100 die opgeknapt zijn staat een Caterpilar motor..

**Jelle**

  • Offline Offline
  • Berichten: 329
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #14 Gepost op: 26 April 2009, 20:28:58 »
En inmiddels is er al minimaal eentje gearriveerd.

Stond vanmiddag op het rangeerterrein in Sas van Gent, maar kon door de afstand geen nummer zien (ik reed met de auto de spoorwegovergang over).

Jelle.
NS, DDW, Edits booster, LocoNet met LbServer, besturing met eigen geschreven software in VB