Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:21:07
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 22:00:24
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:57:25
Duits transport, waar in NL? door Eelco Storm
Vandaag om 21:52:41
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 21:28:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:41
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 20:51:02
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door ruudns
Vandaag om 20:39:50
Camp 3 door Lucien
Vandaag om 20:35:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 20:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 19:57:40
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 19:39:39
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
  

Auteur Topic: RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?  (gelezen 4196 keer)

Danny77

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Gepost op: 09 April 2009, 18:07:28 »
Ik las op Rolandrail.net dat RN twee (van de vier) 6500 in Terneuzen gaat plaatsen voor aflossing van de 4 stuks uit de RN 204 serie ?

Heeft iemand hier meer info over ?

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26861
    • Pagina van klaas
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #1 Gepost op: 09 April 2009, 19:09:11 »
Wat voor meer info verwacht je dan? Het bericht op Rolandrail is toch duidelijk genoeg?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1465
  • Take It Or Leave It
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #2 Gepost op: 09 April 2009, 20:56:34 »
Wat voor meer info verwacht je dan? Het bericht op Rolandrail is toch duidelijk genoeg?

Dichter bij het vuur kan haast niet zou ik haast zeggen.
« Laatst bewerkt op: 09 April 2009, 22:06:09 door Arnold van Heyst »

Silvester

  • Gast
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #3 Gepost op: 09 April 2009, 22:02:13 »
Er zouden 4 6400 naar toe moeten om de 204 te vervangen ook de 6512 met witte hekken is "slachtoffer" geworden.

Gr.

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1465
  • Take It Or Leave It
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #4 Gepost op: 09 April 2009, 22:07:23 »
Er zouden 4 6400 naar toe moeten om de 204 te vervangen ook de 6512 met witte hekken is "slachtoffer" geworden.

Gr.

Ben ik er mooi optijd bij:
http://www.flickr.com/search/?q=6512&w=26491560%40N06
 :D

Danny77

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #5 Gepost op: 09 April 2009, 23:22:10 »
De vraag is meer waarom worden de 204 nu al vervangen, deze zijn toch nog maar een paar geleden gereviseerd en in dienst gekomen ?

Gert1

  • Gast
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #6 Gepost op: 10 April 2009, 13:38:40 »
Ben ik er mooi optijd bij:
http://www.flickr.com/search/?q=6512&w=26491560%40N06
 :D

Die loc zou zo onderhand niet misstaan op boot in de Amsterdamse grachten tijdens de gayparade...    ;)

mvg,
Gert

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1465
  • Take It Or Leave It
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #7 Gepost op: 10 April 2009, 18:32:15 »
Die loc zou zo onderhand niet misstaan op boot in de Amsterdamse grachten tijdens de gayparade...    ;)

mvg,
Gert

 ;D

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #8 Gepost op: 12 April 2009, 13:39:26 »
De V100'en zijn begin 2003 gekomen. De standaard-revisietermijn (in Duitsland) is 6 jaar, en we zijn nu zes jaar verder. De locs zullen wel naar Duitsland terug gaan, nu er genoeg 6400'en beschikbaar zijn om deze karren af te lossen. Volgens mij zijn de RN-V100'en ook geen volledig gemoderniseerde locs (iemand?)

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 874
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #9 Gepost op: 12 April 2009, 14:43:49 »
Het bestand 6400'en is wat aan de ruime kant en dat heeft nu gevolgen voor de kleinere series locomotieven bij Railion. De V100'en gaan dus uit ZV weg en zullen naar een land ten oosten van Nederland verhuizen, de serie 232 is inmiddels helemaal weg, van de drie klazen wordt de lease beeindigd en Railion zal ook geen Belgische reeks 77 meer inzetten vanaf binnenkort. 
Meer NS in spoor 1!

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #10 Gepost op: 12 April 2009, 14:58:17 »
Hmmm, erg Jammer, weinig variatie meer dan bij RN diesels en de V100 was toch wel een fraaie verschijning.
Maar toch heb ik niks tegen de 64/6500 serie, alleen zouden ze wel een vers likje verf mogen hebben  ;D
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

buschauffeur

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #11 Gepost op: 12 April 2009, 16:54:56 »
Maar toch heb ik niks tegen de 64/6500 serie, alleen zouden ze wel een vers likje verf mogen hebben  ;D

Vroeger was het daar zo dat de 600'en er altijd spik en span uitzagen; ik geloof dat bijna elke machinist een "eigen" loc had en deze goed verzorgde...

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #12 Gepost op: 12 April 2009, 19:42:28 »
Volgens mij zijn de RN-V100'en ook geen volledig gemoderniseerde locs (iemand?)
De loc's zijn nog voorzien van de oude stuurstanden, dit in tegenstelling tot de BR-203 die in de rest van ons land rondrijd. Volgens mij zijn de V-100 van Railion wél voorzien van een nieuwe (MTU?) motor, maar dit weet ik niet 1005 zeker.

Groet, Edwin

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #13 Gepost op: 12 April 2009, 20:56:38 »
In de andere V100 die opgeknapt zijn staat een Caterpilar motor..

**Jelle**

  • Offline Offline
  • Berichten: 331
Re:RN 6500 naar Zeeuws-Vlaanderen ?
« Reactie #14 Gepost op: 26 April 2009, 20:28:58 »
En inmiddels is er al minimaal eentje gearriveerd.

Stond vanmiddag op het rangeerterrein in Sas van Gent, maar kon door de afstand geen nummer zien (ik reed met de auto de spoorwegovergang over).

Jelle.
NS, DDW, Edits booster, LocoNet met LbServer, besturing met eigen geschreven software in VB