Komt deze neuheit ook voor op het Nederlandse spoor? Zit te denken om er wat aan te schaffen en te laten rijden met piko Shimmns'en
Een drieling, da's mooi!Rijden ze nu nog rond met Railion "steel going strong"?(zo ja, dan waarschijnlijk niet met hoogovens staal, maar CORUS iod)
Volgens mij rijdt er nog 1 wagen met "Steel going strong" (3184 466 8 100-5). Maar dan wel met een Railion lap over NSCargo. Sommige wagens uit deze reeks krijgen een nieuwe huif of worden opgelapt (soms letterlijk met een stuk NSCargo zeildoek aan 1 kant). Hierbij wordt kennelijk gebruik gemaakt van allerlei restanten want er rijden ook wagens met een nieuwe Railion huif maar dan wel het RN type, met het blokje links (oa ... 140-1 en 161-7), waarschijnlijk uit de bak reserveonderdelen van een Shimmns-ttu. Ook minstens 1x met DBSchenker (... 154-2). Het lijkt er op dat het niet te veel mag kosten omdat de wagens het niet meer waard zijn of omdat ze ooit integraal een nieuwe uniforme outfit krijgen. Ik hoop natuurlijk dat laatste! Groet Jan
Vraagje: in het kastje voor de wagenbrieven zie ik de letters 'DA' staan, waar staat dat voor?
IEr was slechts één wagen met het Hoogovenopschrift (de 100-5)
Rolandrail meldt dat er drie zijn.
De NS-wagens (de serie met de Schenkerhuiven) hebben dan nog een grote ventilatiekast boven aan de kopwanden. Zo'n wagen bestaat niet in model, dus daar is wat meer huisvlijt voor nodig.
Ik zou zelf echter voor de Trix wagens kiezen (24406). Vergelijk beide maar eens met het origineel! Groet Jan.