huifwagen huifwagen huifwagen huifwagen schuifwandwagen schuifwandwagen schuifwandwagen schuifwandwagen | Shimmns Shimmns Shimmns Shimmns Shimmns Shimmns Shimmns Shimmns | 46661 46661.1 47445 67725 47426 47426 46657 46516 | 31 84 466 8 207-8 31 84 466 8 100-5 31 84 466 8 100-5 31 80 467 5 009-4 31 84 477 3 044-7 31 84 477 3 008 2 31 84 466 9 002 2 31 84 477 7 281-1 | NS / cargo NS-cargo Steel going strong Railion Steel going strong TTU blauw met ringen blauw met ringen bruin licht groen |
Deze zijn mij bekend, alles roco en de huifwagens zijn allemaal rond:Ook als 106, 122 en 200 geproduceerd.
huifwagen Shimmns 46661 31 84 466 8 207-8 NS / cargo
En hie zit het met de Märklin wagens?
Wat is er dan fout aan de ROCO 47444 (Railion)??De dakvorm. Roco's model heeft een rond dak en zoals eerder genoemd is een puntdak correct voor de typen “tu718”, “ttu723” en de Caib. Dit is ook te zien op plaatjes 6, 7 en 5 van deze (http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/freight/R-S/pix.html) pagina. Niet alleen de 47444, maar ook andere Roco-modellen daarvan zijn dus niet correct.
Van Piko heb ik de 54399 Shimmns-ttu met Railion DB Logistics logo deze is alleen te verkrijgen bij Bahnshop.deHebben die wagens in werkelijkheid nu al nieuwe zeilen gekregen dat dit logo daarop zit?
Enkele grote staalwagens:Gezien de bijschriften ben je behoorlijk thuis in de verschillende wagentypen. Kun je wellicht iets toevoegen aan het verhaal van goede en foute modellen? Het verhaal bij de zeildoekwagens is tot dusver vooral gebaseerd op de dakvorm, terwijl er ongetwijfeld nog meer verschillen zijn. De kwaliteit van varianten met stalen huiven is het nog helemaal niet aan de orde gekomen.
http://www.flickr.com/search/?w=26491560%40N06&q=Sahmms&m=text
http://www.flickr.com/search/?w=26491560%40N06&q=Shimmns&m=text
http://www.flickr.com/search/?w=26491560%40N06&q=Shimms&m=text
De door Albert genoemde CFL- en EVA-wagens ken ik niet en kan ik dus niet beoordelen; hebben die hier überhaupt gereden?Volgens mij heb ik op foto's de CFL huifwagens gezien naar Moerdijk (of was het nou Kijfhoek??).
Volgens mij heb ik op foto's de CFL huifwagens gezien naar Moerdijk (of was het nou Kijfhoek??).Amsterdam Westhaven? Ik meen ze daar ten minste een keer gezien te hebben.
De MäTrix en Piko versies kloppen het meest.Wat is er, afgezien van de foute kleurvarianten, in de basis fout aan het Roco-model dan?
Onder andere ook groene B-Cargo zeildoekwagensDie hebben een tijdje zelfs grotendeels de dienst uitgemaakt in de staaltrein naar Hagen-Vorhalle (via Hilversum onder "de boogjes").
Nog een tijdje een verdwaalde DB-Cargo zeildoeker in een lange versie. Zal wel niet vol met coils hebben gezeten.
Wat is er, afgezien van de foute kleurvarianten, in de basis fout aan het Roco-model dan?
Het MäTrix-model heeft een puntdak heb ik begrepen; in hoeverre is die anders dan de Piko-versie?
Past deze ook in dit draadje???
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen1572.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen1573.jpg)
Deze wagons zijn van Os.Kar en ze zijn trouwens te koop.
Past deze ook in dit draadje???Lijkt me stug dat het Shimmns-en (huifwagens) zijn (eerder iets als Salmps ofzo), dus ik zou zeggen "nee".
Deze wagons zijn van Os.Kar en ze zijn trouwens te koop.Gewoon in E.H.B.O. plaatsen dan, toch? :P
Wat is er, afgezien van de foute kleurvarianten, in de basis fout aan het Roco-model dan?
Het MäTrix-model heeft een puntdak heb ik begrepen; in hoeverre is die anders dan de Piko-versie?
De sluitingen van de huif bijvoorbeeld is het eerste wat in me opkomt.Is dat het antwoord op mijn eerste of tweede vraag? ;)
Is dat het antwoord op mijn eerste of tweede vraag? ;)
Dat verschil zat in de wijze waarop de coils worden vastgezet, als ik dat goed heb onthouden.Klopt Rick, bij de ttu zijn de armen waarmee de rollen worden vastgezet verstelbaar zodat er ook smallere rollen mee vervoerd kunnen worden. Groet Jan.
Komt deze neuheit (http://www.roco.cc/index.php?id=14&Anfangsposition=261&artikelnummer=66960) ook voor op het Nederlandse spoor? Zit te denken om er wat aan te schaffen en te laten rijden met piko Shimmns'enZoals hier al werd bericht rijden die hier nog volop, zowel met U als met TU. Ik zou zelf echter voor de Trix wagens kiezen (24406). Vergelijk beide maar eens met het origineel! Groet Jan.
Een drieling, da's mooi!
Rijden ze nu nog rond met Railion "steel going strong"?
(zo ja, dan waarschijnlijk niet met hoogovens staal, maar CORUS iod)
Volgens mij rijdt er nog 1 wagen met "Steel going strong" (3184 466 8 100-5). Maar dan wel met een Railion lap over NSCargo. Sommige wagens uit deze reeks krijgen een nieuwe huif of worden opgelapt (soms letterlijk met een stuk NSCargo zeildoek aan 1 kant). Hierbij wordt kennelijk gebruik gemaakt van allerlei restanten want er rijden ook wagens met een nieuwe Railion huif maar dan wel het RN type, met het blokje links (oa ... 140-1 en 161-7), waarschijnlijk uit de bak reserveonderdelen van een Shimmns-ttu. Ook minstens 1x met DBSchenker (... 154-2). Het lijkt er op dat het niet te veel mag kosten omdat de wagens het niet meer waard zijn of omdat ze ooit integraal een nieuwe uniforme outfit krijgen. Ik hoop natuurlijk dat laatste! Groet Jan
Vraagje: in het kastje voor de wagenbrieven zie ik de letters 'DA' staan, waar staat dat voor?Dat hij 'alle' grenzen over mag, i.t.t. CZ/DZ die alleen de Zuidgrens over mogen en CO/DO alleen de Oostgrens.
IEr was slechts één wagen met het Hoogovenopschrift (de 100-5)Rolandrail meldt dat er drie zijn.
Rolandrail meldt dat er drie zijn.
De NS-wagens (de serie met de Schenkerhuiven) hebben dan nog een grote ventilatiekast boven aan de kopwanden. Zo'n wagen bestaat niet in model, dus daar is wat meer huisvlijt voor nodig.
Ik zou zelf echter voor de Trix wagens kiezen (24406). Vergelijk beide maar eens met het origineel! Groet Jan.
Volgens mij Railionrood.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RocoShimmns.jpg)
Een Roco Shimmns met nieuw wagennummer (wel onder reeds bestaand artikelnummer).
Als ik het goed heb werd de serie van 100 wagens vanaf 1997 geleverd, en toen ging het met de 1100-loks al rap achteruit.De aflevering van de rode NS Shimmns begon in1996, dus het moet kunnen.
66298 99 82 467 000-1 rev. 11-11-2011 CFL CARGO demo/reclame wagen
En nee helaas is een relatie geschenk.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/roco_46913.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/roco_46913.jpg)
Roco 46913. Had ik ooit wel eens aangekondigd zien staan bij de toenmalige Belgische importeur (De Prest?) maar nooit in de winkel. Nu via ebay setje van 2 stuks. 1 verhuist er dan ook naar het E.H.B.O. draadje.
46287 31 81 466 8009-1 Shis RCA witte kap , zwart onderstel
Ik heb iedereen die er om gevraagd heeft een overzicht gestuurd.
Ik zit momenteel op de 175 roco shimmns en verwacht dat er nog makkelijk 50 bij komen.
Laat weten wat je er van vindt, Schroom niet om verbeteringen/aanullingen oid door te geven!
Hallo Mark
Je hebt het wel criptisch gehouden . Er is niets van te maken bij mij . Graag nog eens proberen .
Ik ben in Houten .
gr Jos
Roco heeft deze aangekondigd, als NL-Ermewa set.Albert. Ik heb ze wel gezien, maar foto´s heb ik er niet van. (Helaas)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/roco_67026.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/roco_67026.jpg)
- plaatje van Roco website -
Rijden/reden deze in Nederland in een bloktrein met allemaal dezelfde wagens, of gemengd met andere wagens van dit type?
Heeft iemand foto's?
Roco heeft deze aangekondigd, als NL-Ermewa set.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/roco_67026.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/roco_67026.jpg)
- plaatje van Roco website -
Rijden/reden deze in Nederland in een bloktrein met allemaal dezelfde wagens, of gemengd met andere wagens van dit type?
Heeft iemand foto's?
Ik zag deze set gisteren in Houten liggen. Nog steeds geen foto's gezien in welke treinen deze in NL rijden/reden. Bloktrein geheel in deze kleurstelling, of in combinatie met Shimms in andere kleurstellingen? Of in gemengde goederentreinen?
Wie heeft meer info?
Met dank aan ebay en forum tips deze op de vorige pagina genoemde kunnen toevoegen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/roco_46913.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/roco_46913.jpg)
Roco 46913. Had ik ooit wel eens aangekondigd zien staan bij de toenmalige Belgische importeur (De Prest?) maar nooit in de winkel. Nu via ebay setje van 2 stuks. 1 verhuist er dan ook naar het E.H.B.O. draadje.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roco_66298.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roco_66298.jpg)
En deze CFL Cargo, Roco 66298
Nu alleen nog Roco 46917.2 vinden.....
de NS Shimmsweet iemand het bouwjaar van deze blauwe NS Shimmns Teleskoophuifwagen en heeft iemand misschien een duidelijke foto van een roco model met nummer er 44059/ 46516 van het wagen nummer?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img090_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img090_2.jpg)
nu is mijn vraag wanneer zijn de de wagens verbouwd naar de versie met 3 huiven ?In ''Spoorwegmaterieel in Nederland'' uit 1987 wordt de versie met vier huiven nog beschreven en staat niets over een verbouwing naar drie huiven, ik gok dat de verbouwing rond 1990 heeft plaatsgevonden. Voor zover ik weet zijn het inderdaad wel dezelfde wagens.
Voeg nu maar Brawa aan toe , binnenkort toch al een aanzienelijke start hopelijk met specifieke details zoals voor de Ferry-TRANSwagon.....Beetje dubbele ontwikkeling, Brawa komt met de Shimmns 708 die Roco 30 jaar geleden uitbracht, wellicht zullen die van Brawa wel iets fijner uitgevoerd zijn met los staande doorbroken traptreden e.d..