@mDDMDe spoorwegveiligheid is juist de laatste jaren veel strenger geworden.Als je eens kijkt naar de situatie toen de NS nog Cargo en reizigers was.En ze beheerden ook nog eens zelf het spoor.Toen ging er vaker wat mis.En er waren toen al de nodge locomotieven verkreukeld.Als je dat gaat vergelijken met nu, dan zie je een zeer sterke daling in de spoorwegongevallen.En als je enkele voorbeelden wil zien uit die tijd kijk dan maar eens op de site van Cor de Rijke. www.feijenoordsemeesters.nlJos.
Dan ben ik benieuwd wat je ter discussie wilde stellen
Is hij zeker de enigste Ben ook iedere dag nu langer onderweg, is voorlopig zat te zien tussen Den Haag via Amsterdam naar Amersfoort. Tegen die tijd dat gaat wennen, zullen we klaar zijn met herstelwerk.
Vraag: is dit toeval of is er meer aan de hand?
Dat zou betekenen dat ik al om kwart over 6 de trein moet hebben hier in Maassluis Geschrokken om kwart over 8 op Utrecht Centraal te zijn.mvg,Matthijs
Ik vraag me gewoon hardop een paar dingen af, soms met een vraagteken, soms met het woordje "lijkt", soms als stelling. Ik hoopte jullie mening te ontlokken. Aan de vele reacties te zien is dat aardig gelukt.Kern van mijn verhaal: voor de zoveelste keer in korte tijd ligt het reizigersvervoer zeer lang plat door enorme schade als gevolg van ontsporing van een goederentrein. Vraag: is dit toeval of is er meer aan de hand?
Lees dit rapport van de Inspectie V&W maar eens. Dat bedoel ik dus.
Lijkt me een aardige "lofzang" op de algemene veiligheid op het spoor. Een as van een beladen ertswagen ontspoort, komt weer in het spoor. Trein kan nog tientallen kilometers zonder probleem doorrijden. Is de 12e wagen van een veel langere trein. Gezien de gewichten van de wagen zelf en de trein hierachter vind ik dit een opmerkelijke prestatie en in mijn ogen geeft dit aan hoe veilig spoorvervoer is.
2 Er zijn 2 klachten bekend met de treindienstleider,3 terwijl meerdere machinisten aangegeven hebben de plek te kennen.Groet, Ruurd
De veiligheid zo nóg hoger kunnen, als de oude normen (en waarden) weer worden ingevoerd.Maar al lezende concludeer ik, dat het slechter had kunnen aflopen en was beter mopgelijk geweest.Groet, Ruurd