Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat vindt AI van jouw baan? door MOVisser
Vandaag om 23:23:27
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door sneek
Vandaag om 23:17:34
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
Vandaag om 23:12:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 23:11:00
Een nieuw baantje op Micromodules door Huup
Vandaag om 23:03:04
Tickets Modelspoordagen 2026 door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:57:43
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 22:57:42
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door spoorijzer
Vandaag om 22:29:12
Vervangen wissels flm profi door spoorijzer
Vandaag om 22:20:09
Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door Joz
Vandaag om 21:54:05
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Casmir
Vandaag om 21:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MichielB
Vandaag om 21:34:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 21:27:30
Modelbaan Beltheim. door basjuh1981
Vandaag om 20:52:39
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 20:16:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 20:11:57
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door janvanbemmel
Vandaag om 20:10:25
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:43:53
De dingen die je kan maken uit een plaat. door hmmglaser
Vandaag om 19:29:58
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:27:32
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door Frans Peeters
Vandaag om 16:22:02
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:26:50
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door NS264
Vandaag om 12:23:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 12:18:23
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 11:59:38
Show je werkplek door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:58:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:16:31
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
Vandaag om 11:06:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 10:47:57
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door verst107
Vandaag om 09:52:50
  

Auteur Topic: Ontsporing Utrecht<>Woerden 23-03-2009  (gelezen 8181 keer)

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2410
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #15 Gepost op: 23 March 2009, 21:22:59 »
Deze week nog 2x naar utrecht, gaat nog een leuk reisje worden   :-|

mvg,

Matthijs

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #16 Gepost op: 23 March 2009, 21:30:17 »
Laat ik dan toch maar eens azijn gaan pissen:
- mijn vrouw en ik moeten dus twee keer per dag over dat baanvak om naar het werk te komen en weer terug; zal we weer dagenlang omreizen worden... in overvolle treinen....
- dit is de zoveelste ontsporing van een goederentrein in korte tijd waarbij het spoor zo zwaar beschadigd wordt.
- de laatste jaren ontsporen wel heel veel goederentreinen.
- lijkt wel of het vooral particuliere vervoerders/wagens zijn die ontsporen (of lijkt dat zo omdat deze inmiddels zo een groot marktaandeel hebben); de inkt van IVW rapport over Duiven is nog maar net opgedroogd; daar deugde een heleboel niet aan die wagen ... (en de machinist reed te hard) maar anderzijds ProRail hanteerde ook opeens ruimere normen.
- zou de concurrentie ertoe leiden dat materieel minder goed onderhouden en gecontroleerd wordt?
- wie gaat de schade aan het baanvak betalen? Is juist op kosten van de belastingbetaler helemaal nieuw gebouwd. En dan heb ik het nog helemaal niet over de gevolgschade...
- wat doen al die goederentreinen eigenlijk nog op het reizgersnet; daar hebben we toch de Betuweroute voor, met onze belastingcenten gebouwd!!! Het schijnt dat vervoerders niet gedwongen kunnen worden de Betuweroute te gebruiken.
- die krankzinnige geluidschermen zijn niet echt handig bij hulpverlening, berging en herstel.
- door die geluidschermen ziet ook niemand dat die trein ontspoord is; dus belt niemand 112; nou ja, misschien dat de stofwolk mensen op een idee brengt.
- doordat alle stations tegenwoordig onbemand zijn, en er ook geen baanwachters en seinhuiswachters zijn onderweg, is er ook geen personeel dat ziet dat een trein ontspoord is; dus dendert dat ding maar voort, enorme schade veroorzakend en levensgevaarlijk voor tegemoet komende reizigerstreinen en passanten.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #17 Gepost op: 23 March 2009, 22:05:08 »
Nou die geluidschermen zijn er juist omdat mensen die naast het spoor zijn gaan wonen klagen van eej er rijd hier een trein. Verder worden voor de betuweroute hogere bedragen gevraagd en ga jij dat dan voor de vervoerders bij leggen? Daarnaast kan het voor sommige treinen ook handiger zijn om via Bad Bentheim, Venlo of Roosendaal het land uit te gaan. Beetje vervelend als je dan in Emmerich staat met je cargo. Verder kunnen nog niet alle locomieven erop rijden omdat deze nog geen nieuw beveiligings systeem hebben. Verder moet je maar is op de site van de Feijenoordse meesters kijken dan zie je dat er vroeger ook genoeg ontsporingen waren. Verder is het matrieel wat de nieuwe vervoerders gebruiken erg modern.
Voor grootspoorfoto's zie site

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3627
    • Flickr
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #18 Gepost op: 23 March 2009, 22:18:00 »
de laatste jaren ontsporen wel heel veel goederentreinen.

bron?

Citaat
- lijkt wel of het vooral particuliere vervoerders/wagens zijn die ontsporen (of lijkt dat zo omdat deze inmiddels zo een groot marktaandeel hebben)

Euhhhh? Welke vervoerder is dan GEEN private vervoerder? Of denk jij dat Railion nog van NS is??? En als je dat dan denkt, wat was ook alweer de laatste grote ontsporing?

Citaat
; de inkt van IVW rapport over Duiven is nog maar net opgedroogd; daar deugde een heleboel niet aan die wagen ... (en de machinist reed te hard) maar anderzijds ProRail hanteerde ook opeens ruimere normen.

Wat insinueer je? Dat Prorail goederenvervoerders voortrekt? Ik weet dat één deel heel zeker, jij werkt niet bij een goederenvervoerder en heb niet dagelijks met die organisatie te maken

Citaat
- wat doen al die goederentreinen eigenlijk nog op het reizgersnet; daar hebben we toch de Betuweroute voor, met onze belastingcenten gebouwd!!! Het schijnt dat vervoerders niet gedwongen kunnen worden de Betuweroute te gebruiken.

En jij denkt dat ál het goederenvervoer precies van Kijfhoek naar Emmerich moet? Bovendien, waarom zou het goederenvervoer gene rechten mogen hebben op het gemengde net? Vergeet niet dat goederentransport ieders boterham belegt. Dat moet je toch aanspreken met je 'mijn belastingcenten' dooddoener. Of wil je b.v. overdag ook al het vrachtverkeer van de snelwegen verbannen? Neeeee dat is een heel ander verhaal.

Citaat
- door die geluidschermen ziet ook niemand dat die trein ontspoord is; dus belt niemand 112; nou ja, misschien dat de stofwolk mensen op een idee brengt.

Ja nee zonder geluidsschermen had de mcn vast binnen 20 seconden via een 112 melding te horen gekregen dat zijn trein ontspoord was. Je kent de communicatielijnen blijkbaar prima....

Citaat
- doordat alle stations tegenwoordig onbemand zijn, en er ook geen baanwachters en seinhuiswachters zijn onderweg, is er ook geen personeel dat ziet dat een trein ontspoord is; dus dendert dat ding maar voort, enorme schade veroorzakend en levensgevaarlijk voor tegemoet komende reizigerstreinen en passanten.

Inderdaad, terug naar het spoor anno 1950! Eens kijken wat dat de belastingbetaler kost

groeten Sicco
NB vat het niet persoonlijk op en ik begrijp de frustratie van de stremming, maar pas op met wat je beweert als je er echt geen verstand van hebt!

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #19 Gepost op: 23 March 2009, 22:41:12 »
Sicco, mijn reactie was bewust wat provocerend om de discussie aan te blazen.

Met mijn opmerking over ProRail bedoel ik dat ProRail voor het onderhoud van het spoor minder strenge normen is gaan gebruiken dan vroeger, en wel gebaseerd op Europese normen.

Wat betreft je NB
was het maar zo dat ik er geen verstand van had....

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #20 Gepost op: 23 March 2009, 22:46:13 »
@mDDM

De spoorwegveiligheid is juist de laatste jaren veel strenger geworden.
Als je eens kijkt naar de situatie toen de NS nog Cargo en reizigers was.
En ze beheerden ook nog eens zelf het spoor.
Toen ging er vaker wat mis.

En er waren toen al de nodge locomotieven verkreukeld.
Als je dat gaat vergelijken met nu, dan zie je een zeer sterke daling in de spoorwegongevallen.

En als je enkele voorbeelden wil zien uit die tijd kijk dan maar eens op de site van Cor de Rijke. www.feijenoordsemeesters.nl


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8799
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #21 Gepost op: 24 March 2009, 04:59:26 »
Sicco, mijn reactie was bewust wat provocerend om de discussie aan te blazen.
........

Wat betreft je NB
was het maar zo dat ik er geen verstand van had....

Dan ben ik meer benieuwd en geïnteresseerd in je eigenlijke mening, gebaseerd op je kennis.

Gr/H

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #22 Gepost op: 24 March 2009, 07:56:16 »
mijn reactie was bewust wat provocerend om de discussie aan te blazen.
Dan ben ik benieuwd wat je ter discussie wilde stellen

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 725
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #23 Gepost op: 24 March 2009, 09:48:30 »
voor wat info uit de oude doos: Feijenoordse meesters.

Dit zijn niet alle landelijke gegevens.....

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #24 Gepost op: 24 March 2009, 12:55:47 »
Laat ik dan toch maar eens azijn gaan pissen:
Had je beter niet kunnen doen, zeker als je er geen verstand van hebt....

Aspelix

  • Gast
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #25 Gepost op: 24 March 2009, 13:12:14 »
Citaat van: mDDM
Laat ik dan toch maar eens azijn gaan pissen:
- mijn vrouw en ik moeten dus twee keer per dag over dat baanvak om naar het werk te komen en weer terug; zal we weer dagenlang omreizen worden... in overvolle treinen....

Arme drommel.... Welgeteld één week omreizen..... :'( :'(

Ik had, gelukkig: HAD, een collega, die zo begon, toen iemand met een fiets in de trein wilde stappen op een balkon, dat daarvoor gereserveerd was. (y)

Och erm, och erm, ocht erm... :'( :'(

Maar hij vond het heel normaal om mij 's morgens te gaan lopen jennen, als ik met die verd......e belgische bakken helemaal uit Limburg naar Rotterdam was gekomen, 2e trein van de dag, stampvolle trein, zelden zonder vertraging en soms door alle vertragingen uit ide periode 5 minuten te laat in de zaak was.
En dat niet een weekje meneer MDDm. Nee, viermaanden lang.
Maar wel eisen, dat ik nog een tein eerder nam, dat ik elke zaterdag werkte, omdat zijn zoontje op zaterdag moest handballen.

De rest zal ik je besparen....

Nou, zo'n azijnpisser kan ik missen als kiespijn.

Groet, Ruurd
« Laatst bewerkt op: 24 March 2009, 13:15:57 door Ruurd Benthem »

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #26 Gepost op: 24 March 2009, 13:39:04 »

Citaat
Citaat van: mDDM
Laat ik dan toch maar eens azijn gaan pissen:
- mijn vrouw en ik moeten dus twee keer per dag over dat baanvak om naar het werk te komen en weer terug; zal we weer dagenlang omreizen worden... in overvolle treinen....

Is hij zeker de enigste  :)

Ben ook iedere dag nu langer onderweg, is voorlopig zat te zien tussen Den Haag via Amsterdam naar Amersfoort. Tegen die tijd dat gaat wennen, zullen we klaar zijn met herstelwerk.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2410
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #27 Gepost op: 24 March 2009, 14:55:55 »
Hoeveel langer ben je onderweg????

Ik begin nu te twijfelen of morgen en onderdag wel met het openbaar vervoer naar Utrecht ga. Ik moet beide dagen om 9 uur beginnen en nu lijkt mijn dat deze week niet echt haalbaar.

mvg,

Matthijs

Aspelix

  • Gast
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #28 Gepost op: 24 March 2009, 15:00:38 »
Effe op de reisplanner intoetsen met een via over mokum.

Groet, Ruurd

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2410
Re: Treinbostsing Utrecht<>Woerden 23-03-2009
« Reactie #29 Gepost op: 24 March 2009, 15:13:02 »
Dat zou betekenen dat ik al om kwart over 6 de trein moet hebben hier in Maassluis  :o  om kwart over 8 op Utrecht Centraal te zijn.

mvg,

Matthijs