Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Wim Vink
Vandaag om 09:22:45
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Pauldg
Vandaag om 08:58:21
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
  

Auteur Topic: IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen?  (gelezen 131222 keer)

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #150 Gepost op: 29 december 2015, 14:08:36 »
kan iemand een lijstje plaatsen met de combi van ROCO en ACME rijtuigen die gebruikt kunnen worden voor de Berlijn IC en als het even kan rijtuigen die nu nog leverbaar zijn of in de toekomst uitgeleverd worden, ik ga de IC berlijn inkorten van 9 naar 7 rijtuigen, anders past het niet.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 457
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #151 Gepost op: 29 december 2015, 14:12:37 »
Hallo Frits,
Ik ben her erg benieuwd naar een foto waarop zowel een Roco als en ACME naast elkaar staan.
Ook zou ik graag jouw persoonlijke mening over de verschillen qua kleur en afwerking willen weten. Ik heb namelijk al 7 rijtuigen van ACME (waaronder 1 foute WRkmz) en zou er dus nog 3 van Roco bij moeten kopen. De vraag is of het dan nog wel 1 geheel is/blijft.
Mijn vaste winkelier heeft de 64912 op voorraad; dat betekent dat ik ook daar kan gaan kijken, Echter ook dan krijg ik geen goed beeld.

groet,
Hans

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #152 Gepost op: 29 december 2015, 14:27:22 »
Voor een foto van een ACME rijtuig naast een Roco rijtuig kun je ook op pagina 3 van dit draadje kijken: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18666.msg582360.html#msg582360

In een vitrinekast heb ik twee rijtuigen naast elkaar staan. Ik vind het kleurverschil niet storend, het is ook veel minder dan op de foto in bovenstaande link.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 281
    • The Flying Carpet Hub
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #153 Gepost op: 29 december 2015, 15:19:19 »
Dat betekent wel dat ik nog steeds op zoek ben naar 2 rijtuigen, die helaas zelden worden aangeboden.
Blijf de bekende buitenlandse veilingsites in de gaten houden zou ik zeggen, geduld is een schone zaak en wie zoekt zal vinden... ;)

Wel ben ik benieuwd op de witte kleur een beetje overeen komt met dat van de ACME rijtuigen.
In het echt zijn er ook kleurverschillen, dus wat dat betreft zou het geen belemmering mogen vormen.

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1174
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #154 Gepost op: 29 december 2015, 16:20:35 »
Hier nog een plaatje van www.drehscheibe-online.de
Acceptabele combi naar mijn smaak.




Mvg

Sander.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2015, 16:48:24 door Sander.. Reden: typfout hersteld »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #155 Gepost op: 29 december 2015, 16:49:28 »
Een aantal weken geleden toch maar besloten om de IC Berlijn in model aan de verzameling toe te gaan voegen.

De diverse draadjes hier zijn dan natuurlijk erg behulpzaam. In de juiste lengteschaal kom je dan bij rijtuigen van ACME en ROCO terecht. Niet elk rijtuig is er in de exacte versie, dus dan maar optisch zo goed als mogelijk. Vervangen door een betere versie kan in de toekomst altijd nog.

Een zoektocht op internet levert dit overzicht van min of meer geschikte rijtuigen op:

Rijtuig 4, type in 1:1 Bpmdz 295.9   
Model artikel nr.       Type                         Rijtuig nummer
ACME 52339            Bpmdz 295.9           D-DB 61 80 84-91 907-4
ACME uit set 55053 Bpmdz 295.9           D-DB 73 80 84-91 905-4

Die uit set 55053 heeft drukdichte overgangen, niet standaard maar rijtuigen met drukdichte overgangen schijnen af en toe wel voor te komen in deze trein.
Tot 2011 reed de Bpmdz mee als rijtuig 8, sinds 2011 als rijtuig 4 helemaal aan het eind van de trein.

Rijtuig 5,6,7,8, type in 1:1 Bpmz 294.5, kan volgens spots ook een Bpmz 295.5 zijn
Model artikel nr.       Type                         Rijtuig nummer
ROCO 64911            Bpmz 294.3             D-DB 61 80 20-91 318-1
ROCO 64912            Bpmz 294.4             D-DB 61 80 20-95 461-5
ROCO 64302            Bpmz 294.3             D-DB 61 80 20-91 362-9
ACME 52316            Bpmz 294.3             D-DB 61 80 20-91 329-8
ACME 52317            Bpmz 294.3             D-DB 61 80 20-91 357-9
ACME 52314            Bpmz 295.4             D-DB 73 80 20-95 633-5
ACME 52315            Bpmz 295.5             D-DB 61 80 20-91 554-1
ACME 52319            Bpmz 294.3             D-DB 61 80 20-91 358-7
ACME uit set 55087 Bpmz 295.5             D-DB 61 80 20-91 552-5
ACME uit set 55088 Bpmz 295.5             D-DB 61 80 20-91 562-4
ACME uit set 55089 Bpmz 295.5             D-DB 61 80 20-91 560-8

Rijtuig 9, type in 1:1 Bpmbz 295.3
Model artikel nr.       Type                         Rijtuig nummer
ROCO 64303            Bpmbz 295.8           D-DB 61 80 29-94 855-0
ACME uit set 55089 Bpmbz 295.7           D-DB 61 80 29-91 773-8
ACME 52318            Bpmbz 294.7           D-DB 61 80 29-91 707-6

Rijtuig 10, type in 1:1 Bvmsz 186.9
Model artikel nr.       Type                         Rijtuig nummer
ROCO 45231            Bvmz                       61 80 21-91 024-4 Geen FIS
ROCO 64686            Bvmz                       Nog niet uitgeleverd

Uiterlijk verschilt de 45231 niet van de Bvmz185, afgezien van de type-aanduiding, afgezien van dat ene lettertje 's' en die piepkleine cijfertjes is die bak verder wel goed. Maar het model heeft geen FIS.
De 64686 is nog niet uit, volgens de foto krijgt deze drukdichte overgangen.

Rijtuig 11, type in 1:1 ARkimbz 266.7   
Model artikel nr.       Type                         Rijtuig nummer
ROCO 64687            ARkimbz 266.5        D-DB 61 80 85-91 515-4 Opschrift Bordbistro
ROCO 64304            ARkimbz 266.4        D-DB 61 80 85-94 427-9 Opschrift BordBistro
ROCO 45858            ARkimbz 266.4        D-DB 61 80 85-94 447-7 Opschrift BordBistro
ROCO 45046            ARkimbz 267.4        61 80 85-94 807-2 Opschrift BordBistro, geen FIS
ACME 52329            WRkmz 858              D-DB 61 80 88-90 907-1 Geen FIS, en geen opschrift in de rode band Niet geschikt, zie reactie van Frontier hieronder, wijkt wel heel erg af van de WRmz 134.5 

In 2013 en 2014 heeft in plaats van een ARkimbz een WRmz meegereden.

Rijtuig 12, type in 1:1 Avmz 108.7
Model artikel nr.       Type                         Rijtuig nummer
ROCO 64300            Avmz 108.7             D-DB 61 80 19-91 700-3
ACME 52309            Avmz 108.7             D-DB 61 80 19-91 733-4
ROCO 64909            Avmz 108.1             ?
ROCO 64910            Avmz 108.1             ?   
ACME uit set 55053 Avmz 108.1             D-DB 73 80 19-91 141-6
ACME uit set 55087 Avmz 108.1             D-DB 61 80 19-91 117-0

Tot 2015 was de Avmz van het type Avmz 109.5, sinds 2015 is deze van het type Avmz 108.7.

Als je aanvullingen of op- en aanmerkingen hebt, graag.


Op basis hiervan is een zo correct mogelijke samenstelling, en zonder dubbele rijtuignummers, te maken met 7 ACME en 2 ROCO of met 7 ROCO en 2 ACME rijtuigen. Of natuurlijk ergens daar tussenin. Gezien de verkrijgbaarheid (en de prijzen) van sommige ACME rijtuigen heb ik op dit moment gekozen voor de 7 ROCO en 2 ACME variant. Maar dat kan in de toekomst nog veranderen.
Een aantal rijtuigen is nog gewoon bij de reguliere winkels te verkrijgen (besteld, maar nog niet opgehaald), een 5-tal heb ik inmiddels in Polen, Oostenrijk, Duitsland en Engeland op de kop kunnen tikken.

Mijn versie:
Model artikel nr.       Type         
ACME uit set 55053 Bpmdz 295.9   Te vervangen als ik ooit geschikt een ACME 52339 te pakken krijg, vanwege de drukdichte overgangen. Voorlopig acceptabel.
ACME uit set 55087 Bpmz 295.5
ROCO 64911            Bpmz 294.3
ROCO 64912            Bpmz 294.4
ROCO 64302            Bpmz 294.3   Ook eventueel te vervangen door een ACME
ROCO 64303            Bpmbz 295.8   Eventueel te vervangen als ik ooit geschikt een ACME uit set 55089 te pakken krijg
ROCO 45231            Bvmz      Te vervangen als er ooit een beter model met FIS uitgebracht wordt
ROCO 64687            ARkimbz 266.5
ROCO 64300            Avmz 108.7   Eventueel te vervangen als ik ooit geschikt een ACME 52309 te pakken krijg

Deze samenstelling in model zal niet voor iedereen acceptabel zijn, maar voorlopig doe ik het er maar mee.  :)

Wat betreft de lok hoop ik op Piko, voor zo'n grijze 186.
« Laatst bewerkt op: 31 december 2015, 18:31:47 door Albert.H0. Reden: set 55057 moet zijn 55087, WRkmz toch niet geschikt. Nummers ACME 52314 en 52315 toegevoegd. ARkimbz gecorrigeerd. Bvmz toegevoegd. »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 281
    • The Flying Carpet Hub
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #156 Gepost op: 29 december 2015, 17:27:41 »
Als je aanvullingen of op- en aanmerkingen hebt, graag.
Bij deze:

Rijtuig 10, type in 1:1 Bvmsz 186.9
Model artikel nr.       Type                         Rijtuig nummer
ROCO 45231            Bvmz                       61 80 21-91 024-4 Geen FIS

Uiterlijk verschilt deze niet van de Bvmz185, afgezien van de type-aanduiding, afgezien van dat ene lettertje 's' en die piepkleine cijfertjes is die bak verder wel goed. Maar het model heeft geen FIS.
Deze zie ik heel vaak als 'zogenaamd geschikt voor de IC Berlijn' voorbij komen, maar afgezien van de type-aanduiding, dat ene lettertje 's' en die piepkleine cijfertjes is er nog een heel groot nadeel: de gehele interieur indeling komt in de verste verte niet overeen met een Bvmsz!!! Naar mijn mening dus een volstrekt onacceptabel rijtuig voor in de IC Berlijn, maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf beoordelen natuurlijk. ;)

Rijtuig 11, type in 1:1 ARkimbz 266.7   
Model artikel nr.       Type                         Rijtuig nummer
ACME 52329            WRkmz 858              D-DB 61 80 88-90 907-1 Geen FIS, en geen opschrift in de rode band

In 2013 en 2014 heeft in plaats van een ARkimbz een WRmz meegereden.
In de IC Berlijn reed een WRmz134.5 mee, bovenstaande WRkmz858 komt niet overeen qua:
-lengte
-draaistellen
-raamindeling
-interieur
-deuren
-sluitseinen
-dak
En zo kan ik nog wel even doorgaan, wederom volstrekt onacceptabel naar mijn mening.  ;D

Rijtuig 12, type in 1:1 Avmz 108.7
Model artikel nr.       Type                         Rijtuig nummer
ROCO 64300            Avmz 108.7             D-DB 61 80 19-91 700-3
ACME 52309            Avmz 108.7             D-DB 61 80 19-91 733-4
ROCO 64909            Avmz 108.1             ?
ROCO 64910            Avmz 108.1             ?   
ACME uit set 55053 Avmz 108.1             D-DB 73 80 19-91 141-6
ACME uit set 55057 Avmz 108.1             D-DB 61 80 19-91 117-0


Tot 2015 was de Avmz van het type Avmz 109.5, sinds 2015 is deze van het type Avmz 108.7.
Avmz108.1 klopt niet wat betreft vouwbalgen en sluitseinen, en zeker voor een rijtuig die aan het begin/eind van een stam zit zijn dat toch wel zeer storende minpunten.

Wat betreft de lok hoop ik op Piko, voor zo'n grijze 186.
>:( :( >:( :( Ga eens gauw je mond spoelen! Loc hoort natuurlijk een 1700 te zijn!  (y)

« Laatst bewerkt op: 29 december 2015, 17:29:23 door Frontier »
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 457
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #157 Gepost op: 29 december 2015, 18:45:13 »
In de IC Berlijn reed een WRmz134.5 mee, bovenstaande WRkmz858 komt niet overeen
En zo kan ik nog wel even doorgaan, wederom volstrekt onacceptabel naar mijn mening

Fijn om tezen dat een rijtuig die tot mijn verzameling behoort, namelijk de ACME 52329, echt niet geschikt blijk te zijn. ;D
Het komt er op neer dat deze dus gelijk rijp is voor de sloop. Met als gevolg dat mijn stam niet meer uit 7 maar nog maar uit 6 rijtuigen bestaat.
Vervolgens is de vraag of de Roco 64687 Arkimbz 266.4 wel een alternatief is. Deze is namelijk nieuw en gewoon te koop.
In dat geval zou ik deze samen met de roco 64911 en de 64912 aan moeten schaffen om uiteindelijk op 9 rijtuigen uit te komen.

De foto die door Sander is geplaatst geeft volgens mij nauwelijks kleurverschil te zien tussen een ACME en een Roco rijtuig. Dat zou dus kunnen betekenen dat je beiden door elkaar kunnen gebruiken.

groet,
Hans

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #158 Gepost op: 29 december 2015, 18:54:13 »
Bedankt voor de reactie  (y) !

maar afgezien van de type-aanduiding, dat ene lettertje 's' en die piepkleine cijfertjes is er nog een heel groot nadeel: de gehele interieur indeling komt in de verste verte niet overeen met een Bvmsz!!! Naar mijn mening dus een volstrekt onacceptabel rijtuig voor in de IC Berlijn, maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf beoordelen natuurlijk. ;)

Als de buitenkant (redelijk, want geen FIS) klopt is een fout interieur voor mij op dit moment wel acceptabel bij deze Bvmsz. Maar goed, dat is mijn mening. Maar zodra er een kloppend model komt gaat deze er wel uit, ja!

In de IC Berlijn reed een WRmz134.5 mee, bovenstaande WRkmz858 komt niet overeen qua:
-lengte
-draaistellen
-raamindeling
-interieur
-deuren
-sluitseinen
-dak
En zo kan ik nog wel even doorgaan, wederom volstrekt onacceptabel naar mijn mening.  ;D

Ik zal 'm doorhalen, er klopt zo te lezen wel erg weinig van  :( .

Avmz108.1 klopt niet wat betreft vouwbalgen en sluitseinen, en zeker voor een rijtuig die aan het begin/eind van een stam zit zijn dat toch wel zeer storende minpunten.

De sluitseinen zijn inderdaad anders, rond bij de 108.7 en niet op de hoek van de wagenkast. Maar wat is er met die balgen, op een foto van het model van de ACME 108.1 uit set 55087 en ACME 52309 zie ik ogenschijnlijk dezelfde buisbalgen? Die uit set 55053 heeft inderdaad wel andere balgen.

>:( :( >:( :( Ga eens gauw je mond spoelen! Loc hoort natuurlijk een 1700 te zijn!  (y)

Ach, al dat geel  ;D . Als ROCO nu eens snel komt met wat nummervarianten van de 1700 in de laatste uitvoering met de betere roosters. En dan direct leuk geprijsd. Wissel ik wel af hoor  ;)
« Laatst bewerkt op: 29 december 2015, 19:22:10 door Albert.H0 »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 281
    • The Flying Carpet Hub
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #159 Gepost op: 29 december 2015, 19:14:17 »
Fijn om tezen dat een rijtuig die tot mijn verzameling behoort, namelijk de ACME 52329, echt niet geschikt blijk te zijn. ;D
Het komt er op neer dat deze dus gelijk rijp is voor de sloop. Met als gevolg dat mijn stam niet meer uit 7 maar nog maar uit 6 rijtuigen bestaat.
Graag gedaan.  ;D Het rijtuig zal ongetwijfeld ergens geschikt voor zijn, maar niet voor de IC Berlijn.  ;)

Vervolgens is de vraag of de Roco 64687 Arkimbz 266.4 wel een alternatief is. Deze is namelijk nieuw en gewoon te koop.
In dat geval zou ik deze samen met de roco 64911 en de 64912 aan moeten schaffen om uiteindelijk op 9 rijtuigen uit te komen.
Momenteel overweeg ik zelf ook om de 64687 aan te schaffen, bij gebrek aan een WRmz134.5 welke ik liever zou hebben eigenlijk.

De foto die door Sander is geplaatst geeft volgens mij nauwelijks kleurverschil te zien tussen een ACME en een Roco rijtuig. Dat zou dus kunnen betekenen dat je beiden door elkaar kunnen gebruiken.
Kleurverschil is naar mijn mening echt het minste waar je je druk om zou moeten maken, ga eens in het echt een paar IC Berlijn stammen bekijken of ga eens kijken op YouTube, in het echt zijn er namelijk ook regelmatig aanzienlijke kleurverschillen.

Als de buitenkant (redelijk, want geen FIS) klopt is een fout interieur voor mij wel acceptabel. Maar goed, dat is mijn mening. Maar zodra er een kloppend model komt gaat deze er wel uit, ja!
De Bvmsz is zo ongeveer het type rijtuig wat het vaakst ontbreekt in de IC Berlijn, dus ik wacht wel geduldig op een correcte variant in model.

De sluitseinen zijn inderdaad anders, rond bij de 1087 en niet op de hoek van de wagenkast. Maar wat is er met die balgen, op een foto van het model van de ACME 1081 uit set 55087 en ACME 52309 zie ik ogenschijnlijk dezelfde buisbalgen?
Ik had enkel de 55053 opgezocht, die heeft verkeerde vouwbalgen, bij de 55087 kloppen ze inderdaad wel zie ik nu, echter heb je dan nog wel steeds de verkeerde sluitseinen. De 52309 is een 108.7 en klopt in z'n geheel, bovendien is dat degene die ik zelf ook heb. (y)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #160 Gepost op: 29 december 2015, 19:26:25 »
Ik had enkel de 55053 opgezocht, die heeft verkeerde vouwbalgen, bij de 55087 kloppen ze inderdaad wel zie ik nu, echter heb je dan nog wel steeds de verkeerde sluitseinen. De 52309 is een 108.7 en klopt in z'n geheel, bovendien is dat degene die ik zelf ook heb. (y)
Zie het nu ook, 55053 en 55087 zijn onderling ook weer anders.

Zag onlangs nog een 52309 op Ebay. Even in de gaten gehouden, maar geboden prijzen waren echt niet leuk meer...... en dan ook nog verzendkosten erbij.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #161 Gepost op: 29 december 2015, 19:36:44 »
ACME 52314 en 52315 zouden voor mij niet acceptabel zijn voor gebruik in de IC Berlijn, zelfs niet met knipoog.  ;) Onmiddellijk opvallend zijn namelijk de verkeerde vouwbalgen en de verkeerde sluitseinen.

Volgens mij kan de 52315 wel. Is een Bpmz 295.5 en heeft volgens foto's op reisezugwagen.eu wel de juiste buisbalgen. De 52314 heeft inderdaad van die drukdichte overgangen.
Maar dit type komt dus hooguit 1x voor, dus overbodig als je b.v. er al één uit een set hebt.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2015, 19:56:38 door Albert.H0 »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2617
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #162 Gepost op: 29 december 2015, 19:56:27 »
Albert, Die 52314 zou voor mij vanwege die drukdichte balgen niet acceptabel zijn maar die 52315 ziet er bruikbaar uit.

gr. Frits
Groet Frits

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 281
    • The Flying Carpet Hub
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #163 Gepost op: 29 december 2015, 20:24:53 »
Volgens mij kan de 52315 wel. Is een Bpmz 295.5 en heeft volgens foto's op reisezugwagen.eu wel de juiste buisbalgen. De 52314 heeft inderdaad van die drukdichte overgangen.
Ik had enkel de 52314 bekeken (voortaan maar alles bekijken voor ik iets schrijf, is al de tweede keer nu ;D), de 52315 is inderdaad een bruikbare variant.

Maar dit type komt dus hooguit 1x voor, dus overbodig als je b.v. er al één uit een set hebt.
Héél sporadisch zitten er wel eens twee in een stam, maar dat is echt zeldzaam. Eentje komt daarentegen zeer regelmatig voor en is naar mijn mening leuk voor de variatie. (y)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2617
Re: IC trein naar Berlijn
« Reactie #164 Gepost op: 29 december 2015, 21:06:54 »
Albert,

In je reactie #155 zag ik nog een klein foutje staan:

Citaat
ROCO 64687            ARkimz 266.5          D-DB 61 80 85-91 515-4 Opschrift Bordbistro

Dat moet ARkimbz 266.5 zijn. En laat dat nou net degene zijn die in de Berlijn trein meerijdt. Het gekke is als je plaatjes zoekt van deze wagen dan staat er op de zijkant: "BordBistro" maar als je hem koopt staat er toch echt "Bordbistro"op net als in het echt.  ;D

gr. Frits
Groet Frits