Had het er wat duidelijker neer moeten zetten.Maar inderdaad hcc-systeem is er al vanaf 1979 en uitgebreid in de begin jaren 80. De prints die zij gebruiken is daardoor minder geavanceert als die van Dinamo door de nieuwe techniek met cpu's.Alexander
Ik heb intresse in Dinamo om de reden van langzaam overschakelen naar digitaal. Om nu de ruim 30 loks/treinstellen (in N-spoor) met decoders uit te voeren word het een finacieelplaatje waar je van schrikt.
Ik begrijp de logica van deze redenering niet zo erg. Als je eerst DINAMO gaat inbouwen en later overstapt naar "echt" digitaal, dan is het grootste deel van je investering in DINAMO spullen waardeloos geworden. Dus als je uiteindelijk toch digitaal wilt gaan zou ik direct daarin investeren. Of mis ik nou iets?
Maar welk systeem is het beste voor een beginner?
Blijft de vraag over welk systeem het beste is en of je dat kan opbouwen. Of zitten de functies in 1 regeleenheid (of hoe je dat ook noemt)? Hoe zit dat met de wisselbediening? Kan dat nog met de hand of is alles dan geautomatiseerd?
Alle loks kun je bedienen van dezelfde centrale. Om te beginnen is een eenvoudige centrale vaak leuk, denk aan een Roco Lokmuis/Multimuis. Ben je van plan om geautomatiseerd te gaan rijden (met PC besturing) dan heb je een centrale nodig die op de een of andere manier een PC aansluiting heeft. Die centrales zijn flink wat duurder.