Dus ik snap "baan georienteeerd"niet erg, wel een standaard als: in de normale rijrichting zit de "plus" rails links en de "min" rails rechts, zodat de trein alijd dezelfde kant op rijdt.
Wil niet flauw doen hoor, maar bij een digitale lok kun je in 99% van de gevallen gewoon zien wat de voorkant is en in welke richting deze vertrekt als je de regelaar openschroeft. Het overgrote deel van de loks heeft namelijk frontseinen (en in mindere mate sluitseinen) en die blijven gewoon aan als de lok stil staat. Is een voordeel van digitaal, om een lok stil te laten staan hoeft de baanspanning er niet af.
Wat mij betreft hoeven we er ook niet mee op te houden, want ik vind dit best een interessant onderwerp.
Er is nu een digitaal system zonder PC, ga de komende beurs eens in Houten bij Raptor kijken, wellicht is dat wat je zoekt.
Beste Albert,Er is nu een digitaal system zonder PC, ga de komende beurs eens in Houten bij Raptor kijken, wellicht is dat wat je zoekt.Groetjes, Anne W
Met analoog kan een heleboel niet, wat met digitaal wel kan, maar een ding kan ik wel en dat is rijden met modeltreinen. Daar gaat het toch om met modelspoor. Niks mis mee toch?GroetjesWil
En geschikt voor meer dan 1 merk decoder (waardoor 1-fabrikant oplossingen als Lenz-ABC afvallen).
Om nou analoog zo af te kraken in dit draadje is helemaal nergens voor nodig.
Precies, persoonlijke voorkeur.Ik vertel ook niet dat er een beste systeem is, ik vertel alleen wat mijn persoonlijke voorkeur is. Maar ik merk vaak dat mensen zo vanuit hun eigen straatje denken, dat ze mijn argumenten anders lezen dan het er staat, en het daardoor niet goed interpreteren.