Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 07:35:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 05:40:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11

Auteur Topic: Eurospoor 2006. Wat vonden jullie ervan?  (gelezen 54393 keer)

Gooierhaven

• Offline Offline
Re: Eurospoor 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #165 Gepost op: 30 October 2006, 17:53:26 »
Zodra er op een baan:

- gescheurde achtergronden aanwezig zijn
- alles schot en scheef staat
- bergen met materieel zichbaar naast de baan ligt
- flappen grasmat er bij liggen alsof ze net uitgerolt zijn

Noem ik dat bagger. ...

En een ander kunst. Zo je wil: baggerkunst.
Ik noem het overbodig, maar vermaak mij kostelijk met het volstrekte gebrek aan humor dat men (niet alleen op dit forum) in modelsporend Nederland blijkt te hebben.
(Ad: ik ga er vanuit dat jij wel beter weet!)

Jan

arjen

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: 30 October 2006, 18:07:50 »
En een ander kunst. Zo je wil: baggerkunst.
Ik noem het overbodig, maar vermaak mij kostelijk met het volstrekte gebrek aan humor dat men (niet alleen op dit forum) in modelsporend Nederland blijkt te hebben.

Heel erg mee eens. Je kunt het ook abstracte kunst noemen.  Of misschien zelfs magisch realisme, al moet ik toegeven dat wijlen Carel Willink een heel wat strakkere hand van schilderen had  ;)
Dit in tegenstelling tot een hoop 'serieuze' banen, die in mijn ogen voornamelijk trekjes van naïeve kunst vertonen.

Arjen (die graag een keer een tentoonstelling van modelbanen in de Rotterdamse Kunsthal zou zien)

PS. het bewijs dat modelbouw (in dit geval militaire modelbouw) gemakkelijk tot echte kunst kan evolueren zie je hier: http://www.xs4all.nl/~lpbrull/digipage/digipage/HELL/hell_overview.htm Serieus, dit heeft in het Groninger Museum gestaan en je wilt niet weten voor welk bedrag het verzekerd was!

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #167 Gepost op: 30 October 2006, 18:10:15 »
Citaat van: HC_Ut
Zodra er op een baan:

- gescheurde achtergronden aanwezig zijn
- alles schot en scheef staat
- bergen met materieel zichbaar naast de baan ligt
- flappen grasmat er bij liggen alsof ze net uitgerolt zijn

Noem ik dat bagger. ...

Volgens mij kunnen we dat nog aanvullen met:

- Onbewerkte kokosmat dient voor talut
- Je een helm op moet omdat de baan op instorten staat
- Er pakweg 38 verschillende naties treinen op 1 baan geparkeerd staan (bij baan lees oude tafel)
- Het realisme zover te zoeken is dat ik het in mijn leven niet meer ga vinden.
- zaken staan/hangen/liggen waarbij je je werkelijk niet eens kan voorstellen wat de maker er mee bedoelen zou hebben.

Maar afgezien daarvan denk ik wel dat je inderdaad beter voorzichtig naar een maker kan toe gaan. En hem in je beschaafdste nederlands moet vragen waarom hij iets zus of zo gemaakt heeft, en hem dan jouw mening eventueel geven.

In plaats van ergens op een forum of thuis in de bank denken/typen/schrijven wat een schrale banen toch ieder jaar.

Dus natuurlijk kan je een negative mening hebben maar uit die dan op de plek waar het effect kan hebben (bij de bouwer dus) En doe dat beschaafd.
Pas dan zal er ook dankzij de negative meningen verbetering komen.

Omdat ik het al voel aankomen:
Ja er zijn enkele uitzonderingen die je maar beter niet kan vertellen dat ze dingen misschien beter kunnen verbeteren.
Op Eurospoor was dat 1 persoon op misschien wel 40 of 50 die er mee deden.

m.v.g.

Mark

love to build realistic     let's be kind.

djm008

• Offline Offline
« Reactie #168 Gepost op: 30 October 2006, 18:16:07 »
Nog iemand leuke kiekjes gemaakt? Of komt daarvan nog een apart topic?

Emiel-L

• Offline Offline
« Reactie #169 Gepost op: 30 October 2006, 18:33:19 »
Dat er verschillende naties treinen op een baan staan, heeft te maken met het materieel wat de clubleden bezitten. Bij TCM is het de regel: vrijdag is ALLEEN nederlands, en de andere dagen zijn vrij rijden.

mvg,

Emiel

HC_Ut

• Offline Offline
  • Kaartjes stanser
« Reactie #170 Gepost op: 30 October 2006, 18:36:52 »
Materieel uit alle uithoeken van het land kan me ook niet schelen... Bij de FMC rijden ook geregeld de SBB treinen langs Harlingen en NS treinen tussen Bonn en Wilhelmshaven  ;D We hebben zelfs chinees materiaal door Leeuwarden gehad  ;D

@jan: Humor? Wasdah?  ;D

joren

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: 30 October 2006, 18:38:42 »
Ik vond Eurospoor erg leuk. Dit was de derde keer dat ik er kwam, en ja er zijn wat dingen minder maar ook weer een heleboel dingen beter. Ik ben goed geslaagd op Eurospoor. Ik heb een class 66  (zie avater)gekocht tegenover de beneluxstand. Was eerst nog aan het twijfelen of ik er een met geluid moest kopen, maar ik heb toch maar die met geluid gekozen. Ook vond IK het verder geen bezwaar dat alles door elkaar reed, het is tenslotte ONZE modelbouwwereld toch?
Kortom een geslaagde dag op Eurospoor 2006!

Joren Leunge

Anoniem

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: 30 October 2006, 18:46:56 »
Ook vond IK het verder geen bezwaar dat alles door elkaar reed, het is tenslotte ONZE modelbouwwereld toch?

Als het dan nog zou rijden....maar dat was compleet onmogelijk op de baan die hier al door velen is aangehaald. Ik raad eenieder aan het verslag van Op Bezoek Bij af  te wachten voor fotomateriaal van de bewuste baan, en daarna verder te discussiëren. Ik heb namelijk zo het idee dat bepaalde mensen op verschillende golflengten zitten in de discussie en ik vermoed dat het (vooral) in deze kwestie van kardinaal belang is dat iedereen hetzelfde referentiekader heeft ;). En nee, ik ga natuurlijk niet vragen of iemand al een fotootje kan plaatsen, dan lopen wij de primeur mis en dat moet ik natuurlijk niet hebben ;D.

stig

• Offline Offline
« Reactie #173 Gepost op: 30 October 2006, 19:02:43 »
Wesley, ga ajb wel met een kritische blik op pad, want als je zondagavond naar al die verbouwingsprogramma's kijkt, zie je hoe het niet moet. Huppelk*tjes die bij alles wat ze zien "oh, leuk!" uitkramen en ik zit op de bank mijn eten binnen te houden... ;D

Of wordt het een neutraal bericht, zeg maar zoals Floris zijn RM recensies? ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

quint dejong

• Offline Offline
« Reactie #174 Gepost op: 30 October 2006, 19:09:10 »
ik ben zaterdag ook even geweest  en wat toch  het
een en ander gekocht zoals onderdelen bij gm en s
en bij philotrain een half gebouwde 6300 van modelloco
(waar over later meer ineen  ander draadje)  verder vondt
ik de beurs veel van het zelfde
alphen aan den rijn 1925-1933 in aanbouw

Anoniem

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: 30 October 2006, 19:29:36 »
stig,

Ik denk dat voor het (nieuw opgestarte, dat is van belang in dit kader) Op Bezoek Bij-team niet opportuun is om Florerende (;D) verslagen te schrijven om een aantal redenen.
1) We zijn net nieuw, lezers hebben geen benchmark in de zin van een aantal eerdere verslagen en lezers die ons niet persoonlijk kennen willen we niet tegen de haren instrijken;
2) We "mogen" dit doen onder auspiciën van het beheersteam (en die samenwerking verloopt prima, hulde daarvoor moderators!) en - nog belangrijker - onder hun verantwoording. Ongekleurde boekrecensies passen daar niet helemaal onder (hoewel ik ze persoonlijk wel vermakelijk vind: we moeten belangen afwegen);
3) Floortje kan goed schoppen tegen RM, want dat is een grote partij die kritiek moet kunnen incasseren en die waarschijnlijk niet eens weet heeft van zijn recensies. Wij daarentegen moeten ook na de verslagen nog met de geïnterviewden door één deur, het lijkt me een levensgevaarlijke situatie voor het HELE forum als wij iemand zouden afbranden (behalve dan de baan van Robert Kroon, die zit toch in het team zelf ;D :P - grapje Robert ;)).

Van feelgoodverhalen ben ik* echter nog nooit vrolijk geworden, en ik vermoed ook dat geen hond die zal lezen tenzij er echt helemaal absoluut niets aan te merken valt op een baan, maar ik vermoed dat dat niet vaak het geval zal zijn. Bovendien helpen wij de bouwer in kwestie wellicht met wat kritische kanttekeningen.

Kortom: het is een evenwichtsbalk. Het zal in de eerste maanden nog wel aftasten en verkennen zijn, schroom daarom niet om feedback te geven, niet alleen op het onderwerp van het verslag maar ook op het werk dat wij afleveren!

En ik ga ALTIJD met een kritische blik op pad, de vraag is meer wat er uiteindelijk opgeschreven gaat worden ;).

Wesley
gaat na dit discours weer verder met de annotatie van een rammelende gerechtelijke uitspraak in het bestuursrecht...  :-| :-| :-|

*en IK ben eindredacteur MUHAHAHAHAHAHA (<-- diabolical laughter ;D)

Trainmotion

• Offline Offline
  • I'm watching you
« Reactie #176 Gepost op: 30 October 2006, 19:31:42 »
Ik ben zondag geweest. Vond de beurs minder dan in 2006 2005, maar toen was ik er op een vrijdag en dat is toch weer een andere dag ;).

Ik vond het redelijk, was zeer te spreken over de beneluxspoor stand. Heb nog genoten van het verhaaltje van JaJo. Nog gevraagd of hij ook een statische staaf voor de grassprietjes gebruikte. De verbouwde vliegenmepper was zijn antwoord. Had het kunnen weten aangezien er al een keer een stukje over was geschreven.

Nog wat info gekregen over de zimo decoders van Maarten. Dankzij de jongens die bij de Beneluxspoor stand met de decoders bezig waren. Ben hun naam kwijt, maar weet wel dat er één, volgens mij, een piercing in zijn tong had zitten ;D. In ieder geval bedankt.

Nog verder over de beurs gelopen, Modules bekeken en een 1309 gekocht bij TT voor maar 139,95. Voor mij een koopje, zeker omdat die nieuw was. Op de 2e hands markt niet veel moois gezien en anders toch iets teveel geprijsd. Zeker omdat de dingen die ik zocht bij de winkeliers goedkoper te verkrijgen waren.

Nog de DE1 zien rijden. Echt waar een TOP model. Bij de Beneluxspoor stand viel mijn oog op een gele hondekop. Dacht eerst dat het een Philotrain of iets dergelijks zou zijn. Maar het was de Piko. Die was echt goed afgewerkt. Hij leek in die kleur nog langer. Ook bij Scaletrading langs geweest. Heb nog even verwezen naar de gele Piko. De importeur had hem ook gezien en zij: "zo komt die bij ons volgend jaar er ook uit te zien." Ik ben benieuwd. :D.

Daarna nog wat kleine aankopen gedaan. Al met al vond ik het een redelijke beurs en zeker de moeite waard.  ;D :D ;D
« Laatst bewerkt op: 30 October 2006, 21:47:11 door Trainmotion »
Digitaal DCC 2 rail DB-NS tijdperk III/IV/V

Reggy

• Offline Offline
« Reactie #177 Gepost op: 30 October 2006, 19:46:57 »
Ik ben dit jaar maar eens niet geweest en als ik zo de reacties mag geloven en dat doe ik dan heb ik niets gemist of het zou een vreselijke lachpartij geweest moeten zijn die ik heb misgelopen.

Mvrgr.  Hans

Anoniem

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: 30 October 2006, 19:53:14 »
Vond de beurs minder dan in 2006.

Back to the future? Of algehele schizofrenie? ;D ;D ;D ;D

Nog wat info gekregen over de zimo decoders van Maarten. Dankzij de jongens die bij de Beneluxspoor stand met de decoders bezig waren. Ben hun naam kwijt, maar weet wel dat er één, volgens mij, een piercing in zijn tong had zitten ;D.

Was dat toevallig degene die die Wadloper het liefst ritueel zou verbranden omdat het allemaal zo goed ging met het inbouwen? Dan was het Sander Lageveen ;D.

Bedenk mij dat ik nog helemaal niets heb gezegd over wat ik fint van de beurs :D. Eurospoor heeft in mijn ogen Rail dit jaar verslagen. Er was meer, de organisatie was beter, het ademde meer sfeer. Beneluxspoorstand was een en al jolijt natuurlijk, hartstikke mooi. Volgend jaar toch maar zorgen voor iets toonbaars of één of ander kunstje dat ik kan (met LGB-treinen veel te hard heen en weer sjezen bijvoorbeeld ;D). De markt is de markt, omdat de beurs in Nederland is gesitueerd zit er sowieso vrijwel nooit iets van mijn gading bij, maar daar kunnen de handelaars niet zoveel aan doen. Hij was wel vrij overzichtelijk en gaf een geborgener sfeer dan in Het Bos waar geen object (tafels, dekzeilen) hoger dan 1,20 meter was en bovendien een veel te grote hal. Die combinatie zorgde voor een wat unheimisch gevoel.
De banen waren over het algemeen van voldoende kwaliteit, al heb ik als verwende beursganger natuurlijk bij bijna elke baan wel wat te klagen. Ik heb twee absolute topstukken gezien, vele banen die goed genoeg waren om even te blijven kijken maar die niet boven het maaiveld uitsteken, ik heb vakmanschap gezien achterin hal 2 (Nee, niet DIE baan maar de Amerikaanse zelfbouwstoomlocs...daar zit me een partij arbeidsuren in, dat wil je niet weten) en ik heb de wat mindere banen gezien. De sneeuwbaan is ook al de revue gepasseerd, ik vond het zeker origineel (want je ziet het zelden) maar de sneeuw was wat al te maagdelijk wit of wat al te grote vlakken.
Op Bezoek Bij: we hebben het leuk gehad, bij de eerste "vergadering" in Houten was het allemaal nog wat stijfjes en onwennig maar nu ging het in de omgang met elkaar al heel anders (losser, amicaler, gezelliger) wat natuurlijk super is. Het "werk" ging ook goed, ik denk dat wij bij het zeer selecte clubje hoorden dat de man met zijn Belgisch-Spaanse spitsuurbaan überhaupt durfde aan te spreken ;D.
Kroket was prima, frietjes hebben een causale relatie met mijn huidige voedselvergiftiging, maar vooruit: de catering was goed in keuze en in kwaliteit (behalve dan die frieten).
En nadien nog even een ongelooflijk dood café opgeleukt met een man of 20 en toen was het acht uur en ging iedereen naar huis om de volgende dag weer aan het werk te gaan alsof er niets was gebeurd.

Maar over 20 jaar zal iedereen nog steeds vragen "waar was jij op 27 tot 29 oktober 2006 toen Beneluxspoor voor het eerst op Eurospoor stond?" en iedereen zal direct een antwoord paraat hebben.

RodeDuivel

• Offline Offline
« Reactie #179 Gepost op: 30 October 2006, 20:10:27 »
stig,

3) Floortje kan goed schoppen tegen RM, want dat is een grote partij die kritiek moet kunnen incasseren en die waarschijnlijk niet eens weet heeft van zijn recensies. Wij daarentegen moeten ook na de verslagen nog met de geïnterviewden door één deur, het lijkt me een levensgevaarlijke situatie voor het HELE forum als wij iemand zouden afbranden (behalve dan de baan van Robert Kroon, die zit toch in het team zelf ;D :P - grapje Robert ;)). 

Helaas Wesley, Railmagazine heeft weet van de commentaren van ons aller Floris en smult genoegelijk mee. Sterker nog Floris wordt door het team van Railmagazine gewaardeerd hetgeen tot uitdrukking komt door zijn frequente inbreng.

Jammer Wesley dat je denkt dat Railmagazine een grote partij is. Railmagazine is mogelijk dankzij een grote schare vrijwilligers die dit geheel belangeloos in hun spaarzame tijd doen. Dankzij de al meer dan 25 jaar bestaande inzet van deze vrijwilligers danken wij het bestaan van dit blad.

Door de inzet van deze vrijwilligers is het mogelijk dat een aantal medewerkers van het eerste uur hun spaarzame boterham hieraan kunnen verdienen. Een vetpot is anders.

Ook wil ik hierbij nog vermelden dat ook het blad Railhobby steunt op een grote groep vrijwilligers.

Juist door de inspanningen van deze mannen van het eerste uur hebben wij met zijn allen de nodige Nederlandse modellen te danken. Zij zijn het die gestaan hebben aan de wieg van het huidige hoge niveau van het Nederlandse modelspoor. Rail in Den Bosch bijvoorbeeld is tot stand gekomen door deze bladen.

Kortom deze mannen op leeftijd verdienen alle hulde die mogelijk is. Het is aan de jonge generatie zoals bijvoorbeeld Floris om hier in de toekomst een vervolg te geven. Ik zie het al voor mij Floris zeulend met de digitale fototoestellen over de diverse modelspoorbeurzen als de nieuwe Len de Vries  ;D

Greetz,

Willem 
« Laatst bewerkt op: 30 October 2006, 20:22:58 door Geoffrey Korstanje »