Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:00:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 05:40:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11

Auteur Topic: Eurospoor 2006. Wat vonden jullie ervan?  (gelezen 54462 keer)

Matthijs van Heijningen

• Offline Offline
Re: Eurospoor 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #150 Gepost op: 30 October 2006, 12:03:01 »
Ik sluit mij aan bij het laatste bericht van Mark op blz 10 en het laatste bericht van Sander op blz 9  :P ;D

Was echt errrruggggggghh gezellig, en volgende keer meer mensen in de jeugherberg  :P ;D mocht het budget dat toelaten  :P

mvg,

Matthijs

Sicco Jan

• Offline Offline
« Reactie #151 Gepost op: 30 October 2006, 12:10:03 »
Joop V,

ik heb precies dezelfde foto als highlight in gedachten: speciaal draadje van maken? Volgens mij is jouw foto grijzer dan die van mij, daar wil ik het wel even over hebben. Mijn vriendin vond het er 'net echt' uitzien.

Vanavond laad ik mijn foto's op de computer, zal eraan denken om deze ook beschikbaar te maken.

Sicco Jan

Marnix van Lit

• Offline Offline
« Reactie #152 Gepost op: 30 October 2006, 14:13:36 »
Eurospoor vond ik een goede beurs met hier en daar wat minpunten. Wat ik vreesde werd bij binnenkomst al waarheid, de hal was vrij donker. Eerst de handel eens afgestruind naar wat koopjes, maar voor mijzelf niets gevonden. Daarna de banen eens bekijken. Wat ik nu zelf niet begrijp is dat clubs blijkbaar niet door hebben hoe belangrijk het is een goede verlichting boven de modelbaan te hebben. Dat was voor mij toch wel een behoorlijk minpunt.

Natuurlijk ook de BeNeLux-stand even bezocht en wat kennis gemaakt. De stand zag er zeer goed en gezellig uit en nodigde ook echt uit een kijkje te komen nemen. Vond het wel heel leuk om te zien dat zo'n initiatief m.i. een groot succes is geweest. Ook leuk om met een heel aantal van jullie kennis te mogen maken. En Mark (en de rest van het op-bezoek-bij-team), zodra ik bezig ben met mijn baan zijn jullie van harte uitgenodigd.

Groeten, Marnix

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #153 Gepost op: 30 October 2006, 15:20:52 »
Citaat
Voor mensen die ook nog wat filmpjes willen zien
kunnen deze link
aanklikken

Vanuit mijn luie stoel de filmpjes bekeken ;D, geeft een prima beeld van de beurs. Leuk werk Geoffrey!
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #154 Gepost op: 30 October 2006, 15:39:04 »
Teveel eer voor mij Jaap. :-[
Ik heb alleen de link geplaatst. De filmpjes zijn gemaakt door iemand anders.

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #155 Gepost op: 30 October 2006, 16:00:40 »
Dan geef je toch gewoon een gepast deel van de eer door aan de maker  ;)  ;D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Emiel-L

• Offline Offline
« Reactie #156 Gepost op: 30 October 2006, 16:46:46 »
ik heb de volle 3 dagen op eurospoor rondgelopen, het was een mooie beurs.

Wat mij tegenvalt zijn de reacties van de mensen op deze site, een baan zwaar bagger noemen kan echt niet, die mensen hebben er hard aan gewerkt en misschien is het niet zo mooi. Maar kijk uit hun oogpunt, ze hebben er hard aan gewerkt, en iets veranderen op de baan duurt wel ff.
De ene baan is van beginners, de andere hecht waarde aan het decor, en er zijn ook banen die mooi willen rijden. zoals het genoemde TCM, als je die baan vergelijkt met een analoge baan rijdt die van TCM prachtig. En decor is niet zo snel gebouwd als de bakken niet rijden.

begrijp me niet verkeerd, je mag een mening hebben maar er zijn ook grenzen vindt ik.

mvg

Emiel,

stig

• Offline Offline
« Reactie #157 Gepost op: 30 October 2006, 16:47:47 »
Gut, ik ben helemaal vergeten naar Eurospoor te gaan dit keer. Gelukkig zijn er genoeg die hun foto's direct online zetten en daaraan zie ik dat ik ook weer niet veel gemist heb. Dat maakt het minder erg.

Paar uitzonderingen. Sneeuwlandschap vind ik altijd erg leuk, kan alleen van de foto niet de kwaliteit beoordelen en jammer dat men dan de treinen niet onder de sneeuw zet. Bang dat ze minder waard worden ofzo?

Nog een rustieke platte scene, ziet er leuk uit, geen idee wat het is.

Zo langzamerhand lijkt geel synoniem voor krappe bogen... jammer.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

stig

• Offline Offline
« Reactie #158 Gepost op: 30 October 2006, 16:56:18 »
een baan zwaar bagger noemen kan echt niet,

Ho, jij vind dat dat niet kan. Ik vind bijvoorbeeld dat dat wel kan. Ik vind dat wel het risico van etaleren... En ja, hoe zien we een beurs. Staat men daar om "ons" te vermaken? Of om een dag uit de sleur te zijn (in dit geval 3 en een half) en dus voor eigen gewin? Ik dacht het eerste.

die mensen hebben er hard aan gewerkt en misschien is het niet zo mooi. Maar kijk uit hun oogpunt, ze hebben er hard aan gewerkt, en iets veranderen op de baan duurt wel ff.
risico van etaleren.

begrijp me niet verkeerd, je mag een mening hebben maar er zijn ook grenzen vindt ik.

Inderdaad, maar die hebben we nog niet bereikt denk ik. ;)

'K ben zelf ook aan een tentoonstellingsbaan aan het werken. Daar loop ik ook het risico dat iemand het helemaal niks vind, omdat verkeerde kleur groen, seinhuis verkeerd ontwerp gekozen, materieel stottert. Dan kun je drie dingen doen: 1 in een hoekje gaan zitten grienen. 2. die vent een fallus vinden of 3. (mijns inziens de beste oplossing) het commentaar ter harte nemen en de boel verbeteren en pas terug komen als je echt overtuigd bent dat het nu wel goed is.

Maar goed, dat is slechts mijn nederige mening.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #159 Gepost op: 30 October 2006, 17:02:10 »
Probleem is : Defineer zwaar bagger.

Ik vond inderdaad 1 baan zwaar bagger, en diverse banen.....zo zo.
Tja, en zwaar bagger is een opvatting die ik niet direct kan uitleggen.
Het is een gevoel wt je erbij krijgt. Denk ik

Emiel-L

• Offline Offline
« Reactie #160 Gepost op: 30 October 2006, 17:28:53 »
bekijk het eens vanuit de ogen van de mensen die die banen maken, zou je het zelf leuk vinden als mensen dat zeggen over je baan? Het is dan niet mooi maar bagger...... dat zeg je niet.

En als je daar alleen wilt klagen, begin dan zelf een club, dan zie je hoeveel er bij komt kijken.

mvg,

Emiel

Sander

• Offline Offline
« Reactie #161 Gepost op: 30 October 2006, 17:36:09 »
Emiel,

Stig is al bezig met een module baan.
Even lezen. Zijn werk is in de toekomst dus ook wel te aanschouwen.

Bagger of mooi, zijn allebei meningen....en een mens zit vol meningen. En de mens uit nu eenmaal graag meningen, onderbouwt of niet...

Een baan hoef je echt niet in club verband te bouwen. Kan ook prima in je eentje.

mvg,
 Sander

mvg,
 Sander

HC_Ut

• Offline Offline
  • Kaartjes stanser
« Reactie #162 Gepost op: 30 October 2006, 17:44:22 »
Zodra er op een baan:

- gescheurde achtergronden aanwezig zijn
- alles schot en scheef staat
- bergen met materieel zichbaar naast de baan ligt
- flappen grasmat er bij liggen alsof ze net uitgerolt zijn

Noem ik dat bagger. Ik ben snel tevreden. Elke baan heeft zijn bijzonderheden. Maar het moet er toch wel enigzins afgewerkt en verzorgt uitzien. Ook dit is een persoonlijke mening.

DE2225

• Offline Offline
  • Webmaster SMMR, lid N-brigade Railclub Utrecht
    • Website van de stichting Museum Materieel Railion
« Reactie #163 Gepost op: 30 October 2006, 17:46:42 »
Probleem is : Defineer zwaar bagger.

Ik probeerde duidelijk te maken dat wat voor de ene als 'zwaar bagger' genoemd wordt, voor iemand anders 'top' genoemd kan worden.

Voor een perfectionist zijn de criteria waarmee hij naar een baan kijkt heel anders dan een beginnende modelspoorder. Precies hetzelfde heb je in leeftijd, iemand van 12 benoemd een hele andere baan als favoriet dan iemand van 60.

Als je dan toch een baan kritisch beoordeeld, benoem hem dan en geef aan waarom je hem niet in orde vind.

Dan nog even over de oorsprong van de kreet 'zwaar bagger', een algemene kreet als 'vooral die railgroep uit Utrecht vond ik zwaar bagger' geeft mij meer een affersie tegen de Railclub aan dan een oordeel over de tentoongestelde banen (dit hoeft niet zo te zijn, maar zo komt het wel over). De banen bij de Railclub zijn bijna niet te vergelijken (Z, N, TT, H0e,  H0-gelijk en wisselspanning) dus over welke baan of banen gaat het in dit geval??

Mocht het gaan over het 'kunstwerk' in hal 2, dan wil ik nogmaals mededelen dat deze niet van de Railclub Utrecht is.

Groetjes,

Rik
« Laatst bewerkt op: 31 October 2006, 23:18:17 door DE2225 »
www.smmr.nl, de homepage van de stichting Museum Materieel Railion

JoeriL

• Offline Offline
« Reactie #164 Gepost op: 30 October 2006, 17:48:42 »
'K ben zelf ook aan een tentoonstellingsbaan aan het werken. Daar loop ik ook het risico dat iemand het helemaal niks vind, omdat verkeerde kleur groen, seinhuis verkeerd ontwerp gekozen, materieel stottert. Dan kun je drie dingen doen: 1 in een hoekje gaan zitten grienen. 2. die vent een fallus vinden of 3. (mijns inziens de beste oplossing) het commentaar ter harte nemen en de boel verbeteren en pas terug komen als je echt overtuigd bent dat het nu wel goed is.

Maar goed, dat is slechts mijn nederige mening.
Helemaal mee eens. Bij onze club (TCM) (proberen we ) atlijd voor optie 3 te gaan. Maar als iemand zegt: 'het is zwaar bagger, blijf maar een paar jaar thuis', daar heeft niemand iets aan. Leg eens uit wat er zwaar bagger is, als wij die mening delen kunnen we er wat aan gaan doen.

Zomaar zeggen 'het was zwaar bagger', daar heeft het publiek uiteindelijk alleen zichzelf mee. Ik heb liever dat men op de beurs zelf naar ons toekomt en vertelt wat er beter kan aan de baan, dan dat men achteraf gaat zitten morren dat het elk jaar slechter wordt.

Een vraag stellen of een complimentje geven blijkt ieder jaar weer makkelijk te zijn, kritische opmerkingen heb ik nauwelijks gehoord. Verder was het bij de 'zwaar bagger' banen ook behoorlijk druk, dus het grote publiek vermaakte zich prima bij deze banen. Het spijt me zeer, maar dan ga ik er vanuit dat het de moeite waard is dat wij en anderen al jaren op Eurospoor (mogen) komen. Gelukkig verschillen meningen, banen die sommigen bagger vinden kunnen anderen prachtig vinden.

Terug op het onderwerp: Het was weer een leuke beurs, een aantal banen die ik nog niet kende, en een aantal (nog steeds) zeer mooie banen. Verder prima vermaakt met de club. De handel was wel OK, uiteindelijk toch nog gevonden wat ik zocht.

Joeri