....Maar, ik heb er de ballen verstand van verder
Nu de Heljan 6064 DSB AB bak leverbaar is kon ik eindelijk mijn D 1241 Hoek van Holland Warszawa Express uit 1993 verbeteren. Groeten, Jeroen
Wanneer kwamen de Sovjet rijtuigen eigenlijk voor het eerst in Nederland?
Ik zal me er verder niet meer mee bemoeien
Hallo,Daar deze wagen veelal achterop liep is het wellicht een leuk projectje om de wagen op sluitseinverlichting om te bouwen. .net/bnls/samoszdwlabmbvmanzufwsamoszdwlabmbvmanzufwd1d1.png][/url]Sluitseinen open boren en leds inzetten. Ik heb ook in het derde sluitsein maar een "dummy" led ingezet.Waarvoor het derde sluitsein is weet ik helaas niet..
Dat zal begin jaren zestig geweest zijn, de Koppeling heeft daar ooit melding van gemaakt.
Vanaf wanneer reden ze met gele bies? is de acme met beige bies en cccp logo (acme 52100) inzetbaar rond 1986?
Nu de Heljan 6064 DSB AB bak leverbaar is kon ik eindelijk mijn D 1241 Hoek van Holland Warszawa Express uit 1993 verbeteren. Tevens heeft Tillig een nieuw item voor 2015 gemaakt een Halberstadt Bcm bak van de DR (Tillig 74832). Door deze 2 rijtuigen erbij te voegen is voor mij eindelijk deze trein naar volle tevredenheid af Hieronder mijn verbeterde samenstelling van deze mooie trein:Dat het om een ligrijtuig gaat bewijst ook dit onoogelijk kleine bordje op het DR Bcme rijtuig. (Tillig 74832)Groeten, Jeroen
Dat zal begin jaren zestig geweest zijn, de Koppeling heeft daar ooit melding van gemaakt. Het SZD-rijtuig van Tillig is daarvoor niet correct, dit heeft alleen in tijdperk IV en V gereden. Oudere bouwseries in model bestaan wel, Heris schijnt er meerdere van uitgebracht te hebben maar de verkrijgbaarheid is zoals gebruikelijk een groot raadsel.
In een exemplaar van De Koppeling uit 1970 vind ik het bericht dat er op 25 april vrij onverwacht een nieuw Russisch slaaprijtuig naar Nederland kwam. Het betrof een door VEB Waggonbau Görlitz gebouwd RIC-rijtuig dat sedert begin 1969 wordt geleverd. De bedoeling van het bezoek was vast te stellen dat tegen inzet op de verbinding tussen Moskou en Hoek van Holland geen bezwaren waren. De Koppeling meldt verder dat de definitieve begindatum van de inzet op de route nader wordt aangemeld.Op een foto bij het artikel is te zien dat het gaat om rijtuig MCK 7781 / SZD 52 20 63-80 447-3 WLABm. De kenners zullen dan wel kunnen bepalen om wat voor type het precies gaat.