"Interessante" opvatting dat "door de strot geduwd krijgen". Hoezo?
De Betuwelijn had en heeft veel weerstand ook van de Duitsers,
Is de ICE geschikt voor 25 kV? Zo nee, hoe gaan ze dat dan oplossen?
Hoi daar ben ik weer,Ik zoek de schuld niet bij anderen als ik dat zou doen ,moeten we terug in de geschiedenis,maar de mensen die het hards roepen,zijn de mensen die meestal het verste ervan vandaan wonen,want als je mails gelezen had weet dat de Nederlandse regeringmeebetaald heeft aan de modernisering van de Montzenlijn als compensatie voor de sluiting de IJzeren Rijn.Het stoort mij dat men veel geschreeuw en weinig wol systeem is,helaas mensen is het zo,dat het spoor het transport aan het verliezen is.Waarom omdat iedere vervoerder steeds meer hun eigen terminal aan het bouwen is ,om zo vlug mogelijk over water en weg verder te gaan,kijk maar naar het nieuwe kanaal in s Hertogenbosch.Waarom te dure spoorlijnen aanleg ,heb ik ook al geschreven die onderzoeken die nergens voor nodig zijn omdat het al vele male onderzocht is geworden ,maakt het onaantrekkelijk om verder te gaan met die projecten waar alleen de politiek baat bij heeft.De Betuwelijn had en heeft veel weerstand ook van de Duitsers,laatst heeft het is op de WDR een reportage geweest,waar vele overwegen van de 60 minuten 55 minuten dicht zijn,met alle gevolgen van dien.Hamburg is geen zeehaven maar een rivierhaven ,want Hamburg ligt niet aan de Noordzee,maar aan de Elbe,daarom molet grote schepen naar Kiel om daar gelost te worden en per spoor of water naar Hamburg vervoerd te worden .Het bekrompen denken in Nederland,heeft de buitenlandse bedrijven goed in de kaart gespeeld,waardoor we steeds een kleiner speler worden,als de mensen de ogen niet opengaan zullen we het nakijken hebben,dan zal de cargo over het spoor het heel moeilijk krijgen,Gr Jo
Vraag is alleen hoe ver de 25kV in Nederland door gaat lopen, gezien de wens voor een NS/Abellio-regiotrein van Ruhrgebied tot Emmerich, en later ook verder naar Arnhem. In dat geval zou tot Arnhem logisch zijn.
Ben ik nou de enige die hier geen touw aan kan vastknopen?
Ik dacht dat het (oorspronkelijk?) de bedoeling was dat de Duitse 15kV vanaf Emmerich tot in Nederland zou doorlopen. Het meest logische voor de spanningssluizen zou denk ik zijn bij Zevenaar, voor de lijn Arnhem-Zevenaar-Emmerich ten oosten van station Zevenaar net voorbij de aftakking naar Doetinchem/Winterswijk en voor de aftakking Betuweroute. Op de Betuweroute kan dan de huidige spanningssluis gebruikt worden alleen dan tussen 15kV en 25kV.Dan heb je in beide lijnen (Arnhem-Emmerich en Betuweroute-Emmerich) maar 1 omschakelpunt. En kan het traject Arnhem-Winterswijk geschikt blijven voor ATB. En zelfs van de Nederlandse bovenleiding voorzien worden mochten ze dat willen . Als je de 15kV doortrekt tot Arnhem heeft dat nogal gevolgen voor alle materiaal dat nu ten oosten van Arnhem komt. IJssellijn bijvoorbeeld.
En ook een personenverbinding Arnhem-Ruhrgebied zal diesel of 2-spanning moeten gaan gebruiken.
Dat hij daarnaast steeds over zijn vermeende dossierkennis begint, maar desondanks consequent de Betuweroute "Betuwelijn" blijft noemen, draagt ook bepaald niet bij aan een samenhangend verhaal.
Het goederenvervoer per spoor is sinds vandaag, dinsdag 3 maart in Heerlen, Sittard, Roermond en Weert veel drukker geworden. Het gevarenrisico is hoog, omdat de emplacementen er niet op berekend zijn. De extra drukte voor onbepaalde tijd wordt veroorzaakt door een omleiding van de Betuwelijn bij Venlo.
NS laat de extra goederentreinen vanaf Heerlen over Sittard Roermond en Weert naar Eindhoven, Rotterdam en Antwerpen dagelijks heen en weer rijden, omdat het treinverkeer Eindhoven-Venlo in de Betuwelijn veel te druk is geworden. Het komt heel vaak voor dat een Intercity personentrein achter een goederentrein moet "aanhobbelen", die veel te langzaam rijdt. Dat levert ernstige vertragingen in de dienstregeling op. De Betuwelijn is door onderhoud voor vele maanden uitgeschakeld. De treinen moeten bij Venlo omrijden om de drukte te ontlasten.